Hulp binnen relatie!

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda-1
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 0:22
Locatie: Zeist

Hulp binnen relatie!

Bericht door Miranda-1 »

We, mijn vriendin en ik, zijn op zoek naar iemand die ons kan helpen bij onze relatie. We hebben een prima relatie, die we niet willen beëindigen. De travestie van mij zit echter flink in de weg. Ik wil zo vaak mogelijk omgekleed zijn en mijn vriendin wil er niet mee geconfronteerd worden. Ze heeft hier niet voor gekozen en ze heeft er niets mee.
Beiden zijn we ontevreden over hoe het nu gaat. We zouden graag met iemand willen spreken die zich goed kan inleven in onze situatie en die ervaring heeft met dit soort problemen.
Wie heeft een goede suggestie? Liefst uit eigen ervaring uiteraard!
We wonen in Zeist. Als het iemand in de buurt is, zou dat heel fijn zijn.

Groet van Miranda
Voor mij is travestie de vrije expressie van mijn diepste identiteit!
Gebruikersavatar
EvaLvanE
ForumFan
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 18:42
Locatie: Regio Breda
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

Of we je werkelijk kunnen helpen valt niet te voorspellen, Miranda. Over een paar weken komen er weer enkele tientallen T's (van uiteenlopende aard) bijeen in een doodgewoon café in de binnenstad van Amersfoort. Niet ver weg voor jullie dus.
Je bent daar tussen en met alle overige gasten en er is geen enkele verplichting of verwachting qua (om)kleden. Kom dus gewoon als jezelf.
Er zijn eerder partners meegekomen. Niet heel vaak, maar ze zijn gewoon welkom en voelen zich gewoonlijk snel thuis in de gastvrije atmosfeer.
Kom dus gewoon eens gezellig met z'n tweetjes naar de Keistad, zoek een plekje aan de bar en kijk de kat uit de boom of je iemand van ons wilt aanspreken :)
Erger u niet. Verwonder u slechts.
Gebruikersavatar
Miranda-1
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 0:22
Locatie: Zeist

avonden in Amersfoort

Bericht door Miranda-1 »

Beste Eva,

Bedankt voor je reactie.
Ik ben heel blij om te lezen dat er in Amersfoort ook initiatieven zijn. Ik werk al jaren in Amersfoort en dat deze stad nu ook een ontmoetingsplek heeft, vind ik heerlijk om te weten.
Donderdag de 22e kunnen we helaas niet. Op dit moment is mijn vriendin er nog niet helemaal aan toe om in een cafe anderen te ontmoeten. We hebben komende maandag een gesprek met iemand die ons hopelijk kan helpen er meer duidelijkheid over te krijgen. Dat is vooral voor mijn vriendin belangrijk. Ik weet wel wat ik wil :-)!!! Het gaat allemaal met ups en downs en vooral veel bewustwording.
Ik vind het nog altijd een heerlijk pad om te bewandelen en geniet iedere keer meer van het omkleden.

Ik kom zeker een keer op de T-avond in Amersfoort, maar dat zal misschien pas in mei worden.

Groetjes Miranda.
Voor mij is travestie de vrije expressie van mijn diepste identiteit!
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Ik raad je vriendin ook aan om zich aan te melden bij de partners van T-groep van Elsa. Kijk in de Partner subforum, de link staat in haar onderschrift in elke posting wat ze maakt.
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Miranda-1
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 0:22
Locatie: Zeist

Bericht door Miranda-1 »

Dank je wel. Ze heeft inderdaad al zitten kijken. Maar in iedergeval bedankt voor de tip!
Voor mij is travestie de vrije expressie van mijn diepste identiteit!
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: Hulp binnen relatie!

Bericht door gerdaatje »

Miranda, ik kan maar een ding zeggen, blijf in vredesnaam altijd eerlijk tov je vriendin.
Zorg dat ze hoe dan ook duidelijkheid heeft.
Gebruikersavatar
Miranda-1
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 0:22
Locatie: Zeist

Re: Hulp binnen relatie!

Bericht door Miranda-1 »

Dank je wel, Gerda. Dit is inderdaad waar we nu volgens mij erg goed mee bezig zijn. Het dilemma zit 'm altijd in dat ik me niet te veel wil opdringen met alles wat ik wil en haar anderzijds ook niet het gevoel wil geven dat ik nu niets meer wil. Nou ja, ik zeg het wat onhandig, maar misschien is het wel duidelijk.
We hebben drie erg goede gesprekken gehad met Anne Lever. Zij is echt geweldig voor dit probleem!
Voor mij is travestie de vrije expressie van mijn diepste identiteit!
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: Hulp binnen relatie!

