Come on girls!

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Emma B
ff weer wat posten
Berichten: 28
Lid geworden op: do nov 20, 2014 20:04

Come on girls!

Bericht door Emma B »

Het onderstaande citaat is helaas niet van mij, maar van een Amerikaanse therapeut. We zijn geen beesten, geen bizarre types, geen criminelen. Waarom zijn transgenders dan verooordeeld tot een leven in de kast omdat andere mensen ons, door onbekendheid met wat wij zijn, eng vinden? Inderdaad, zo werd er vroeger tegen negers, dwergen, homofielen, lilliputters, gehandicapten, protestanten, katholieken, joden en misvormden aangekeken. Come on girls, laten we nu eindelijk eens voor onszelf opkomen. Het minste dat we kunnen doen is wel voorkomen dat ze ons wegstoppen en ons verbieden als onszelf deel te nemen aan deze maatschappij.

As a therapist who has specialized in Transgenderism for the past 18 years I know that people of this age come to see me when they can no longer live with their Gender Dysphoria. It’s not about happiness; it’s about no longer being able to continue as they have in the past. Gender Dysphoria is an intense, psychologically painful and anxiety laden state which can intensify over time to the point of being intolerable. Gender is our first and most intimate identity, and to have that be wrong in some way is deeply disturbing. I have had many people say some form of: “there is no choice, it’s either this or I kill myself”. Furthermore, transitioning is a process of becoming who one authentically is. I think that’s a pretty good lesson for kids.

The ‘problems’ inherent in all this is that there is significant stigma and discrimination around being transgender in our society. The only way to combat this is for brave people to acknowledge and be who they are and try and maintains good relationships with those around them. I think if we envision a person in other (and now less) stigmatized groups, the issue becomes clearer. For example – an African American man in, say 1940 wanting to marry a white woman, or a gay person of the same era wanting to be an “out” school teacher… all things that the individual’s family would have not been too happy about. Transgenderism is at the point in its own unique history of discrimination evolution where these groups were 30 years ago. Is it easy to have a family member who is a member of a stigmatized group? No. Is the answer to have that person disavow their membership and suffer in silence in order to not embarrass anyone? I don’t think so.
BE_VAN DE ZEE
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di feb 15, 2005 16:41
Locatie: Oostkamp
Contacteer:

Re: Come on girls!

Bericht door BE_VAN DE ZEE »

Goede morgen iedereen,
vind de bovenstaande tekst wel mooi,
maar niet iedereen kan het "engels" verstaan laat staan,"begrijpen"
Misschien is een vertaling naar het nederlands,geen overbodige luxe......?
Hopelijk wordt er gehoor aan gegeven........
Groetjes van Bé Van De Zee,en waarbij dank bij voorbaat.......
Doei............
De wereld draait door,hopelijk vind ik in de toekomst,een levensgezellin
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Re: Come on girls!

Bericht door Dorothy »

Mijn ervaring is dat je jezelf tot nu toe niet hoeft te verstoppen in Nederland en het qua discriminatie wel meevalt. Ik kan mij overal "en femme" vertonen waar ik wil. Mits je de plaatsen en tijdstippen vermijd, die veel bio-vrouwen ook zullen vermijden.
Helaas vrees ik, dat met de komst van vluchtelingen, gelukzoekers en hoe je ze verder wil aanduiden, met een totaal andere kijk op vrouwen en LGBT-ers, de vrijheid wel eens wat minder kan worden.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Kim Le Clerque
ff weer wat posten
Berichten: 63
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 19:15
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Come on girls!

Bericht door Kim Le Clerque »

Beste Dorothy,

Vluchtelingen zijn ook geen beesten, geen bizarre types, geen criminelen, geen verkrachters, en geen homobashers. Laten we de wereld niet omdraaien en hen overal te pas en te onpas gaan bashen.

Als alle mannelijke vluchtelingen achter slot en grendel moeten omdat een kleine deel van hen in Keulen zich schuldig heeft gemaakt aan seksueel geweld en beroving, dan is het wel zo consequent om alle mannen achter slot en grendel te zetten, want onder iedere bevolkingsgroep komt seksisme voor, en seksueel geweld. Meestal zijn mannen de daders. Nou moet ik wel zeggen dat ik er niet zo'n heel groot probleem mee zou hebben hoor, alle mannen gevangen :P
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Re: Come on girls!

Bericht door Dorothy »

@Kim, je draaft een beetje door. Ik zeg helemaal niet dat alle vluchtelingen achter slot en grendel moeten.
Maar statistisch gezien zal bij een verdubbeling van het aantal allochtone mannen met verkeerde ideeën ook het risico verdubbelen, dat je als LGBT-er in een vervelende situatie kan komen. Als je er, zoals jij, van uitgaat, dat die kans nu ook al nul is, dan blijft het nul.

Het is ook meer een gevoel van onbehagen, dat ik heb. Dat werd nog aangewakkerd door het nieuwsbericht dat op deze site staat: http://www.travestie.org/steneging-van- ... -dortmund/

Ik ben nota bene donateur van Stichting Vluchteling en zal ook echt niet op de PVV gaan stemmen.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Kim Le Clerque
ff weer wat posten
Berichten: 63
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 19:15
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Come on girls!

Bericht door Kim Le Clerque »

oh sorry Dorothy, ik reageerde wat erg gepolariseerd. Nee, vreselijk wat die dames is overkomen, en ik vind zeker ook dat er iets moet gebeuren aan voorlichting, èn aan handhaving van westerse normen in het westen. Het is moeilijk om genuanceerd te blijven, merk ik ook.
Plaats reactie