verklaringen voor travestie ?

Algemeen

Moderator: Moderators

ingridtv
ff weer wat posten
Berichten: 26
Lid geworden op: zo sep 08, 2019 19:11

verklaringen voor travestie ?

Bericht door ingridtv »

Hallo,

ik ben voor mezelf, maar ook voor m'n liefhebbende en begrijpende vrouw steeds op zoek naar het waarom.
Is het een afwijking, een ziekte, een bevlieging, een fetisj, invulling voor een gemis en ga zo maar door.
Ondertussen heb ik er zelf al vrede mee genomen en probeer er ook van te genieten en dat gaat net zo goed sedert m'n vrouw er ook wat van op de hoogte is. Maar dat is een ander verhaal.
Regelmatig schuim ik echter het net af naar uitleg hierrond. Misschien sommigen van jullie ook.
In die optiek vond ik toch al een paar dingen die mij ergens iets duidelijk maakten. Dat is misschien niet voor iedereen zo, want we verschillen allemaal ook van elkaar heb ik al gemerkt en gelukkig maar.
Maar sedert ik die dingen gelezen heb kan ik een en ander toch beter plaatsen, begrijpen en me beter voelen en misschien kan dat ook sommigen onder jullie helpen. Let op dat betekent niet dat ik met alles akkoord ben of het ook zo ervaar hoor zoals in onderstaande teksten !

boekje

Seks
Auteur: The School of Life
Uitgever: Nijgh & van Ditmar
EAN ISBN 9789038804439
of
bij google deels raad te plegen, zoek op travestie
https://books.google.be/books?id=Z6czDw ... ie&f=false


sites :

Interessante en gedeeltes van toepassing op mij in :
https://bedmanieren.nl/erotiek/2018/tra ... verkleden/

Op https://www.travestie.org/fetisj-en-travestie/ herken ik hier en daar wel wat van mezelf.

Ook op http://mikstravestienotities.blogspot.com/ staan er nuttige dingen.

https://b-lifecoaching.nl/

Wel, ik hoop dat jullie er misschien ook iets aan hebben !

Ingrid
ingridtv
ff weer wat posten
Berichten: 26
Lid geworden op: zo sep 08, 2019 19:11

Re: verklaringen voor travestie ?

Bericht door ingridtv »

ook http://d-sites.net/nederlands/erotoog.htm
en vooral http://d-sites.net/nederlands/erotoog05.htm gaat ook over travestie
zijn interessant om lezen !

Ingrid
Gebruikersavatar
Louise Loverix
ff weer wat posten
Berichten: 36
Lid geworden op: zo feb 23, 2020 17:42
Contacteer:

Re: verklaringen voor travestie ?

Bericht door Louise Loverix »

Hallo Ingrid,
Die waarom vraag is een hele lastige, waar ik lang mee geworsteld heb, en het nog niet helemaal heb losgelaten. Ik ben dus ook nog op zoek, maar vind het minder belangrijk dan vroeger.
Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik er van overtuigd ben dat er geen antwoord is op de waarom vraag.
Ik vergelijk het graag met chocolade. Ik vind dat heel lekker. Maar ik weet niet waarom. Het is gewoon zo.

Wel weet ik dat er niets mis is met mij, noch met jou.
We hebben geen afwijking, geen ziekte, geen bevlieging, geen fetish.
Als er al ergens een probleem zou zijn, dan ligt dat bij een deel van de maatschappij die moeilijkheden heeft om dit te aanvaarden.
We doen niemand kwaad, toch?
Misschien zijn we gewoon een beetje te "awesome"...

Maak er gewoon iets moois van.
Groetjes,
Louise
louiseloverixmusings.blog
ingridtv
ff weer wat posten
Berichten: 26
Lid geworden op: zo sep 08, 2019 19:11

Re: verklaringen voor travestie ?

Bericht door ingridtv »

Dag Louise,

bedankt voor je fijne reactie.
Je mag blij zijn blijkbaar als er hier iemand überhaupt reageert.

