Sorority Boys

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
PinkDaisy
ff weer wat posten
Berichten: 45
Lid geworden op: do mei 22, 2003 16:40
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Sorority Boys

Bericht door PinkDaisy »

Hoi,

Er is een nieuw komische film in de videotheek: 'Sorority Boys'. Hieronder vind u de link naar de betreffende site. Bekijk vooral eens de trailer, dan snap je wel waarom deze film zo leuk is.

Greetzzzzzzzz

DE LINK: http://movies.go.com/movies/S/sororityb ... index.html#

Afbeelding
Evelientje22
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 19:29
Locatie: België

Bericht door Evelientje22 »

heb hem reeds gezien. ik had de tip reeds van Daisy gekregen :oops:

Best wel leuk filmpje. Na een tijdje beginnen ze zich echt als vrouwen te gedragen. Een aanrader.
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Ik heb deze film een tijdje geleden gedownload, nadat ik de trailer op het net had gezien. Film past helemaal in het rijtje He's my girl/Just one of the girls/Juwanna Mann enzovoorts, nl. dat een man (of in dit geval mannen) in een situatie terecht komt die volgens hun alleen maar kan worden opgelost door zich als vrouw te verkleden (honderden meer realistische oplossingen worden straal genegeerd), alle voor de hand liggende activiteiten afloopt (in elke film worden er wel beelden getoond van onze held in bad die zijn benen scheert), weet hoe hij zichzelf moet opmaken en bovendien altijd kennelijk stomtoevallig vrouwenkleren in zijn kast heeft hangen .. En wat trek je aan als je dan toch als vrouw over straat moet en niet al te zeer wil opvallen? Hoge hakjes & een kort rokje, want dat hoort kennelijk.

Oftewel: in zijn soort een absolute cliche film. Zou nog niet zo erg zijn als zo'n hoofdrolspeler er in ieder geval nog een beetje overtuigend vrouwelijk uit weet te zien, maar elke keer blijft het gewoon een vent in een jurk, hetgeen natuurlijk ook de bedoeling is van de filmmakers. Desondanks wordt er iedere keer wel iemand verliefd op de 'schone dame'.

Misschien oordeel ik te hard over dit soort films, maar zou het niet fijn zijn om weer eens een keer iemand als John Leguizamo uit Wong Foo te zien langskomen, waarbij ik tenminste me kan voorstellen dat mensen denken dat het een vrouw is. Want bij dit soort films wordt mijn intelligentie wel heel erg beledigd.
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi ,

Zo zie je maar weer, voor een ieder is er wat wils. De 1 houdt van mannetjes en de ander van vrouwtjes en er zijn er ook die van allebei houden.

Waar het om draait is of jij het leuk of niet leuk vind. NOthing more nothing less. :lol: :lol: :lol:

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Well said, Pamela.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Pamela,

Ik snap eerlijk gezegd niet wat de bedoeling van je post is. Dat smaken verschillen wist ik al. Het enige wat ik hier doe is het geven van mijn mening over dit soort films, zonder daarbij een oordeel te vellen over hen die het wel leuk vinden. Jouw reactie doet mij daarbij toch een beetje vreemd aan (maar kan ook aan gebrek aan slaap liggen).
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Maruscha70 schreef:Het enige wat ik hier doe is het geven van mijn mening over dit soort films, zonder daarbij een oordeel te vellen over hen die het wel leuk vinden.
Maruscha,

Je hebt absoluut gelijk. Ik kan natuurlijk niet voor Pamela spreken (bovendien heeft ze dat helemaal niet nodig, zij kunt het heel goed zelf :-) ), maar Pamela kennend, denk ik dat ze jouw posting heeft gebruikt als kapstok om aan te geven dat, zoals jij het heeft gebracht, zo kan het ook. Als wij allemaal zou proberen om te reageren op het manier zoals jij het hierboven deed, dan zou er veel minder irritaties zijn, zonder dat de discussies hier aan relevantie in zou boeten.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Aha :) Hoop dat dat het inderdaad is, het is nl. altijd moeilijk in te schatten wat mensen bedoelen, ondanks het gebruik van emoticons. :wink:
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi,

Soms kunnen dingen op een chat of een forum anders overkomen.

Had ik voor je gestaan en het je persoonlijk verteld had je inderdaad uit de intonatie en non verbaal gedrag kunnen halen dat het zo niet bedoeld was zoals het blijkbaar bij jou is over gekomen. Mijn excuses hiervoor.

Liefs,
Laatst gewijzigd door Pamela- op za jun 21, 2003 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Maiden

Bericht door Maiden »

Pamela- schreef:Hoi hoi,

Soms kunnen dingen op een chat of een forum anders overkomen.

Had ik voor je gestaan en het je persoonlijk verteld had je inderdaad uit de tonatie en non verbaal gedrag kunnen halen dat het zo niet bedoeld was zoals het blijkbaar bij jou is over gekomen. Mijn excuses hiervoor.

