T* in het openbaar vervoer

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Ga jij als T-girl met het OV?

Nee
15
58%
Alleen buiten risicovolle trajecten
1
4%
Alleen overdag
1
4%
Geen probleem
3
12%
Ik doe niet anders
6
23%
 
Totaal aantal stemmen: 26

Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

T* in het openbaar vervoer

Bericht door Josette »

Bij het lezen van wat oude draden dacht ik, zijn er mensen hier die als T* de bus, trein, metro of tram pakken? bijvoorbeeld omdat ze geen rijbewijs hebben of omdat ze gedronken hebben na een avondje uit. Of niet, omwille van veiligheid en reljongeren in bijvoorbeeld tram of metro of nachtbus of op een risicolijn.

Ik reis zelf geregeld per trein, ook naar het buitenland. Dit omdat ik geen rijbewijs heb. Ook in Parijs en Berlijn maakte ik op mijn laarzen gebruik van de metro, en mijn laarzen zijn reeds in de Thalys geweest.

Ook in Nederland is het voor mij aan de orde van de dag om op mijn laarzen met de trein te reizen. Met de bus doe ik veel minder, maar dat komt omdat ik voor de kortere afstanden de fiets prefereer boven de bus.

Groetjes, Joost
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
lynne
dagelijks aanwezig
Berichten: 94
Lid geworden op: di okt 22, 2002 13:26
Locatie: Belgie Mechelen
Contacteer:

Bericht door lynne »

Zeg niet dat ik nooit problemen heb gehad met het OV (kan me nog iets herinneren van op het peron in A'dam C). Maar het is en blijft het vervoersmiddel dat ik het meeste gebruik al is het maar omdat ik zelf geen rijbewijs heb.



grtz

Lynne
AD ASTRA PER ASPERA
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hee Joost,

De trein, dat was eens maar nooit weer. Inderdaad ook Amsterdam CS, reljongeren. Het heeft natuurlijk wel te maken met het feit dat ik nooit vóór na drieën naar huis ga, en gewoonlijk op hakken van 12-13 cm.

En parkeergarages ga ik ook niet in,

Isabelle
Get over it.
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Isabelle Raulin dAymeries schreef:De trein, dat was eens maar nooit weer. Inderdaad ook Amsterdam CS, reljongeren. Het heeft natuurlijk wel te maken met het feit dat ik nooit vóór na drieën naar huis ga, en gewoonlijk op hakken van 12-13 cm.

En parkeergarages ga ik ook niet in,
Is dat i.v.m. de maximaal toegestane doorrijhoogte?
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Esther schreef:Is dat i.v.m. de maximaal toegestane doorrijhoogte?
Dan is dit bord wel op Isabelle en ik van toepassing, tenzij we op platte schoenen lopen 8) : :roll:

Afbeelding

Maar wél met bijvoorbeeld de tekst 2,0 m of 1,8 m i.p.v. de getalswaarde in het bord.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Prescilla
dagelijks aanwezig
Berichten: 233
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 14:55
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Prescilla »

Hallo

het maakt voor mij niet uit ik ga gewoon met de trein en bus.
en heb er geen nare ervaringen mee gehad en dat terwijl ik in het hoge noorden woon hihihi.
Iedereen zit wel even te kijken van wat voor een lekker wijf komt daar binnen en als ze me danb wat vragen en ik geef antwoord dan pas hebben ze door dat ik een T*-Girl ben.
En dan durven ze niets meer te zeggen krijg aleen maar coplimenten van je ziet er mooi uit en dat soort dingen dus voor mij maakt het niet uit en ga gewoon waar ik staan wil als er iemand een probleem mee heeft is het zijn probleem niet de mijne.
Groetjes Prescilla
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi allemaal,

het is voor de meesten vakantie :D en dus staat het T gebeuren op een laag pitje (of niet?) dus nog maar een ervaring :cry: en we lusten er wel pap van (soms niet).