Idem zoals jou, ben er zelf wat overheen en ik probeer ervan te genieten.

Maar weet hoe moeilijk het is en ikzelf had aan die teksten wel wat.

Het maakt het extra moeilijk als je een partner hebt natuurlijk, maar dankzij onze sterke relatie lukt het toch wel wat gelukkig.

groeten

Ingrid
Gebruikersavatar
Louise Loverix
ff weer wat posten
Berichten: 36
Lid geworden op: zo feb 23, 2020 17:42
Contacteer:

Re: verklaringen voor travestie ?

Bericht door Louise Loverix »

Heel erg actief is dit forum niet, dat heb ik ook al gemerkt.
Idem hier wat de relatie betreft. Het aanvaarden voor mezelf en het ter sprake brengen bij mijn vrouw waren de moeilijkste stappen. Zij kan er mee leven, maar wil er niet te veel mee geconfronteerd worden. Het is ook nog niet zo lang geleden allemaal, en zij heeft tijd nodig.
Gebruikersavatar
RamonaAdmin
Forum / Website Beheerder
Berichten: 74
Lid geworden op: wo jan 13, 2016 0:30
Contacteer:

Re: verklaringen voor travestie ?

Bericht door RamonaAdmin »

Louise Loverix schreef: do mei 07, 2020 10:47 Heel erg actief is dit forum niet, dat heb ik ook al gemerkt.
Klopt, we merken op dat de meesten hier helaas passief zijn en er wordt meer gelezen dan gereageerd.
Uiteraard kunnen we niemand dwingen te reageren, dat is voor ieder hun eigen beslissing, maar het forum is letterlijk voor elkaar DOOR elkaar!
Maar we zien gelukkig weer een stijging in het aantal leden die gelukkig ook actief op het forum bezig zijn...
ingridtv
ff weer wat posten
Berichten: 26
Lid geworden op: zo sep 08, 2019 19:11

Re: verklaringen voor travestie ?

Bericht door ingridtv »

Louise Loverix schreef: do mei 07, 2020 10:47 Heel erg actief is dit forum niet, dat heb ik ook al gemerkt.
Idem hier wat de relatie betreft. Het aanvaarden voor mezelf en het ter sprake brengen bij mijn vrouw waren de moeilijkste stappen. Zij kan er mee leven, maar wil er niet te veel mee geconfronteerd worden. Het is ook nog niet zo lang geleden allemaal, en zij heeft tijd nodig.
Dan moeten we maar zelf wat meer actief zijn hé, dat was ook een van mij bedoelingen met het starten van deze draad, maar blijkbaar hebben anderen daar geen problemen mee of willen of durven niet reageren.

Gelijkaardige situatie inderdaad : mijn vrouw wil er ook niet echt mee geconfronteerd worden, maar bij ons nu toch al een paar jaar hoor. Is al wat geëvolueerd, ze heeft er vrede mee, maar dat betekent niet dat het haar ding is hé. Gelukkig het ik nu meestal halve dag per week even de kans Ingrid te zijn en dat weet ze ook. Al bij al mag ik helemaal niet klagen en ik laat haar dat ook merken.
Denise Girly
is nieuw hier
Berichten: 4
Lid geworden op: wo mei 20, 2020 14:08

Re: verklaringen voor travestie ?

Bericht door Denise Girly »

Ook ik ben hier lang naar opzoek geweest. Nu denk ik veelal waarom zoeken we een verklaring? Is dat voor ons zelf of is dat om dat andere er iets van vinden? Zo dat we andere een verklaring kunnen geven tekst en uitleg wie wij zijn of wie ik ben?
Ik ben nu vooral bezig met mijzelf te accepteren denk dat dat het belangrijkste is. Waarom zou je je als man niet mooi en sexy mogen voelen? Of geen pukkeltje mogen wegwerken met make up? Geen sexy outfit aan doen? Kort om waarom willen wij overal een titel aangeven of in een hokje geplaatst worden? Tot de dag van vandaag weet ik nog steeds niet in welk hokje ik pas en vind dat ook niet eens meer belangrijk. Ik ben gelukkig en merk dat ik niet alleen ben.

