Zusje

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Zusje

Bericht door Irene »

Gisteren mijn zusje in vertrouwen genomen, voelt goed. Ze reageerde nogal erg gemakkelijk, zo zie je maar dat de angsten vaak groter zijn dan de werkelijkheid. Weer een drempel genomen
Kleine stapjes
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Re: Zusje

Bericht door Bea-Smit. »

Hoi Irene,
ik had gedacht dat jij je familie al lang in gelicht had. Je bent hier al een Forum diva. Maar ja je neemt wel erg kleine stapjes toch!!! Wanneer zien we jou eens op de T&T in Eindhoven?

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Zusje

Bericht door Irene »

Hi Bea,

Die kans acht ik niet erg groot, ik ben voor het laatst op een T&T avond geweest in 2006 volgens mij, ik heb die tijd gehad.
Kleine stapjes
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: Zusje

Bericht door Anja Kok »

Hai, Irene

Dat is ook mijn ervaring de laatste tijd geweest bij degenen die het nu nog niet wisten. Ik denk dat de zelfacceptatie die je hebt gemaakt na zovele jaren de reacties minder negatief tot zelfs zeer begripsvol maken.
Maar iedereen is anders, mijn zus weet het al jaren maar onkent het gewoon. Het werd haar destijds door mijn partner verteld, maar het is iets wat nooit verder bespreekbaar is geworden, zoals veel dingen tussen haar en mij overigens. Haar zoon bijvoorbeeld accepteerd me volledig en het heeft zelfs zijn voorkeur als ik Anja ben. Sommige mensen negeren het, dat kan ook zolang je niet helemaal als vrouw besluit te leven. Het is maar net wat voor een band je met die persoon hebt of het zinvol is dat te doorbreken of te accepteren. Maar het is altijd fijn als mensen waar jij om geeft je niet afwijzen.
Wat stappen betreft kan niemand, behalve jijzelf, bepalen welke jij hebt moeten nemen om te zijn waar je nu bent.
Het wel of niet naar een T&T avondje gaan zegt niets over je persoonlijke evenwicht of strijd. Maar blijkbaar ben je voor sommige anderen, zelfs na zoveel jaar, nog ondoorzichtig en ergeren ze zich daaraan. Sommige mensen zijn extravert en sommige introvert, moet je maar denken.

Groeten Anja
Plaats reactie