Het TS forum

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Is het forum alleen voor transexuelen en mensen die hiermee worstelen ?

Ja, ik vind dat dit forum alleen voor TS is !
18
69%
Nee, het maakt mij niet uit wie er komen, hoe meer zielen hoe meer vreugde !
5
19%
Geen mening ( licht ook deze keuze toe aub )
3
12%
 
Totaal aantal stemmen: 26

Lisette
dagelijks aanwezig
Berichten: 102
Lid geworden op: zo jun 24, 2001 2:00
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Lisette »

Wil je mij er alsjeblieft buiten laten Kendra.

Mijn posting was een reactie op die van Joanne.

Heeft niets met het geschil tussen joy en lisa te maken.
En daar wil ik me ook niet in mengen ook.

Lisette
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

Sorry Lisette,

Fout mijnerzijds, te emotioneel, daardoor jouw eerdere posting als reactie op Joanna verkeerd in de volgorde meegenomen.
Mijn oprechte excuses, hoop dat je niet boos op mij bent.

liefs,
kendra

ps, heb het in mijn posting rechtgezet.
I am proud to be transcommunity girl
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Hoi allemaal,

Deze poll loopt nu inmiddels 3 weken.
De uitslag lijkt me duidelijk, echt nieuwe argumenten worden niet meer ingebracht. Meningen worden herhaald of aangescherpt, en dit leidt alleen maar tot escalatie. En eigenlijk is het probleem voor wat betreft de huidige schrijfsters geeneens zo groot. Een redelijk groot gedeelte ken ik inmiddels al langere tijd persoonlijk en durf ik mijn handen voor in het vuur te steken, een klein gedeelte niet, maar die staan voor mij buiten enige twijfel. Rest dus de vraag wat wordt het beleid voor de toekomst, en, sorry hoor, wat is de plaats van Joost hier. Het lijkt misschien op een persoonlijke oorlog, maar dat is het echt niet. Zijn aanwezigheid op de andere onderdelen van het forum zal ik dan ook nooit ter discussie stellen, maar op dit gedeelte wel.
Eigenlijk zou ik er voor willen pleiten deze discussie op korte termijn te sluiten en een voorstel/beslissing van de moderatoren af te wachten, binnen bijv. een week.
Aan de hand daarvan kan ieder voor zich haar positie bepalen en kijken of er al dan niet mee te leven valt.
Dit is mijn persoonlijke en misschien weer iets te eerlijke mening.

Groetjes,
Esther
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Dames en heer,

Lisa en ik zijn op dit moment bezig ( maandag 22-09 ) alles te evalueren en knopen door te hakken. Binnen enkele dagen hebben wij alles rond.

Nog even geduld graag !

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Lisette
dagelijks aanwezig
Berichten: 102
Lid geworden op: zo jun 24, 2001 2:00
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Lisette »

Ik ben niet kwaad Kendra geen reden toe.

Wilde het alleen ff rechtgezet hebben, en dat
is het nu, dus hoeven er geen verdere woorden
aan besteed te worden.

Lisette
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

Hoi Lisette,

Thnx :D ben ik heel blij om :wink:

liefs en een knuffel,
kendra
I am proud to be transcommunity girl
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

lieve Kendra

trek het je niet teveel aan hey..

ja het is een pittige discussie,ja, ik geef mijn ongezouten mening,net als anderen, maar ik vind het geen ruzie
dat ik die mening geef is omdat ik een erg belangrijk onderwerp vindt die ook mij aangaat, en die noodzakelijk is om zaken te veranderen

ik zou willen dat je bleef iig, al is het maar omdat ik er ook nog ben:P

liefss, Joy
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

Hoi Joy :D ,

Thnx lieverd :D , ik blijf nog ff meid, we moeten toch de eindstreep nog met z,n allen kunnen halen dacht ik zo :wink: :D

heel veel liefs,
kendra
I am proud to be transcommunity girl
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

okeeeee hakken dan maar, heb zonodig nog wel een botte bijl liggen:)
ik ben benewd

shalalal

Joy
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

Hi joy,

Die botte bijl maar niet gebruiken nu lieverd, heb net mijn nageltjes gelakt en dan krijg ik er van die nare randjes onder :wink: :D :D

liefs :wink: :D
kendra
I am proud to be transcommunity girl
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

En nu niet als moderator, maar op persoonlijke titel. Ik kan mij wel in vinden in het manier waarmee Kendra het vraagstuk benadert. Wat mij aanspreekt is dat zij alle betrokkenen met respect behandelt. Ik zeg niet dat het moet gebeuren zoals zij het voorstelt, maar vind dat het zeker goed te overwegen is of het bij je past.

Maar voor hoe Joy daarentegen hier insteekt kan ik minder begrip opbrengen.
Joy schreef:vraag ik me af welke regels, waar kan ik de lezen
De regels, Joy, kan je vinden rechtsboven op onze home page, maar voor het geval dat je ze toch over het hoofd ziet, citeer ik even: "Een ieder kan het T* zijn op een andere wijze beleven. Daarom is het belangrijk om elkaar hierin te accepteren en respecteren. Wij streven dan ook naar respect onderling en van buitenaf".

