Die baard moet weg!

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Die baard moet weg!

Bericht door Guest0 »

Ik heb net te horen gekregen dat ik ergens in Maart met Androcur en hormonen kan beginnen. ( 8) )

Maar nu wil ik graag van mijn baard af, en heb eigelijk geen idee of er hier in Enschede een gelegenheid is om dat te doen. Of moet ik miesschien verder zoeken?

Ik heb een lichte huid met veel donkere dikke haren.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Luciel

Een lichte huid met donkere haren is een ideale basis om te gaan laseren. Zodra je groen licht hebt kun je ook een brief vragen voor de verzekering. Dan hangt het er natuurlijk wel vanaf hoe je verzekerd bent; of epilatie vergoed wordt.
En dat zal in Enschede of omstreken best kunnen. Zou niet weten waarom niet. Gewoon even zoeken in de gele gids ofzo.
Cyn.
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

Ja, het wordt voor een deel verzekerd (VGZ).
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

Hi, Luciel,

Er zijn meerdere manieren om te ontharen. Laser is er een van, maar er bestaat ook nog IPL, DPL, LHE en nog een paar systemen. Hangt er vanaf wat er bij jou werkt. Laser en IPL hebben het nadeel dan eventuele blonde haren niet worden gepakt. Die zou je dan elektrisch moeten laten weghalen. LHE (Light Heat Energy) heeft het voordeel dat zowel donkere haren als blonde worden gepakt, en je mag in de zomer met je gezicht beperkt in de zon.

Momenteel wordt ik voor de laatste restjes haar eerst met LHE behandeld, en daarna met IPL erachteraan. Ik ben nu twee jaar bezig, en heb 5 systemen gezien. Laser bleek in mijn geval helemaal niet te werken. Niet alleen het pigment van de haar bepaalt het slagen van laser, maar ook hoe diep de haarzakjes zitten. Te diep dus, in mijn geval. Men heeft heel wat op mij getest, maar de haren bleven stug zitten. LHE werkt net als IPL met flitslicht, maar het gebruikt de haar om de warmte naar het haarzakje te leiden. Met een speciale lamp kunnen zelfs mensen met een heel donkere huid worden behandeld. Daarom maakt de kleur van de haar niet zoveel meer uit. Oh, ja, het stinkt zelfs naar verbrande haren! Ik heb echter geen idee of er iemand is met LHE in de buurt van Enske.

Voor laseren bij jou in de buurt:

http://www.laser-centrum.nl/
http://www.velthuiskliniek.nl/

LHE algemeen:

www.spatouch.nl


Liefs,

Kitty.
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 612
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jaimee »

Kan het me HEEL goed voorstellen Luciel!

Ik weet nog toen ik het had; walgelijk dat gevoel als je met je hand in de tegengestelde richting van de baardgroei gaat. Heel goed dat je gaat beginnen met laseren o.i.d. En met jouw huid en haarkleur moet het vast heel goed gaan lukken.
Mijn gezicht is met een klassieke Lightsheer DiodeII laser behandeld bij Laser Aesthetic in Haarlem. Maar ze hebben nog veel meer klinieken maar ik weet niet of ze ook in Enschede zitten. Maar er zijn zoveel klinieken waar je kunt laten laseren; bij jou in de buurt zitten er ook vast HEEL veel...

Het resultaat bij mij was erg goed bij de donkere haartjes (zijn allemaal verdwenen na 8 behandelingen) maar ik had wat restgroei van wit haar en dat wordt nu weggehaald dmv elektrische ontharing.

Heel veel succes ermee!!

xxx
Silvia_
dagelijks aanwezig
Berichten: 198
Lid geworden op: za mar 26, 2005 16:35

Bericht door Silvia_ »

Hoi Luciel,

Ook ik kan heel goed begrijpen dat je van je baardgroei af wilt. Een jaar geleden ben ik op eigen initiatief begonnen met IPL. Zelf heb ik een lichte huidskleur en dikke donkere haren. Inmiddels heb ik 7 behandelingen gehad maar ik zal wel meer behandelingen nodig hebben dan Jamie. Er is wel al resultaat te zien maar zelf denk ik dat ik nog wel een aantal behandelingen nodig zal hebben. Als ik jou was zou ik gewoon naar een aantal schoonheidssalons bij jou in de buurt bellen en vragen of ze de mogelijk hebben om te laseren. Vraag ook naar de prijs voor het ontharen. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat er grote prijsverschillen zijn tussen de salons onderling. Via internet was het nogal moeilijk een geschikte salon bij mij in de buurt te vinden. Maar inmiddels ben ik er achter gekomen dat bij mij in de buurt er meerdere salons een laserapparaat hebben voor permanente ontharing.

Heel veel succes,
Edith
lindajansen
is nieuw hier
Berichten: 1
Lid geworden op: do apr 28, 2022 12:54
Contacteer:

Re: Die baard moet weg!

Bericht door lindajansen »

Ankie willems is een van de beste schoonheidssalons van Groningen. Ons doel is om u de beste huidverzorging, huidverbetering en permanente make-up te bieden.
Plaats reactie