Welke film vinden jullie mooi?

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerdi
dagelijks aanwezig
Berichten: 77
Lid geworden op: ma okt 09, 2023 16:18

Welke film vinden jullie mooi?

Bericht door Gerdi »

Welke films kijken jullie, of hebben jullie gekeken ?
Ik zal beginnen.
Ik vond Cold mountain erg mooi.

Cold Mountain is een episch oorlogsdrama uit 2003 , geschreven en geregisseerd door Anthony Minghella . De film is gebaseerd op de gelijknamige bestseller uit 1997 van Charles Frazier . Met sterren als Jude Law , Nicole Kidman en Renée Zellweger en Eileen Atkins , Brendan Gleeson , Kathy Baker , Philip Seymour Hoffman , Natalie Portman , Jack White , Giovanni Ribisi , Donald Sutherland en Ray Winstone in bijrollen. De film vertelt het verhaal van een gewonde deserteur uit het Zuidelijke leger tegen het einde van de Amerikaanse Burgeroorlog , die naar huis reist om zich te herenigen met de vrouw van wie hij houdt.

Cold Mountain werd op 25 december 2003 in de bioscoop uitgebracht door Miramax Films . Het ontving zeven nominaties bij de 76e Academy Awards , waaronder die voor Beste Acteur (Rechten), waarbij Zellweger de Beste Vrouwelijke Bijrol won .
Groetjes Roos.
Roos, daar ben je, eindelijk.
Lang heb je moeten wachten.
En toch was je er steeds
In mijn verborgen gedachten.
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Welke film vinden jullie mooi?

Bericht door tonia »

Beste Roos,

door mijn werk in verschillende bioscopen, heb ik veel films gezien. Hierdoor heb ik veel favoriete films op mijn lijstje staan, veelal gebaseerd op waargebeurde verhalen. Maar, ook in de categorie fictie heb ik favorieten. Het is voor mij dan ook moeilijk om een keuze te maken.

Een film in de categorie fictie steekt er echter voor mij met kop en schouders bovenuit, namelijk de film: 'The Crying Game', uit 1992. Hij won de Oscar© voor beste scenario in 1993.

'The Crying Game' is een verhaal over liefde, loyaliteit, moord en verleiding.

Het verhaal in het kort;
'Jody, een Britse soldaat, wordt gegijzeld door de IRA. Ze sluiten hem op en gebruiken hem als chantagemiddel voor het inwilligen van hun eisen bij de Britse regering.
Tussen Jody en zijn bewaker Ferguson (Fergus) ontstaat, tot groot ongenoegen van de andere terroristen, een vreemde vriendschap. Na een dramatisch en gewelddadig einde van de gijzeling, waarbij Jody omkomt, deserteert Fergus uit de IRA. Hij duikt onder en besluit om Jody's laatste wens uit te voeren. Hij zoekt Jody's vriendin Dil op en voor hij het weet raakt hij in de ban van deze verrukkelijke vrouw'.

De ondertitel bij deze film was: "De film met een geheim. Iedereen praat erover. Niemand verraadt het".

Ik vindt dit een echte aanrader voor de dames op dit forum, die hem nog niet gezien hebben (natuurlijk ook voor degene die hem al kennen).

Groetjes, Tony.
Wie je morgen wilt zijn ligt helemaal aan jou.
Gebruikersavatar
Gerdi
dagelijks aanwezig
Berichten: 77
Lid geworden op: ma okt 09, 2023 16:18

Re: Welke film vinden jullie mooi?

Bericht door Gerdi »

Ik heb hem gezien. Prachtige film inderdaad.
Groetjes Roos.
Roos, daar ben je, eindelijk.
Lang heb je moeten wachten.
En toch was je er steeds
In mijn verborgen gedachten.
kelsey
dagelijks aanwezig
Berichten: 113
Lid geworden op: zo dec 17, 2017 23:59

Re: Welke film vinden jullie mooi?

Bericht door kelsey »

Naar aanleiding van jou uitleg wil deze film wel zien. Lijkt me wel spannend...
tonia
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: di okt 17, 2023 16:42
Locatie: Hoogezand

Re: Welke film vinden jullie mooi?

Bericht door tonia »

Als jullie van mooie, lieve films houden weet ik er nog twee, als je tenminste van Franse films houdt.

Namelijk; 'La Gloire De Mon Père' en 'Le Château De Ma Mère' (beiden naar de roman van Marcel Pagnol).

Even de verhalen in het kort;

'La Gloire De Mon Père':

'De jonge Marcel Pagnol en zijn familie komen voor de zomervakantie samen in de 'Garrigues.' Zij bereiden een groot gebeuren voor: de jacht op 'La Bartavelle.'
Zijn vader, onderwijzer en kersverse jager, schiet twee stuks en komt triomfantelijk thuis.
Marcel beleeft zijn succes mee vanuit zijn schuilplaats samen met zijn vriend Lili, de stroper. Hij is verrukt over de Provence die zo op hem lijkt...'

'Le Château De Ma Mère':

'In het vervolg op 'La Gloire De Mon Père' blikt schrijver Pagnol weer nostalgisch terug op zijn jeugd in de glooiende heuvels van de Provence, begin 20ste eeuw.
Marcel is nu een jaar of 13 en hunkert iedere dag naar de vakanties, waarin zijn familie Marseille de rug toekeert en vertrekt naar het platteland. De voetreis langs majestueuze landgoederen en kastelen is steeds weer een avontuur met als eindbestemming de geliefde heuvels, het landelijke decor voor zijn eerste schuchtere stappen in de liefde en vriendschap.'

Groetjes, Tony.
Wie je morgen wilt zijn ligt helemaal aan jou.
Gebruikersavatar
Marina_ae
dagelijks aanwezig
Berichten: 112
Lid geworden op: zo aug 03, 2008 11:20
Locatie: Achterhoek

Re: Welke film vinden jullie mooi?

Bericht door Marina_ae »

Er zijn véél films die ik mooi vind. Een voorbeeld is een T-gerelarteerde film "The Danish Girl".
Maar ook The Fisher King, The Big Lebowski, Brave, Alien, Lord of the Rings, Sophie's Choice ... en zo voort.
Gebruikersavatar
Gerdi
dagelijks aanwezig
Berichten: 77
Lid geworden op: ma okt 09, 2023 16:18

Re: Welke film vinden jullie mooi?

Bericht door Gerdi »

De lord of the rings trilogie is meesterlijk. Ik beken meteen dat ik fan ben van Cate Blanchett die hier schitter als Galadriël.
Groetjes Roos
Roos, daar ben je, eindelijk.
Lang heb je moeten wachten.
En toch was je er steeds
In mijn verborgen gedachten.
Plaats reactie