de Wandeling

Algemeen

Moderator: Moderators

Lana
ff weer wat posten
Berichten: 70
Lid geworden op: di nov 20, 2012 21:49

de Wandeling

Bericht door Lana »

Gezien de uitzending van "de Wandeling" van 20 april ?? De titel "mijn vader werd vrouw" ! De dochter vertelde op een gegeven moment dat ze misselijk werd als ze de jurken van haar vader zag hangen. Ik hoopte op een leuke positieve uitzending, maar dat werd het niet. Jammer, geen goede manier om in zo'n programma op deze manier te worden uitgelicht. Tenminste zo vatte ik het op ! Heb je het gemist ga naar deze link: http://dewandeling.kro.nl/seizoenen/201 ... 20-04-2013" onclick="window.open(this.href);return false; en geef je mening over deze uitzending ! ! Ook was er op deze datum een uitzending van National Geographic over gededineerden, waar in een transsexueel wordt gevolgd. Een zielig verhaal. Na haar vrijlating was er totaal geen opvang. Wel interessant om te zien.
zo ik ben klaar met die forum
veronique02
dagelijks aanwezig
Berichten: 113
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 17:52
Locatie: vielsalm belgische ardennen

Re: de Wandeling

Bericht door veronique02 »

Hoi
Ik vond het best heftig

Groetjes Vero
Lana
ff weer wat posten
Berichten: 70
Lid geworden op: di nov 20, 2012 21:49

Re: de Wandeling

Bericht door Lana »

Tja dat kan je wel zeggen. Er was sprake van weinig compassie van de dochter terwijl de vader toch haar een fijne opvoeding had gegeven. Ik verwachtte tijdens het kijken dat er een wending in het verhaal zou komen, maar die kwam niet ! Ze zal zelf met de gevolgen van haar handelen moeten dealen ! (oorzaak & gevolg) Je ontloopt het nooit van z'n leven !
zo ik ben klaar met die forum
veronique02
dagelijks aanwezig
Berichten: 113
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 17:52
Locatie: vielsalm belgische ardennen

Re: de Wandeling

Bericht door veronique02 »

Time Karma
het komt onherroepelijk terug op haar pad vroeg of laat .
Sanne_81
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: di mar 19, 2013 2:08

Re: de Wandeling

Bericht door Sanne_81 »

bedankt voor de link..
misschien inderdaad wel niet zoveel compassie, maar ze praatte wel heel eerlijk over haar eigen perspectief (en ik kan me heel goed in haar verplaatsen eerlijk gezegd) ipv het politiek correcte van alle begrip hebben en je gewoon maar laten wegcijferen.
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: de Wandeling

Bericht door marinth »

Wat een enorm tof wijf en petje af dat ze dit heeft gedaan/gedurfd!

Ik vind het zeer jammer dat transseksualiteit door deze "mannelijke heteromannen die vrouw willen worden" in een kwaad daglicht wordt gesteld, maar het
is gewoon helemaal terecht dat er eindelijk eens aandacht komt voor "de vrouw en kinderen van..."

vrouwelijke transseksuelen zijn er uiteindelijk de dupe van... maar de waarheid moet gezegd worden!!!!

Ik vind het vreselijk wat ze door heeft moeten maken... en op een bepaalde manier herken ik het gevoel omdat die grote groep mannelijke mannen die vrouw willen worden ook in mij hetzelfde effect teweeg brengen... nl. als vrouwelijke transseksueel juist heel mannelijk willen zijn! Zo herkenbaar.

