SRS romantiek? Operatie maakt mij tot een normale V

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: SRS romantiek? Operatie maakt mij tot een normale V

Bericht door pipa »

Hoe je het ook went of keert; als ts ben je een man geweest en pre, post of non op: je bent en je blijft anders.

Hoe passabel ook; je blijft hoe dan ook zitten met een 'verhaal'.

In de docu "I am a woman now' out zelfs de 100% passabele Corinne decades later zich alsnog, zonder dat daar aanleiding toe is, als post op TS. 100% passabel en 40 jaar later verteld ze haar beste bio vriendin over haar verleden.

Dat zegt nogal wat over hoe groot de last kan zijn om als stealth met zo'n geheim te moeten leven.

Persoonlijk heb ik geen last van (voor)oordelen of wat dan ook...ik zal de laatste zijn die er over begint maar ik zal het ook niet ontkennen.
Ik ga er gewoon vanuit dat mensen het in de gaten hebben of krijgen....en verder....who cares?

Ik ben ik, ik ben vrouwelijk, geloofwaardig, ooglijk, doe mijn werk goed, wordt gewaardeerd op allerlei vlakken en dat is fijn.
Ik wordt bemind en dat is vleiend en strelend, maar niet de ultieme vervulling van mijn leven.

Mijn transseksualiteit speelt daar geen rol meer in.

Wat mensen van me denken is hun goed recht; ik denk ook wel es iets van deze of gene.

Dat deze of gene wel es achter mijn rug om over me kletst; dat kan, dat doe ik zelf namelijk ook wel es.

En conclusies trekken over de verschijning van deze of gene doe ik zelf ook,

Ik zag vanavond een lange, blonde gestalte, gedroeg zich nogal schichtig, wat de aandacht trok...tamelijk neutraal gekleed maar een onopvallende damesjas en dameslaarzen met lage hakken aan.

Ik denk het niet meer dan menselijk is om ongemerkt iets verder te kijken of het nou een man of een vrouw was om vervolgens te constateren dat ze een (pas begonnen) TS was.
En ik wens haar het aller, allerbeste en alle wijsheid toe in haar toekomstige leven en met haar toekomstige beslissingen,

Mensen schatten andere mensen in, nemen ze in overweging, over wat dan ook, zo ook ik.

Kan best zijn dat dat mij ook es overkomt, om een andere reden dan schichtig gedrag, want dat ben ik niet, maar who cares?

Het is menselijk om andere mensen waar te nemen, te zien, vraagtekens zetten bij hun gedrag, dan iets verder kijken enz.

Anderzijds kan ik me wel voorstellen dat je post op 'iets te bewijzen' hebt en dat juist dat je leven kan verstjeren als mensen weten dat je een man geweest bent of dat ze het in de gaten krijgen.

Als je dat niet kunt accepteren, dan ga je een zwaar leven tegemoet als post op.

Nog veel zwaarder dan een non op.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: SRS romantiek? Operatie maakt mij tot een normale V

Bericht door marinth »

pipa schreef: Anderzijds kan ik me wel voorstellen dat je post op 'iets te bewijzen' hebt en dat juist dat je leven kan verstjeren als mensen weten dat je een man geweest bent of dat ze het in de gaten krijgen.

Als je dat niet kunt accepteren, dan ga je een zwaar leven tegemoet als post op.

Nog veel zwaarder dan een non op.
Dat is wat ik ook denk. Ik vind het nu al moeilijk, laat staan post op.
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: SRS romantiek? Operatie maakt mij tot een normale V

Bericht door marinth »

Daarnaast denken nog altijd veel mannen:

"ja ehmmm als ik een relatie met een vrouw verlang dan kies ik wel een biovrouw."

En denk ik dat je als non-op dus uit een grotere vijver vist dan als post op.
Voor aardig wat mannen is een zichzelf respecterende en accepterende non op aantrekkelijk.

Nog een goed voorbeeld van de invloed die de buitenwereld kan hebben op je leven en jouw binnenwereld en levensgeluk.
Het is niet altijd vanzelfsprekend de geeikte paden te volgen, elke trans is in feite een pionier wanneer hij of zij probeert
trouw te blijven aan zichzelf aan de ene kant en aan de andere kant toch ook gelukkig(of tevreden) wil zijn/worden. Dat is allemaal niet zo recht voor zn raap en eenvoudig.
Ook niet voor "normale" mensen trouwens.
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: SRS romantiek? Operatie maakt mij tot een normale V

Bericht door pipa »

marinth schreef:
Dat is raar want ik ken zo al 4 transseksuelen die non-op zijn. Ik ken ook een hele hoop transseksuelen met bedenkingen "post op". Helaas.
Ja, hier idem. MTF medische behandeling/srs is niet 'one size fits all', dat is duidelijk geworden door de jaren heen.

'One size fits all' gaat wel grotendeels op voor de seksuele voorkeur van MTF, het gros viel en valt op vrouwen. Of wordt post op 'bi, omdat...'

Ik moet de eerste MTF die altijd alleen op mannen viel en post op lesbisch wordt 'omdat'....nog steeds ontmoeten.

