Het grote boze trans*muziek draadje

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Het grote boze trans*muziek draadje

Bericht door Morbide »

Heren, dames *kuch* ook,

Zal ik het dan gewoon maar doen? In plaats van weeklagen dat het forum dood is, kun je namelijk ook gewoon bijdragen en zo voor verhoging van de feestvreugde zorgen. Da's radicaal misschien maar het lijkt me een stuk beter dan de grafstemming alhier. O NOES, het forum is dood. Snel, weeklaag over hoe dood het forum is!

Het intro terzijde geschoven en dat gezegd hebbende, graag uw aandacht voor het mainstream worden van transen in muziek. Metal zelfs.

Mag ik u voorstellen aan Mina Caputo? Haar motto? "I am not afraid." Dat heeft ze uitgebreid aangetoond op het hate the hate festival waar één of andere domme BDSM-doos het nodig vond om haar uitgebreid te hijen in haar intro. Daarvoor klikt u hier. Mina was en is legendarisch in de metalscene. Kijk maar. (Waarom is de youtube-embed stuk Lisa?)

Next up: Laura Grace Jane. Zij is zo mogelijk nog groter. Zie dit interview. Ze laat het festivalpubliek "does God bless your transsexual heart" zingen. Kijk maar. Dat nummer is inmiddels zo mainstream dat er een versie bestaat waarin Miley Cirus wat mee-twerkt. Echt.

En waar is dit forum blijven hangen? In ach en wee! In Chelsea Manning Bradley Edward Manning blijven noemen. In de heteronormatieve kast kortom. (Is het prijsbeleid voor de feesten al aangepast?) Wentelend in de slachtofferrol. De enige travestiet die ik een positieve bijdrage heb zien leveren is Dolly Bellefleur, maar die is van het soort die hier gehaat wordt: een dragqueen.

Doe de deuren van de bedompte kast eens open, heren. En dames ook. Het is minder eng dan je denkt.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Het grote boze trans*muziek draadje

Bericht door Morbide »

Deze kende ik ten tijde tijde van het tikken nog niet. Doet u maar weer op hier klikken. Vrolijke travestiepop!
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: Het grote boze trans*muziek draadje

Bericht door Lisa met een S »

Zou Conchita Wurst niet een bijdrage hebben geleverd voor de travestieten in de wereld? In Japan is ene Ladybeard die een soort K3-achtige trio heeft gevormd met 2 jonge zangeressen en een muziekvorm zingt dat heet Popmetal. Of hij serieus is of niet weet ik niet, hij is een australier die kennelijk een aantal jaren in Japan als bebaarde travestiet schoolgirl een act opvoert; daarnaast vind ik zowel de normale J-pop als de variant Popmetal een soort persiflage -- ik vraag mij af of Japanners het serieus nemen.

Meer serieus in een poging de grens tussen man en vrouw te vervagen is misschien Antony and the Johnsons, maar als ik mij goed herinner, is het vervagen van dat grens niet iets wat jij wenselijk acht.

En over KD Lang in gesprek met Dame Edna weet ik echt niet wat ik moet denken, maar leuk is het wel.

Overigens heeft de youtube embed volgens mij nooit gewerkt. Ik heb ooit een workaround daarvoor gevonden, en als het goed is, zit het ergens in De Site, maar ik weet het niet meer. In ieder geval weet ik wel dat sinds de update van het forum er een of meer updates door onze provider hebben plaatsgevonden voo PHP en wij hebben patches moeten uitvoeren en het kan zijn dat de workaround ook niet meer werkt en werd weggehaald.
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Het grote boze trans*muziek draadje

Bericht door Morbide »

Wow, ik vond Babymetal op het randje qua pedobear approves op de schaal van rare Japshit maar Popmetal gaat daar fors overheen.

Of travestieten baat hebben gehad bij de dragbeard? Kweenie. Ik mag in ieder geval hopen dat de lat hoger ligt dan met een volle baard in een galajurk rondlopen. Anders wordt de gemiddelde travestiet wel heel cliché. Van mij mag het, maar verwacht niet dat ik me vervolgens op enigerlei wijze verwant voel met die transgender.

Antony moet vooral zelf weten wat ie is. Dat deed David Bowie ook. :)
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Het grote boze trans*muziek draadje

Bericht door Morbide »

"13 awesome artists who don't conform to gender norms", daarvoor klikt u hier.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Het grote boze trans*muziek draadje

Bericht door Morbide »

10 Transgender And Non-Binary Musicians You Need To Listen To. Klikt u maar weer hier.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
leonlisa
is nieuw hier
Berichten: 1
Lid geworden op: do sep 24, 2015 20:55

Re: Het grote boze trans*muziek draadje

Bericht door leonlisa »

Wow thanks voor deze, deze staan bij mijn afspeellijstje voor 'lisa' ;)
Ook travestieten kunnen sneakers dragen, of niet?
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Het grote boze trans*muziek draadje

Bericht door Morbide »

leonlisa schreef:Wow thanks voor deze, deze staan bij mijn afspeellijstje voor 'lisa' ;)
Geniet ervan. Dan gooi ik nog een kwartje in de jukebox. 37 Alternative 'Trans Anthems' by Trans Musicians. Hiero.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Sofie7
is nieuw hier
Berichten: 1
Lid geworden op: za jul 23, 2016 21:15

Re: Het grote boze trans*muziek draadje

Bericht door Sofie7 »

Hi Allemaal,

Een ander trans bandje dat (heel!) boos is heet G.L.O.S.S. (Girls Living Outside Society's Sh#t). Een hardcore punkbandje wat ontzettend goed speelt (waarschuwing, de bovenstaande muziek is vrij kalmpjes vergeleken met deze dames).

Natuurlijk ook niet te vergeten Jane County!
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Het grote boze trans*muziek draadje

Bericht door Morbide »

The instant shock
The following fear
The impending sense
That the end is near

Life hunger
The burning fire
Life hunger
Stamina of primordial desire

The shattered dreams
Desperate horrid screams
No more illusions
The threat is real

Life hunger
The burning fire
Life hunger
Stamina of primordial desire

Who made you a god?

I don't care what's written
What's done is done
You're nothing but a craven cadaver
No chosen one

With every ray of light
Day breaks the night
Into the abyss I stare
Yesteryears disappeared

The search continues
The path of my will
The hunger for life reveals
Only death is real

https://youtu.be/qEClBK460L4
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Plaats reactie