Ze zitten mijn identiteit ook in de weg!!
veronique02
dagelijks aanwezig
Berichten: 113
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 17:52
Locatie: vielsalm belgische ardennen

Re: de Wandeling

Bericht door veronique02 »

Je hebt gelijk ,dat die mevrouw ook eens haar verhaal kon doen .Daar heeft ze recht op .
Wat ze moest doormaken moet waarschijnlijk vreselijk zijn geweest ,anders had ze dit wel op een andere manier verteld .
Of het nu Mannen zijn die vrouw willen worden of Vrouwen die man willen zijn ,we worden zeker en vast in een kwaad daglicht gesteld .
Het gaat hier om de persoon die je moet zijn en niet bent ;Maar je ware ik wenst kenbaar te maken .Je kan niet blijven een rol spelen .
Deze vrouw was heel erg ontgoocheld dat de persoon die haar vader moest zijn eigenlijk iemand anders is .
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 837
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Re: de Wandeling

Bericht door mireille »

Ik vind het een eerlijk en verantwoord tegengeluid. 't draait niet alleen om de transgender, maar ook om hun omgeving...
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: de Wandeling

Bericht door Anja Kok »

Ik vind het zeker een eerlijk en terecht geluid. Daarbij komt wel dat haar vader niet model staat voor alle transseksuelen.
Haar vader was duidelijk zoekende en erg gedreven vanuit het moment en het ideaalbeeld wat hij van het vrouw zijn had. Ook zijn spijtoptanten reactie na zes jaar geeft dat duidelijk aan.
Het ging hem meer om de positie van de vrouwrol, In die zin is het een uit de hand gelopen travestie. Het is zeker moedig om dat in te zien en dan terug te willen. Maar om vanuit je depressie zo je kind te gebruiken is nooit juist, het is een wanhoopsdaad van een beschadigd mens.
Het is triest dat zulke mensen door het psychologische vangnet heenkomen en dat dit niet onderkend is door een genderteam.
Dit verhaal zegt dus dat paniek en obsessie mensen kunnen opdrijven tot allerlei handelingen en stappen. Gevoel dat uiteindelijk niet hun ware zelf bevrijdt, maar dat ze een illussie van dat zelf koesterden. Een travestie van zichzelf zijn, als troost van alle pijn. In dit geval was dat in de vorm van een verlangen naar een alles begrijpende en vergevende moeder of vrouw, die hij ook op zijn dochtertje projecteerde.
Dit soort geestes toestand komt in meerdere vormen vaker voor bij ernstig depressieve, het vluchten binnen creaties, met alle gevolgen van dien.
Ikzelf heb een vader gehad, die veel paralellen vertoont met wat zij beschrijft en wel zelfmoord pleegde op mijn achttiende. Toch was hij geen transgender, maar wel veel te sensitief voor het milieu waarin hij wenste te leven. En de discrepantie tussen wie hij naar buiten toe was en zijn innerlijke draagkracht was te groot en zeer geheim.

Schijn- transseksualiteit komt voor en daarom is het zo belangrijk om jezelf te ontdekken met een goede genderpsycholoog. Helaas schort het hier vaak aan en bezwijkt men voor de bijna psychotische druk die zo iemand kan uitoefenen. Haar vader was te beschadigd om helder te kunnen zijn en in dit geval kan men zeker spreken van een gender-stoornis, met de nadruk op stoornis.
Dit is een valkuil die besloten kan liggen in langdurige en intensieve travestie en het is zeker goed om dat onder de aandacht te brengen.

Maar het zegt niets over transseksualiteit in werkelijke zin en in die zin is het te triest voor woorden.
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: de Wandeling

Bericht door pipa »

Lana schreef:Tja dat kan je wel zeggen. Er was sprake van weinig compassie van de dochter terwijl de vader toch haar een fijne opvoeding had gegeven. Ik verwachtte tijdens het kijken dat er een wending in het verhaal zou komen, maar die kwam niet ! Ze zal zelf met de gevolgen van haar handelen moeten dealen ! (oorzaak & gevolg) Je ontloopt het nooit van z'n leven !
Ongelooflijk, wat heb jij een plaat voor je hoofd zeg!

Heb je die uitzending wel werkelijk gezien? En is de strekking van wat Sabine zoal verteld wel tot je doorgedrongen?

Zo ja, dan is het juist de vader de gevolgen van zijn handelen moeten dragen!

Eerst zijn gezin en vooral zijn puber dochter emotioneel terroriseren met zijn 'transseksualiteit' maar zes jaar later toch maar weer terug willen naar man.

Oorzaak en gevolg voor de vader ja.

