borstvergroting en hormonen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: borstvergroting en hormonen

Bericht door Irene »

Dit lijkt me een vraag die je aan een medicus moet voorleggen, het lijkt me in elk geval verstandig niet zelf te gaan experimenteren,

sterkte,

Irene
Kleine stapjes
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: borstvergroting en hormonen

Bericht door Anja Kok »

Dankjewel Irene, maar ik experimenteer niet hoor, het kwam door wat ik las door iemand op de topic die huisarts was. En ik vroeg me dus af hoe dat gaat met iemand die in feite transeksueel is maar door fysiek bijvoorbeeld hormonen en dergelijke niet aan kan. Wat is die persoon dan een trangender of transseksueel of een vrouw en wat moet je dan met termen als post op? Maar toch hartelijk dank voor je vriendelijke advies.
deb29
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 17:54

Re: borstvergroting en hormonen

Bericht door deb29 »

hoi dames het gaat goed na een jaar heb ik AAcup en daar ben ik blij mee via transgenderteam krijg je ook Diana pil ik heb via me huistarts gedaan geen problemen
deb29
is nieuw hier
Berichten: 2
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 17:54

Re: borstvergroting en hormonen

Bericht door deb29 »

geen bijwerkingen ik blijf shemale
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: borstvergroting en hormonen

Bericht door gerdaatje »

Anja, ik heb dezelfde kwaal, ik slik wel simvastine, maar er zijn ook andere middelen.
Wat ik begrepen heb heeft het geen invloed.
Doe mij anders een PB.
Kim Le Clerque
ff weer wat posten
Berichten: 63
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 19:15
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: borstvergroting en hormonen

Bericht door Kim Le Clerque »

Bij het UMCG schrijft men slechts 50mcg pleisters voor. Transvrouwen die daar worden behandeld krijgen geen, tot nauwelijks borstvorming. Wel komen ze in aanmerking voor siliconen. Ik kan me best voorstellen -@Laura, arts- dat teveel hormonen geen extra feminisatie geven, maar slechts bijwerkingen. Maar hoe ik ook zoek, en ik heb veel gezocht, nergens vind ik cijfers, nergens verslagen van de effecten van verschillende doseringen. In de standarts of care staat zelfs dat er geen onderzoek naar is gedaan. Dan is er nog iets, iedere patient krijgt in Nederland dezelfde doseringen. Allemaal standaard 100Mcg bij het VU, en 50 bij het UMCG. Dat is de helft van de helft van de helft van wat ze in de VS voorschrijven. Het lijkt wel of men geloofd dat een echte transitie pas echt is als de patiënt flink geleden heeft. En siliconen ? Veilig ?Misschien moeten we -om het veilig te houden- allemaal maar in dat mannenlijf blijven. Dan lijden we tenminste ook.

Zelf bestel ik ze via internet. Ik kan niet wachten op de strenge, ik zou haast willen zeggen, christelijke, protocollen van het G-team. Wat ? Ik wil daar niet op wachten, en als ze in Thailand niet zo moeilijk waren gaan doen, dan was ik al verdomme aan de beurt geweest. Gevaarlijk ? Liever de dood dan nog langer dat uitgemergelde, behaarde kippevlees aan mijn botten. "Doe wat de dokter zegt", is het nieuwe "doe wat de dominee zegt". Maar de dokter, de arts, doet dus ook maar wat, iig. niet gebaseerd op degelijk onderzoek, en niet gerelateerd aan de patiënt.

over de cliches :
De schande zit em er toch niet in dat de een cup E wil, en opvalt in het verkeer, terwijl de andere als een muisje over straat wil ? De schande zit em erin dat de een het hier voor de ander beter weet. Maar de sloerie gaat jouw emancipatie niet verpesten muisje, dat doe je zelf. Wat is nou fijner dan zoveel mogelijk vrouw te worden, en borstgroei te hebben ? En als je dat niet wilt, so what ? Ik ben blij te lezen dat het überhaupt mogelijk is, een echte C-cup. Ik wou dat ik dat kreeg. (helaas niet)
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: borstvergroting en hormonen

Bericht door Anja Kok »

Gerda bedankt voor je aanbod, maar mijn huisarts is op de hoogte van mijn genderdysforie.

liefs Anja
Kim Le Clerque
ff weer wat posten
Berichten: 63
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 19:15
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: borstvergroting en hormonen

Bericht door Kim Le Clerque »

update : In mijn vorige post zei ik dat ze in Thailand moeilijk zijn gaan doen. Ik had dat ook weer hier ergens gelezen. Dat is niet waar ! ... :oops:

In Thailand heb je alleen een indicatie nodig ! Geen RLE, geen gezeur. Die kun je tamelijk goedkoop krijgen via internet in het buitenland. Je doet dan chat sessies. Wel is het zo dat je niks, maar dan ook niks vergoed krijgt hiermee. Je moet je SRS dus helemaal zelf betalen. Het geeft ook geen directe toegang tot legale hormonen. Dat je overigens geen RLE (bewijs) nodig hebt is omdat ze ook mensen uit Iran bijvoorbeeld, helpen, waar je wel van M naar V mag (andersom niet, dat zou stijgen op de maatschappelijke ladder zijn) maar het is er ten strengste verboden om er met je penis in dameskleding rond te lopen. Die mensen moeten dus 'als man' het ziekenhuis/vliegtuig in, met de burka in een tasje, voor de terugweg. Die mensen kunnen onmogelijk een RLE doen. Da's natuurlijk nog wel een stukkie erger dan het genderteam hier, hoewel het niets goedpraat.

Hier kun je zo'n online therapeut vinden : http://www.tssurgeryguide.com/gender-therapists.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb het zelf zo gedaan, hoewel ik net groen licht heb gekregen, maar ik vind die RLE wel zulke onzin, aangezien ik al een jaar RLE doe, en anderhalf jaar hormonen gebruik. Het hele genderteamsysteem vind ik pure repressie, en protocolfetisjisme. Ik doe het liever op mijn manier, waarbij ik verantwoordelijk blijf voor mijn daden. En relatief snel, iets wat niet mag van de psychiater, hij waarschuwde me nog, dat als ik me vergis, dan wordt ik iemand in het verkeerde lichaam. Nou, ik heb serieus in een deuk gelegen toen ie dat zei, ik zeg "dat lijkt me klote dan....whahahahahaha" :lol:

Natuurlijk kan ik ook omdat ik het geluk heb dat mijn moeder dat wilde/kon betalen. Op 19 augustus gaat het bij mij gebeuren. :D

De diagnose heb ik bij dr. Graham gedaan, 10 sessies van een uur (bij het genderteam kreeg ik er 3 !) en het kostte me minder dan 500,-. Dat bedrag stond van te voren vast, zoveel sessies als nodig.
Plaats reactie