travestie op straat

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
veronique02
dagelijks aanwezig
Berichten: 113
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 17:52
Locatie: vielsalm belgische ardennen

travestie op straat

Bericht door veronique02 »

Hallo ,
Ik wandelde dit weekend met mn echtgenote rond in Brugge .
We kwamen iemand tegen in een winkel met héél foute dames kledij , toen die zich omdraaide en naar ons keek ,bleek dat een man te zijn . Jammer genoeg voor deze persoon was dit echt niet mooi en was zo fout opgemaakt .
iedereen keek die na ,wat voor deze persoon echt erg moet zijn (spreek uit ervaring) .
Deze persoon had duidelijk hulp nodig want dit stelt ons in een negatief daglicht .

ik heb er heel het weekend over bezig geweest .

Vero
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Re: travestie op straat

Bericht door pipa »

Wie zegt dat die persoon niet kickt op de aandacht die die persoon ten deel valt dan?
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Kim Le Clerque
ff weer wat posten
Berichten: 63
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 19:15
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: travestie op straat

Bericht door Kim Le Clerque »

veronique02 schreef: Deze persoon had duidelijk hulp nodig want dit stelt ons in een negatief daglicht .
Wat een treurnis moet het zijn als anderen zoveel invloed hebben op anderen die jou daardoor stom vinden. Lullig voor je.
Kim Le Clerque
ff weer wat posten
Berichten: 63
Lid geworden op: vr sep 16, 2011 19:15
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: travestie op straat

Bericht door Kim Le Clerque »

Toen ik als vrouw ging leven, dat was op 20 augustus 2012, in 1 klap. Toen kreeg ik overal waar ik kwam iets te horen in de trant van "je kleedt je erg goed, tenminste niet zo over de top ordinair als de meesten van jullie." Sterker nog, sommige mensen vonden dat ik wel iets spannenders aan mocht trekken. Wanneer ik mensen hun gang liet gaan, dan stonden ze binnen 5 minuten een soort anti-trans verhaal af te steken, waarin wij allemaal over 1 kam werden geschoren, behalve ik dan natuurlijk, want ik was beter dan jullie.

Het beeld wat er bestaat over transseksuelen, travestieten, transgenders, is het beeld wat gevormd wordt door mensen die afwijken van de norm. Dat is net zo logisch als dat het onvermijdelijk is. (Een goede travestiet, die zie je niet...) Natuurlijk zijn er mensen die gewoon afwijken van de norm. In het geval van transmensen worden zij onmiddellijk gemisgendert. Als een soort straf. Die is geen vrouw. Soms is dat ook zo, vaak niet. Sommige kicken op het provoceren. Er zullen ook mensen zijn die vanuit onzekerheid, of dat overschreeuwend, gewoon niet goed weten hoe ze zich moeten aanpassen, terwijl ze dit wel zouden willen. Maar in al deze situaties is er niets mis mee ! Het is hooguit vervelend voor de persoon zelf, wanneer iemand dingen doet die degene liever anders zou doen. Maar ook mensen die provoceren : geweldig dat we in een vrij land leven waarin we dat mogen, waarin dat kan.

Toen ik in transitie was, en de mensen tegen me zeiden dat ik me zo fatsoenlijk kleedde, beter dan jullie allemaal hier op het forum, toen had ik dat gewoon als compliment kunnen opvatten, de beste transseksueel. Man man man, dat deed ik dus lekker niet hè. Want waar ik dan mocht binnentreden in de vrouwensociëteit, alleen om mn uiterlijk, daar werden jullie allemaal weggezet als mannen. En als het om mijn verleden ging, dan werd er niet gedacht dat ik een vrouw was die in een verkeerd lichaam werd geboren, maar werd ik ook weggezet als man, als man die vrouw werd.

Ammahoela. mensen weten dan niet waar ze het over hebben, en ik kan me daardoor aangevallen voelen, of gecomplimenteerd, maar wat ik niet begrijp is, hoe ik dat moet verdraaien in een verwijt richting andere transvrouwen, travestieten, crossdressers, etc. Want die "gewone mensen", gaan heus niet begrijpen dat ik altijd al een "echte" vrouw was, maar dan in de verkeerde verpakking doordat ze foute make up en provocerend gedrag zien. Sterker nog, als iedereen zich totaal zou aanpassen aan de norm, dan had je geeneens transvrouwen, want hoe vrouwelijk je karakter ook is, het maakt je geen vrouw, getuige de vele mannen met een vrouwelijk karakter en V.V. de vrouwen met een mannelijk karakter. Oh, dat was vroeger zo hè ? Toen 9 van de 10 van ons op donkere zolderkamertjes eindes aan hun levens maakten.

Misschien kun je beter maar gewoon blij zijn, dat je zelf geen negatieve aandacht trekt, wanneer je iemand met foute make up ziet te klungelen of te slettebakken. Of is het soms een soort uiting van eh, ""vrouwelijkheid"" ... om op elkaar te gaan zitten keffen over ons uiterlijk ? Misschien is het zelfs een ultieme stealth beweging om net als andere vrouwen te zijn door transvrouwen te ridiculiseren. Dan pies je over je eigen voeten.
Plaats reactie