Hoi Sponstanietje,Sponstanietje schreef: wo mar 04, 2026 1:40Ja precieslaura.sparkle schreef: di mar 03, 2026 7:48 Hoi Sponstanietje,
Ja, haha, ieder haar meug, toch?
Nu je het benoemt, ben ik wel benieuwd naar jouw insteek. Waarom zie je jezelf "nogal afwijkend zelfs onder crossdressers"?
Liefs, Laura.
Om een paar dingetjes te noemen:
-Over het algemeen wordt nagellak als geweldig gezien onder CDs, heb ik gemerkt. Ik vind het maar niks. Nepnagels (waar je het kan zien dat ze nep zijn) vind ik zelfs erger (ook bij vrouwen trouwens).
-Meestal worden typisch vrouwelijke artikelen gewaardeerd, bloemetjes jurken en panties (niet zo gek want het zijn vrouwelijke dingen waar je normaal als man niet mee te maken hebt). Vind ik ook leuk maar ik merk dat een outfit met dames jeans en sneakers mij wel bevallen en ook qua kledingstijl anders ben (ben nog niet echt een crossdresser met mijn stijl tegengekomen) - mijn expressie qua kleding is wel vrouwelijk, maar tikje anders (gewoon niet stereotyp).
-Vaak wordt er uitgekeken naar kansen om te dressen of dat het rust geeft. Ik merk dat ik af en toe een kronkel heb waarbij ik mijzelf de moed in moet praten wanneer/voordat ik het doe. Ik weet niet eens waarom - kan dan nerveus worden en besluiten toch maar niet te dressen. Heel raar want ik vind dressen wel leuk en ik hoef thuis ook nergens bang voor te zijn.
-Soms spot mijn vrouw wanneer mijn vrouwelijke kant actief is en kan ik dus als man gekleed in girl-mode zitten (ik ben niet genderfluid/nonbinair trouwens) - ik vind dat apart. Ze zegt trouwens dat het niet vrouwelijk gedrag is, maar er zit iets in mijn blik dan/de manier waarop ik straal.
Dankjewel voor jouw uitgebreide antwoord. Heel prettig om jouw mening te ontvangen. Omdat we in het draadje van Patricia zaten ben ik even een nieuwe begonnen, want ik vind dit heel interessant allemaal.
Als ik alles van jou zo lees, dan ben ik ook "afwijkend zelfs onder crossdressers" !! Hoewel, ik wil zelf liever niet spreken van "afwijkend". Want dat geeft me het gevoel dat ik (als crossdresser al afwijk van een maatschappelijke norm en dan ook nog) afwijk van de norm van de crossdresser, wat die norm ook is. Ik zou liever zeggen: ik ben mezelf. Misschien bedoelde jij dat ook zo en brabbel ik te veel door.
In het begin droeg ik nog mijn herenondergoed, nu draag ik damesondergoed. Dus kennelijk is het bij mij niet met "lingerie" begonnen. Eerst dacht ik dat ik jurken, drukke bloemenprintjes, hakjes en nagellak nodig had. Nu zie ik er meer uit als bijna alle dames op straat. Precies zoals jij ook beschrijft. Laatst had ik zelfs een tuinbroek aan, haha.
Af en toe wil ik opeens niet meer crossdressen. Soms sta ik al met mijn kleding in mijn hand. Waarom weet ik ook niet precies. Soms heb ik toch geen zin, dan voel ik me op dat moment niet vrouwelijk genoeg. Ben ik misschien toch emotioneel genderfluïde? Of heb ik net als met alles soms wel zin en soms niet. Andere keren denk ik: vrouwen kleden zich ook regelmatig om en twijfelen ook wel eens over hun outfit. Eigenlijk ben je dan supervrouwelijk op zo'n moment. Tenslotte nemen dames meer risico met dameskleding dan heren met herenkleding. Ik ben er dus ook nog niet helemaal uit.
Misschien zijn wij wel de norm, haha. En zijn die crossdressers met een panty en lingerie fetisj "anders". Haha. Geen idee. In ieder geval: ieder haar meug, allemaal prima.
Liefs, Laura.