Bericht door gerdaatje »

Miranda-1 schreef:Dank je wel, Gerda. Dit is inderdaad waar we nu volgens mij erg goed mee bezig zijn. Het dilemma zit 'm altijd in dat ik me niet te veel wil opdringen met alles wat ik wil en haar anderzijds ook niet het gevoel wil geven dat ik nu niets meer wil. Nou ja, ik zeg het wat onhandig, maar misschien is het wel duidelijk.
We hebben drie erg goede gesprekken gehad met Anne Lever. Zij is echt geweldig voor dit probleem!
Vlotjes een antwoord, wel, dan kom ik ook nog even terug.
Ik heb het geluk gehad dat ik enkele weken na de eerste ontmoeting (met een hoop zenuwen en dergelijke) mijn toenmalig vriendin een en ander 'opgebiecht' heb.
Het resultaat was dat ze het voor kennisgeving heeft aangenomen en we nu al iets van 20 jaar getrouwd zijn.
Neemt soms iets waarvan ze denkt 'leuk' voor me mee uit de winkel, en zegt 5 minuten voor de kinderen thuiskomen uit school ( die weten niets) 'zal je je niet eens even omkleden?' terwijl ik door een andere oorzaak al als vader op de bank zit.
Ze ziet eigenlijk niet eens of ik als vrouw of als man naast haar zit, zelfs de borst protheses vallen haar vaak niet eens op. (105 C steekt ook wel uit)
Ze ziet mij als partner, niet als man of vrouw.
Winkelen doen we ook wel eens samen, scheelt, we lopen beide eigenlijk nooit in een jurk of rok.
Wel zegt ze ronduit of iets staat of niet.
En daar kan ik blind op vertrouwen.

Zo kan het dus worden.
Anja Kok
dagelijks aanwezig
Berichten: 237
Lid geworden op: zo sep 09, 2012 17:07
Locatie: Breda

Re: Hulp binnen relatie!

Bericht door Anja Kok »

Tja, hulp kan je hard nodig hebben binnen je relatie, maar toch moet je uiteindelijk jezelf en elkaar helpen over en weer. Ga niet verzwijgen of verkrampen uit liefde, maar wees eerlijk ongeacht de pijn die het kan veroorzaken en luister vice versa hand in hand naar elkaars pijn en bespreek die zonder verwijten. Ontkennen, om elkaar heen draaien, confrontaties uit de weg gaan doe je denk je uit liefde, maar in feite is het je angst voor verlies die je stuurt. Als de liefde is, dan zal het je helpen om over en weer oude verwachtingen en conventies los te laten en samen een nieuwe ruimte te vinden. Maar daarvoor moet je eerst het oude vertrouwde en veilige bestaan opgeven zonder de garantie dat dit ook altijd en eeuwig gezamenlijk kan. Pas dan is er werkelijk vrije ruimte voor iets nieuws. Liefde heb je in zovele vormen en macht en controle ook.
Gebruikersavatar
EvaLvanE
ForumFan
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 12, 2009 18:42
Locatie: Regio Breda
Contacteer:

Re: Hulp binnen relatie!

Bericht door EvaLvanE »

Wijze woorden, Anja.
Erger u niet. Verwonder u slechts.
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: Hulp binnen relatie!

Bericht door gerdaatje »

Inmiddels ben ik als waarschijnlijk bekend bij het VU geweest en leef ik 24/7 als dame.
Zijn net terug van een midweekje vakantie met de kids in een 'chaletje'.
Nu de wachtlijsten nog tackelen.
veronique02
dagelijks aanwezig
Berichten: 113
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 17:52
Locatie: vielsalm belgische ardennen

Re: Hulp binnen relatie!

Bericht door veronique02 »

Hallo Miranda ,
ziehier een deeltje van mijn ervaringen ,

Ook wij praten veel over mijn vrouwelijke kant ook met mijn kindjes , geef haar de nodige tijd om het op te nemen forceer niks . Jullie zijn op de goede weg dit is al een hele prestatie (hoed af)
door te praten kom je verder en zal je geleidelijk aan zien dat je vooruitgang maakt , zo gun ik mijn echtgenote haar behoefte dat ze kan opkijken naar haar beschermende man in huis , zo heb ik geleerd haar behoefte in te vullen met de mijne om Veronique te kunnen zijn , nu ben ik haar man en haar beste vriendin .

Liefs Veronique
Plaats reactie