Ook vind ik het soms lastig te begrijpen dat als een vrouw mannen kleding aan doet niks aan de hand is maar zodra een man een jurk aan doet je de poppen aan het dansen hebt. Leg me dat maar is uit? Onder welke term valt dat dan?
Transvrouw
dagelijks aanwezig
Berichten: 234
Lid geworden op: zo jan 06, 2019 6:21

Re: verklaringen voor travestie ?

Bericht door Transvrouw »

Waarom zou je je als man niet mooi en sexy mogen voelen?
Dit is precies zoals ik het ook zie, want waarom niet? Een van mijn innerlijke drijfveren is juist mijn sexappeal. Ik had lange tijd het gevoel als een grijze muis te leven, totdat ik opgegeven moment stappen ben gaan zetten in een richting waar ik wel gelukkig van werd. Ik ben de wereld als een grote proeftuin gaan zien en dingen in het openbaar gaan uitproberen.

Ik vond het fascinerend om te zien hoe bot en afgezaagd sommige mensen kunnen reageren. Door te zijn wie ik wil zijn ben ik een ander een spiegel gaan voorhouden.

Ik merkte dat iedere stap die ik zette je tegen een muur van intolerantie aanloopt en ik heb het toch heel subtiel aangepakt.

Mijn advies, laat jezelf niet gek maken wat een ander tegen je zegt. Luister vooral naar wat goed voelt. Probeer jezelf ook vooral niet in een hokje te laten stoppen. Ik ben mijn eigen hokje.
Transvrouw
dagelijks aanwezig
Berichten: 234
Lid geworden op: zo jan 06, 2019 6:21

Re: verklaringen voor travestie ?

Bericht door Transvrouw »

Om nog even op de sexappeal in te haken, hier een foto die ik afgelopen week van me gemaakt heb. Zo ziet mijn geluk eruit.
Transvrouw
dagelijks aanwezig
Berichten: 234
Lid geworden op: zo jan 06, 2019 6:21

Re: verklaringen voor travestie ?

Bericht door Transvrouw »

Foto verwijderd. Was even vergeten dat dit deel openbaar staat.
zijde
ff weer wat posten
Berichten: 71
Lid geworden op: di jan 12, 2016 19:20

Re: verklaringen voor travestie ?

Bericht door zijde »

Zijde
Zelf draag ik graag een bruine jurk . Maar bruine laarzen staan er ook leuk bij. Een groene sjaal staat leuk bij de bruine jurk.
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 837
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Re: verklaringen voor travestie ?

Bericht door mireille »

Ik heb een wit-lichtroze-lichtblauw vermoeden dat m'n transheid enorm samenhangt met een *kuch* aantal autistische trekjes die ik bij mezelf meer en meer herken, en dan voornamelijk die van de "feminiene presentatie", maar ja zelfdiagnostiek he ;)

Afbeelding
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
zijde
ff weer wat posten
Berichten: 71
Lid geworden op: di jan 12, 2016 19:20

Re: verklaringen voor travestie ?

Bericht door zijde »

Een mooi beige vest aan en bruine rok daaronder bruine laarzen. Bruine blouse met sjaal met korenaren.
Ik geniet van het dragen van rok.

Zijde
matthijsse
ForumFan
Berichten: 338
Lid geworden op: zo sep 09, 2018 9:09

Re: verklaringen voor travestie ?

Bericht door matthijsse »

ik geniet ook van het dragen van een rok , mijn transheid hangt gewoon samen met het simpele feit dat ik wel als man geboren ben , maar me met de jaren gewoon steeds meer vrouw voel
Plaats reactie