omgaan met vervelende vragen

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
veronique02
dagelijks aanwezig
Berichten: 113
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 17:52
Locatie: vielsalm belgische ardennen

omgaan met vervelende vragen

Bericht door veronique02 »

Hoi ,
Een werkneemster van een kledingzaak ,waar ik soms kom shoppen en weet waarom ik dames kledij kom kopen,stelde me de vraag "waarom ik geen homo ben ?
ze zei dat het toch normaal is iemand die zich vrouw voelt toch Homo zou moeten zijn! en dat ik maar MOET op mannen vallen (bwah mag er niet aan denken toch niet van die Typische) .
Ik wist echt niet waar ik het had ,ik antwoorde ooh zo hokjes denken ,wel ik ben lesbisch mevrouw ik val op vrouwen .
Ik sloot de aankoop af zonder nog een woord te zeggen PFFF

Ik weet niet hoe daarop te reageren
(Ik heb ook mijn vraag gestuurd aan het transgenderinfopunt maar nog geen antwoord gekregen)

Liefs Veronique
Gebruikersavatar
jolanda_trav
ff weer wat posten
Berichten: 33
Lid geworden op: do mei 29, 2008 9:16
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: omgaan met vervelende vragen

Bericht door jolanda_trav »

Ach er zijn heel veel vooroordelen over ons. Dat komt eigenlijk door gebrek aan kennis. Mijn ervaring in winkels is, is dat de meeste verkoopsters heel geïnteresseerd zijn en openstaan voor nieuwe informatie. En als er dan weer zo'n fabeltje opduikt dat de meeste trav's homo zijn, accepteren ze ook meestal wel het verhaal dat dat juist niet zo is.

Groetjes Jolanda
Gebruikersavatar
Anakin_TS
ForumFan
Berichten: 294
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 2:42
Locatie: Zoetermeer

Re: omgaan met vervelende vragen

Bericht door Anakin_TS »

Hallo Veronique,

Je hebt helemaal correct gehandeld. Ze denken alleen vanuit heteroseksueel perspectief.

Vragen beantwoorden kost tijd en energie en ze komen zomaar even op prive terrein!

Vragen zijn altijd vervelend, want je wilt vaak meer uitleg geven. In de meeste gevallen kan dit beter niet. Of je moet sterk in je schoenen staan verbaal. Dit soort vragen leiden ook vaak naar een wak op het ijs.

Dames zoals je hier beschrijft die hebben nog nooit van het woord Androgyne gehoord. Heeft misschien niets met jou te maken, maar dat zijn woorden die ik gebruik en dan zie je die tut hola's op kantoren. Oh wat zijn ze perfect! Toonbeeld van zwart wit denken achter een bureau.

Heb het idee dat mannen beter het woord Androgyne begrijpen.

Ben lesbo doeg! Perfect!
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
veronique02
dagelijks aanwezig
Berichten: 113
Lid geworden op: zo nov 25, 2012 17:52
Locatie: vielsalm belgische ardennen

Re: omgaan met vervelende vragen

Bericht door veronique02 »

Hoi Anakin,

Je moet inderdaad heel sterk in je schoenen staan , want die hokjes mentaliteit van zwart of wit en niks ertussen is heel sterk .
Voor mijn comming out had ik het lastig en was het onhoudbaar geworden ,mezelf weg te stoppen .
Maar nu is dit en alle andere commentaar nog dubbel zo zwaar .

Liefs Vero
Nova_44
is nieuw hier
Berichten: 9
Lid geworden op: do mar 06, 2014 14:00

Re: omgaan met vervelende vragen

Bericht door Nova_44 »

Hoi Vero,
Ik heb het ook een paar keer gehad, maar ik vind dat niet zo vervelend. Twee jaar geleden ging ik en femme shoppen. In gesprek met een verkoopster zei deze dat ik DUS wel op mannen viel. Ik voel me niet aangevallen in zo'n situatie, op zich was die meid niet onaardig en ik had haar ook al gesproken toen ik als man wat make up kocht voor mezelf en dat was ok. Ik denk dat men heel vaak echt niet beter weet (ja lekkere vooroordelen he), en dan help ik ze graag een eindje op goede weg.

Vervelender vind ik het als ze me eerst aan zien voor een vrouw, en pas als ze me hebben 'ontmaskerd' opeens onaangenaam gaan doen (bijv. heel bits en hardop 'meneer waarmee kan ik u verder helpen?' zeggen). Dat vind ik lastiger, aangezien ik op zo'n dag echt geen zin heb in discussie en het gewoon leuk wil hebben.

Groet, Nova
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: omgaan met vervelende vragen

Bericht door tonia »

De vervelendste vraag die ooit aan mij gesteld is, toen ik vertelde over mijn travestie was; 'of ik dan misschien liever als meisje geboren was'.
Typische hetero zwart/wit vraag!

Grrrroetjes, Tonia.
Wie je morgen wilt zijn ligt helemaal aan jou.
Plaats reactie