Liefs,
OK. Ook mijn excuses dan maar.

Groetjes,
Maiden
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Hmm, het is niet zo mijn genre, ik houd meer van the lord of the rings.
Maarja...ik ben dan ook een elfje :wink:
Gebruikersavatar
PinkDaisy
ff weer wat posten
Berichten: 45
Lid geworden op: do mei 22, 2003 16:40
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door PinkDaisy »

[quote="Maruscha70"]

Oftewel: in zijn soort een absolute cliche film. Zou nog niet zo erg zijn als zo'n hoofdrolspeler er in ieder geval nog een beetje overtuigend vrouwelijk uit weet te zien, maar elke keer blijft het gewoon een vent in een jurk, hetgeen natuurlijk ook de bedoeling is van de filmmakers. Desondanks wordt er iedere keer wel iemand verliefd op de 'schone dame'.

Beste Maruscha70.

Ik moet eerlijk bekennen dat sommige films qua intelligentie soms heel laag zijn. Maar... bij Sorority Boys mag je de film niet bekijken op de manier waar je enkel mannen ziet lopen in een vrouwenjurk. Nee, absolut niet. Kijk es dieper in op het feit dat het geen makkelijke taak is om als vrouw door het leven te gaan. Denk maar aan het stuk waar ze bespot worden, uitgemaakt worden, etc. Neem het op als een komedie, niet als een verhaal waar er een leven van een travestie in verscholen zit. Zo kom je zeker tot de conclusie dat het weeral zo'n cliché film in.

Het is bij sommige mensen algemeen bekend dat sommige films het laten afweten. Kijk maar es naar de forums op http://us.imdb.com/Sections/
Dit bewijst al genoeg dat er veel verschillende meningen zijn als het over films gaat. Kijk ook even naar de top 250, welke films er bovin deze lijst staan. Merk op dat er telkens een stevig verhaal zit achter de films die in hun top 10 staan.

Maar iedereen begrijpt een film op zijn eigen manier. En dat is wat het alleemaal zo leuk maakt. Als iedereen dezelfde mening zou delen, waarom zou er dan een forum moeten bestaan, niet?

Groetjesss
_____________________________________________________________

'Out of inspiration' :cry:
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Oh ja, de verplichte 'wijze les'. Mannen dragen jurken en leren dat vrouwen het moeilijk hebben. Zoals ik al zei: een cliche film.

Maar ook zonder het hele travestie-tintje is het gewoon geen geweldige film, en zeker niet een met een sterk verhaal.
sharon
ff weer wat posten
Berichten: 70
Lid geworden op: ma aug 25, 2003 0:29
Locatie: randstad

Bericht door sharon »

Hoi,

Ik heb inmiddels de film ook gezien ( meerdere keren ). Maar ik blijf het een leuke film vinden. Dit is een film in de category Humor, dus wat maakt het nou uit of er een wijze les in zit of dat het verhaal flinterdun is? Als je graag films van dit soort wil kijken met meer diepgang, zou je is moeten kijken naar Boys don't cry of Yentl.

Sharon.
Doe maar rustig aan, het leven gaat al snel genoeg.
Meikemeid
dagelijks aanwezig
Berichten: 181
Lid geworden op: di jun 10, 2003 23:21
Locatie: Ht gooi

Bericht door Meikemeid »

Ik begrijp Pamela's commentaar bij de film volkomen, want het is en blijft een Hollywood film, persoonlijk heb ik de film nog niet gezien, maar eigenlijk hoef ik hem ook niet te zien omdat ik nogal kritisch tegenover amerikaanse films sta. Er is een franse T* film waarin een man en vrouw van de ene op de andere dag van lichaam zijn verwisseld, een zogenaamde body-swap, de franse humor erin en de regie geven een heel komisch maar realistisch beeld op iets wat 100% fictief is. Ik weet helaas niet wat de titel is anders had ik jullie deze zeker gegeven.

Nu hoop ik dat ik net als bij Pamela geen kwaad bloed gemaakt heb, het is puur m'n mening over amerikaanse films, zoals ik ze ken van Just one of the Girls en he's my girl. Het is wel leuk en grappig, maar er mist wat in de films wat het een goeie film maakt. Zoals in Death Stalker is er een scene waarin een bewaker veranderd in een prinses, de film is zogezegd niet top, maar de scene waarin de bewaker op magische wijze transformeerd is dan wel leuk. Dr J en Ms Hyde wil ik dan ook nog eens zien, waarin iets dergelijks ook gebeurt. Een magische transformatie spreekt me meer aan in een film dan bijvoorbeeld dus jongens die in een onmogelijke situatie zich als vrouwen moeten verkleden, waarin de nodige humor verwerkt word.
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Plaats reactie