Isabelle schreef o.a. dat ze nooit gebruik maakt van parkeer garages, wel ik ben ook wat voorzichtiger geworden maar dan om andere redenen.

Rotterdam, grote parkeer garage "Bijenkorf", lekker wezen winkelen terug naar de auto en weg, nee niet weg want alleen mijn parkeer kaartje was weg. :(
Dan kom je er achter dat in die handtas, waar verbazing wekkend veel in kan (wat sjouwen vrouwen toch veel mee), er geen kaartje te bekennen was, lichte paniek omdenk ik besefte dat "passabel" :roll: zijn een ding is, maar je mond open doen is "an other cup of tea".

Terug naar de automaten waar altijd een rij staat, van hier tot Tokio, en zag mijzelf al staan, knopje indrukken en met een zacht stemmetje zeggen "ik ben mijn kaartje kwijt", :oops: en de man van de garage waarschijnlijk hard roepend door de microfoon, wat iedereen achter je ook kan horen: "kunt U niet wat harder spreken ik kan U niet verstaan" :evil:

Nee dit zag ik niet zitten dus maar naar het kantoortje gegaan en met nog steeds een wat zachte stem "ik ben mijn kaartje" kwijt, geen rare blik of wat dan ook alleen dat kost U ..... Euro. :evil: U moet terug gaan naar de automaat de bovenste knop indrukken, verschijn het bedrag en U betaald.

Zo Adriana had het weer geklaard en terug druk knop in maar gebeurd niets, de rij achter me begon weer te groeien en een lichte vorm van paniek en zweet druppeltjes kregen de overhand.
Net toen ik maar besloot om dan toch maar door die microfoon hem op te roepen kwam hij kijken en zei tot mijn stomme verbazing: mevrouw :D U kunt nu de knop in drukken voor Uw betaling.

De rest is historie, maar wat we allemaal wel weten: "em femme" is fijn maar in een massa luid verklaren "ik ben mijn kaartje kwijt" - praten - werkt ontnuchterend, alhoewel ook dit duurd niet lang, hoogstens tot de slagboom is gepasseerd, en zo hoort het ook - keep up the female spirit :D

groetjes, Adriana
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Adriana,

Meid, wat een enerverende gebeurtenis. En wat zul je trots op jezelf zijn geweest naderhand. Is toch weer een hele ervaring.
Verder wel leuk gewinkeld?
En waar ga je de volgende keer parkeren? Weer in de bijenkorf?
Niet weer je kaartje kwijtraken dan he?
Cyn.
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door pinkslipper »

Ik heb zelf geen rijbewijs, dus in feite ben ik overgelaten aan het openbaar vervoer. In deze onderwerp Vrouwenkleding als onderdeel van je dagelijkse leven is te lezen dat ik (laat ik maar schrijven) half gekleed als T* girl naar mijn werk ga.
En om naar mijn werk te komen (is in Utrecht) moet ik gebruik maken van de metro, trein en de bus.
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Ik zit in de trein..en dan wordt ik al genoeg aangegluurd.
Vraag me wel eens af..hoe het zal wezen als ik als elf er zal zitten.
Wie weet :D ..nichts loss

het elfje
sharon
ff weer wat posten
Berichten: 70
Lid geworden op: ma aug 25, 2003 0:29
Locatie: randstad

Bericht door sharon »

Hoi,

Tjonge jonge meiden toch, wat geven jullie mijn Amsterdam toch weer een slechte naam. :lol: en Elfje, wat zou jij als Elfje nou in de trein moeten doen, je kan toch vliegen als elf?

Maar ff serieus, ik ben jaren geleden vaak als vrouw in het openbaar vervoer geweest ( moest ook wel want met een rok aan op je heren fiets is ook geen sucses ). Nu zal ik dat niet meer doen. Komt ook omdat de kans dat ik mensen van me werk tegen kan komen en die zijn niet zo makkelijk en die hebben over het algemeen wel wat tegen tv's e.d.
Doe maar rustig aan, het leven gaat al snel genoeg.
Plaats reactie