Sterker nog: die bestaan niet.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: SRS romantiek? Operatie maakt mij tot een normale V

Bericht door Lisa met een S »

pipa schreef:'One size fits all' gaat wel grotendeels op voor de seksuele voorkeur van MTF, het gros viel en valt op vrouwen. Of wordt post op 'bi, omdat...'
Dit jammerklacht horen wij al jaren van je Pipa, in al jouw verschillende gedaantes in het forum. Waarom val je steeds weer in herhaling met steeds weer hetzelfde verhaal? Wat is er met lesbische transseksuelen, dat het een van jouw stokpaardjes is om steeds weer over te beginnen?
If all else fails, buy new shoes
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: SRS romantiek? Operatie maakt mij tot een normale V

Bericht door pipa »

Omdat het op zijn zachtst gezegd nogal vreemd is, de hoeveelheid MTF die (alleen) op vrouwen valt.

Er moet iets anders aan de hand zijn dan 'zich vrouw' voelen, wellicht een hardnekkige neurose, overidentificatie met vrouwen of wat dan ook.

Het klopt gewoon niet dat de MTF die van meet af aan alleen op mannen vallen zo'n kleine minderheid vormen binnen de MTF gemeenschap.

Nogmaals: een MTF die alleen op mannen viel en valt en post op 'bi wordt omdat...' bestaat niet, laat staan 'lesbisch wordt omdat....'
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: SRS romantiek? Operatie maakt mij tot een normale V

Bericht door Lisa met een S »

Dat het je zoveel stoort, dat je maar steeds weer over begint, elke keer weer. Je kunt beter doen zoals Marinth:
marinth schreef:Ik heb helemaal geen hang-ups wat dit onderwerp betreft.
Geloof me, er zijn ook dingen waarvan ik door het plafond schiet... maar lesbische transseksuelen komen niet
op die lijst voor.
Sterker nog, de meeste die ik heb ontmoet waren weliswaar een beetje wereldvreemd, maar wel aardig.
Geen negatieve ervaringen mee en ik gun iedereen alles.
Dus leven en laat leven.
If all else fails, buy new shoes
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Re: SRS romantiek? Operatie maakt mij tot een normale V

Bericht door marinth »

Lisa met een S schreef: Toch is een reactie met de strekking van "maar ZIJ deed het eerst" meer op zijn plaats in een ruzie tussen peuters, dan in een discussie tussen volwassenen.
Maar wat heb ik in vredesnaam verkeerd gezegd dan?
Dat het leven van de gemiddelde TS die op vrouwen valt in bijna niets te vergelijken is met het leven van de gemiddelde Nederlandse heteroseksuele vrouw?
Is dat al beledigend dan?

Dat IS toch gewoon zo???
Veel van die transen mogen trouwens echt van geluk spreken, omdat het me vele malen makkelijker lijkt als je die bepaalde vrouwelijke aangeboren gevoeligheid gewoon mist, maakt het leven veel makkelijker. En als je dan ook nog met een andere transseksueel een relatie kunt aangaan, ben je helemaal spekkoper. Nooit iets uit te hoeven leggen...op volkomen gelijkwaardige manier met elkaar in een relatie staan. Het is toch te benijden?

Net als van kinds af aan totaal geen conflict kennen tussen je aangeboren aanleg en de maatschappelijke verwachtingen? Het is relatief gezien een erg rustig leven vergeleken met vrouwelijke transgenders die al problemen tegenkomen als ze een kleuter zijn.

Het is allemaal gewoon een kwestie van eerlijk en nuchter nadenken, meer niet.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: SRS romantiek? Operatie maakt mij tot een normale V

Bericht door Lisa met een S »

Kijk, daar begin je ook al weer. De citaat van mij had betrekking op jouw reactie in de trant van "Maar Melina deed het eerst". En nu begin je met weer zo een generaliserend betoog over "het leven van de gemiddelde TS die op vrouwen valt". Nou, als je inderdaad "helemaal geen hang-ups" daarover hebt, waarom begin je ook weer steeds daarover? Waarom praat je steeds over wat zij doen of niet doen, of wat jij denkt dat zij denken? Zou je je tijd niet nuttiger kunnen besteden, in plaats van post na post over "zij" te beginnen? Wat zoek je hier op het forum, om steeds weer jouw mening over "zij" te verkondigen? Het lijkt alsof het je erg bezig houdt, wat "zij" doen. Kan je niet beter je tijd besteden aan jezelf, in plaats van aan hen? En als je inderdaad ergens mee zit, kan je hier altijd erover schrijven, als je dat wilt. Want, volgens jou, zit je er niet mee, al die lesbische transseksuelen.... dus waarom schrijf je al over?

Jij ZEGT dat het geen obsessie voor je is, maar al de posts van jou in het forum, onder welke naam dan ook, waar je steeds opnieuw begint over lesbische transseksuelen, weerspreekt het. Vind je niet dat het tijd wordt om de daad bij het woord te voegen en echt blijk te geven dat je het meende toen jij schreef "ik gun iedereen alles'?

En nu gaat dit draad op slot, omdat het al lang niet meer gaat over het onderwerp van de oorspronkelijke post, namelijk, de gevoelens van iemand die geen SRS wil omdat het toch niet alles is, maar dreigt weer te verzanden in weer zo een nutteloos aanklacht tegen "lesbische transseksuelen" en hoe zij toch niet vrouwelijk genoeg zijn in de ogen van bepaalde mensen.
If all else fails, buy new shoes
Gesloten