Crossdresser? Travestiet? Genderloos? Wat ben ik nou eigenlijk?

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Crossdresser? Travestiet? Genderloos? Wat ben ik nou eigenlijk?

Bericht door pinkslipper »

Hallo lieve mensen

Ik zat mij af te vragen in welke categorie ik onder val.
Crossdresser of travestie of genderloos of alles (of weet ik veel, nee ik weet het dus niet)
Nou weet ik dat het hokjesgeest denken is en je kan je afvragen, waar maak je nou toch druk over.
Immers jij bent uniek. Ik ben uniek. Wij zijn uniek. Iedereen is uniek.

Maar toch........

Nou heb ik die termen crossdresser/travestie opgezocht, maar ik kom vanuit mijn situatie hier niet helemaal uit. :(
Er heerst toch die grote vraagtekens boven mijn hoofd. :-?

Het lijkt mij uiteraard het beste om mezelf te omschrijven wat voor dameskleding aantrek/gebruik en wat ik niet aantrek of gebruik.

Wat trek ik aan/wat heb ik in mijn damescollectie.

Ik ben gek op vrouwenschoenen (zoals ballerinas, hakjes, moccasins, loafers e.d.).
Dan vind ik het plezerig om lange jurken te dragen. Ik ben zo'n 1.90, dus lange stelten.
Ik heb ook enkele rokken. Maar ik ga meer voor de jurken.
Ik heb ook enkele vrouwenjeans en broeken. Ik beschouw jeans/broeken echter wel als unisex.
Ik heb ook leggings & panty's, van verschillende stoffen. Dames nachtmode & loungewear heb ik ook.
Ik heb ook enkele damestops. Kwa dames sportkleding heb ik dames yoga/fitness kleding.
Ik heb ook pruiken, maar die heb ik meer voor "the fun".
Ik zou dolgraag nog wat balletkleding willen hebben. Ik vind de dames ballerinas zo prachtig gekleed.

Make-up.

Ik vind nagellak te gek. Op vingers en tenen. Doe het niet altijd, maar ik heb potjes genoeg waar meninggeen vrouw jaloers op kan zijn.
Ik gek op roze, rood, ivoorwit e.d. kwa kleuren voor nagellak.
Ik heb ook wat lippensticks, vind ik wel grappig om zo nu en dan eens op te doen.
En dat is het wat betreft make-up. Eerlijk gezegd zou ik het niet erg vinden om opgemaakt te worden, al was het maar voor 5 minuten.
Helaas ben ik geen make-up expert, dus ik hou het maar bij nagellak.

Sieraden.

Weinig. Ik heb wat armbandjes en enkelbandjes. Ik heb ook een ketting.
In het algemeen ben ik geen sieradendrager. Ook geen horloges meer en ik heb geen gaatjes in mijn oren.
Ik heb wel vrouwenoorbellen gekregen, maar die zitten nog netjes in de verpakking vanwege geen gaatjes.
Nou heb ik wel ergens gelezen op deze forum, dat er vrouwen oorbellen zijn die je kunt clippen aan je oren.
Dat is nog ooit om te proberen.

Wat heb ik niet/gebruik ik (nog) niet

Kwa andere dames kleding zoals blouses & tunieken, truien & vesten, jassen & blazers. Uiteraard heb ik ze wel voor als "echte" man. Ik vind het meer onder unisex norm vallen zo kort in de bocht gezeg.

Het zal jullie waarschijnlijk wel verbazen dat ik geen lingerie heb.
Waarschijnlijk zullen jullie zeggen dat panty's en de topjes daar wel ondervallen.
Maar laat ik het zo zeggen. Ik geen enkele (echte) BH's en vrouwenonderboekjes. Kwa ondergoed is het man.
Daarmee gezegd te hebben, heb ik ook geen zelfhechtende borsten,
En ook geen corrigerende onderboeken waarbij het mannenslangentje zo goed verborgen is dat je een vrouwelijke kruis gaat krijgen.

Dus in het algemeen, heb ik wat vrouwelijke kleding die helemaal te gek vind en wilt dragen.
Maar ik hoef niet per se volledig als vrouw te gaan. Het lijkt mij wel gaaf dat ooit en femme te gaan.
Helaas zit daar ook complicaties in mijn leven die het wel weer moeilijk maken (maar nog niet onmogelijk)

Mocht ik nog wat te binnen schieten, dan zal ik wat updates geven.

Ik graag jullie mening horen, alvast bedankt :D

P.s. geen 1 April grap natuurlijk, ondanks dat ik het op 1 April heb gepost.
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Re: Crossdresser? Travestiet? Genderloos? Wat ben ik nou eigenlijk?

Bericht door Dorothy »

Crossdressing is volgens de Engelse Wikipedia " . . . the act of wearing items of clothing and other accoutrements commonly associated with the opposite sex within a particular society.[1] Cross-dressing has been used for purposes of disguise, comfort, and self-actualization in modern times and throughout history". (https://en.wikipedia.org/wiki/Cross-dressing)

Verderop wordt ingegaan op travestie als variëteit van crossdressing. Dus er is geen keuze mogelijk tussen crossdressing of travestie. Een travestiet doet in meer of mindere mate aan crossdressing.

En volgens mij is niemand genderloos, hooguit androgyn, wat naar mijn idee toch een vorm van gender is.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Re: Crossdresser? Travestiet? Genderloos? Wat ben ik nou eigenlijk?

Bericht door pinkslipper »

Dank je wel Dorothy voor je uitleg. :D
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Plaats reactie