Voor Sabine is het een verlichting dat ze het contact met haar vader volkomen terecht verbroken heeft.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Lana
ff weer wat posten
Berichten: 70
Lid geworden op: di nov 20, 2012 21:49

Re: de Wandeling

Bericht door Lana »

Ik vraag mij af of JIJ de uitzending wel goed hebt bekeken !
zo ik ben klaar met die forum
Lana
ff weer wat posten
Berichten: 70
Lid geworden op: di nov 20, 2012 21:49

Re: de Wandeling

Bericht door Lana »

Ongelooflijk, wat heb jij een plaat voor je hoofd zeg!
Zou je in het vervolg wat beter op je woorden willen letten ? Dit komt niet zo vriendelijke over. Ik ga ook niet meer op jou reageren. Vreemde vogel ben je ! Zoek liever een ander forum. Ergens waar je je agressiviteit kwijt kan. Ik vind het op dit forum niet zo gepast ! ! ! Gegroet !
zo ik ben klaar met die forum
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 837
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Re: de Wandeling

Bericht door mireille »

Lana, het lijkt erop dat je de uitzending ziet zoals jezelf wilt, en totaal voorbij gaat aan de boodschap die de dochter zelf te melden had. Het draait niet om transgenders alleen maar ook om hun omgeving. Een beetje transgender met zelfkennis weet dat ie een bord voor voor d'r/z'n kop heeft (anders kom je er niet) maar beseft meestal niet wat dit doet met zijn/haar omgeving. Dit is het verhaal van de omgeving. en het is een eerlijk tegengeluid wat ook eens gehoord mag worden. Stof tot nadenken Lana...
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: de Wandeling

Bericht door Anja Kok »

Beste Pipa

Ik heb geen plaat voor mijne kop. En ik denk niet dat het hier gaat om een schuldvraag, maar om het lijden van twee mensen die elkaar beschadigd hebben.
Een vader die te onvolwassen en instabiel was en daarom zijn kind tot de stabiele en volwassen factor maakte.
Kinderen zijn nu eenmaal loyaal aan hun ouders, dus zij kon zich als meisje niet onttrekken aan die dragende rol die haar ongevraagd werd gegeven. De vader stelde zich in dit geval teveel op als het kind en dacht uitsluitend aan zichzelf. Had daarbij weinig inzicht in zijn werkelijke drijfveren en de schade die hij zo veroorzaakte.

De man was duidelijk verward binnen gender en egocentrisch, zijn spijtoptanten reactie geeft ook aan dat het eerder een verwarring was, als gevolg van depressie, dan een zijn. Kortom een beschadigd mens die ongewild en onbewust slachtoffers heeft gemaakt, zoals zijn dochter. Gekwetst en terecht doet de dochter haar beklag over de door haar vader toebedeelde rol.

Maar haar Vader is zeker geen transseksueel in mijn ogen, het is iemand die erg in de war was binnen gender en verdwaald is geraakt in de wereld van de cosmetische mogelijkheden tegenwoordig.
Triest dus, en de dochters positie hierin is ook triest en terecht dat ze afstand houd, want de ouderrelatie is te beschadigd, door alle misbruik.

Dus Pipa bekijk het verhaal eens met compassie en zonder de een of de ander te veroordelen. Het leven is meer dan zwart- wit, voor of tegen, fout en goed en zeker voor transgenders.
Lana
ff weer wat posten
Berichten: 70
Lid geworden op: di nov 20, 2012 21:49

Re: de Wandeling

Bericht door Lana »

Door zo'n Pipa heb ik weinig zin meer in reacties te plaatsen op dit in principe leuke forum. Hoe vreemd kan het lopen. Het zou zo moeten zijn dat je dit soort negatieve figuren zou moeten kunnen blokkeren ! Ik kan er niet over uit. Ik vond (en Veronique) het hartstikke gezellig op dit forum ! Dit wordt echt vergalt door dit soort Pipa's ! Als dit figuur niet heel snel verdwijnt (zoek een bouwvakkers, of vechtsport of aso-forum op) ben ik verdwenen van dit forum.
zo ik ben klaar met die forum
Plaats reactie