Joy, je hebt mij (terecht) verweten, dat ik, op basis van een beperkte hoeveelheid informatie die ik uit jouw postings heb gehaald, heb getwijfeld of je misschien, volgens de meest eng interpretatie van de poll-resultaten, niet in aanmerking zou komen voor lidmaatschap in het TS-forum. En dat terwijl jij vindt(dus zonder twijfel) dat Joost -- ook alleen op basis van zijn postings -- volgens de breedste interpretatie van de poll-resultaten hier niet thuis hoort. Of Joost inderdaad hier thuis hoort laat ik even in het midden. Dat zou binnenkort worden bepaald, voor hem en voor iedereen, op basis van de door jullie aangereikte criteria.

Wat mij het meest bevreemdt is dat je, terwijl je zo ageert tegen het "hokjes-denken", zelf mensen in hokjes stopt. En dat je, terwijl je weet hoe belangrijk het is dat je omgeving je steunt in je anders zijn, en open en tolerant opstelt jegens jou, je op een denigrerend en enigzins intolerant manier je uit over iemand die anders in zijn "T" beleving steekt dan jou. Ik hoop van harte dat dit allen komt doordat de materie zo dicht bij je hart ligt.

Tot slot hoop ik dat, nu dat alle meningen zijn bekend, men kan vinden in de oplossing waarmee wij straks aankomen en dat het TS-forum door kunt gaan om jullie te dienen.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

Hoi Lisa,

Ik twijfel in ieder geval niet aan jullie, ik weet hoe moeilijk jullie het hebben.
Heel veel sterkte en wijsheid.
Ik zal jullie beslissing hoe ze ook uitvalt in ieder geval respecteren.

Liefs en een knuf,
kendra
I am proud to be transcommunity girl
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

hi lisa

je schreef>En nu niet als moderator, maar op persoonlijke titel. Ik kan mij wel in vinden in het manier waarmee Kendra het vraagstuk benadert. Wat mij aanspreekt is dat zij alle betrokkenen met respect behandelt. Ik zeg niet dat het moet gebeuren zoals zij het voorstelt, maar vind dat het zeker goed te overwegen is of het bij je past.

Maar voor hoe Joy daarentegen hier insteekt kan ik minder begrip opbrengen.

Joy schreef:
vraag ik me af welke regels, waar kan ik de lezen

De regels, Joy, kan je vinden rechtsboven op onze home page, maar voor het geval dat je ze toch over het hoofd ziet, citeer ik even: "Een ieder kan het T* zijn op een andere wijze beleven. Daarom is het belangrijk om elkaar hierin te accepteren en respecteren. Wij streven dan ook naar respect onderling en van buitenaf".

-----------volgens mij is er tot nu toe niets gebeurd wat daar van afgeweken heeft, en als dat alle regels zijn? die lijken mij geheel vanzelfsprekend,maar ok, toch goed dat het er staat

Joy, je hebt mij (terecht) verweten, dat ik, op basis van een beperkte hoeveelheid informatie die ik uit jouw postings heb gehaald, heb getwijfeld of je misschien, volgens de meest eng interpretatie van de poll-resultaten, niet in aanmerking zou komen voor lidmaatschap in het TS-forum.

-----------geen verwijt, ik heb wel ' mezelf' ff duidelijk gemaakt

En dat terwijl jij vindt(dus zonder twijfel) dat Joost -- ook alleen op basis van zijn postings -- volgens de breedste interpretatie van de poll-resultaten hier niet thuis hoort.

----------klopt, en daar sta ik nog steeds achter,en het zou prettig zijn als joost hier op gereageerd zou hebben, die kans wil ik hem namelijk geven, lijkt me fair

Of Joost inderdaad hier thuis hoort laat ik even in het midden. Dat zou binnenkort worden bepaald, voor hem en voor iedereen, op basis van de door jullie aangereikte criteria.

Wat mij het meest bevreemdt is dat je, terwijl je zo ageert tegen het "hokjes-denken", zelf mensen in hokjes stopt.

-----------dit heeft niets met hokjes te maken, dit heeft te maken met opkomen voor mijn rechten en gedachtes mbt toelating tot dit forum

ik heb hier altijd vrij open gepost, en ging er min of meer van uit dat er vertrouwelijk met die informatie omgegaan werd,minder naief wellicht nu, denk ik er anders over

wat betrefd transexualiteit ben ik en dat kan ik bklijven herhalen , van mening dat iemand die zelf geen transgender/transexueel is , dus ook niet weet hoe het voelt,hier niets te zoeken heeft

en, belangrijk: vooralsnog is het mij nog steeds niet duidelijk wat de beweegredenen zijn voor joost om hier te posten, ik gebrijp het niet

naast het geval joost - die nu de rode draad is in het geheel, omdat die er mede buiten zijn directe schuld om oorzaak van is dat de discussie op gang is gekomen- ben ik kritisch geworden over mensen die ik mijn postings laat lezen, en stel ik mezelf vragen bij diezelfde mensen, dat is mijn goed recht

zo ook in toekomst,mochten er andere stuaties ontstaan waarin mensen die niets met ts te maken hebben op dergelijk foprum gaan lezen en posten

lisa>En dat je, terwijl je weet hoe belangrijk het is dat je omgeving je steunt in je anders zijn, en open en tolerant opstelt jegens jou, je op een denigrerend en enigzins intolerant manier je uit over iemand die anders in zijn "T" beleving steekt dan jou. Ik hoop van harte dat dit allen komt doordat de materie zo dicht bij je hart ligt.

-----------dat is ook belangrijk, maar wanneer je autistisch bent, om ff dicht bij huis te blijven, wat heb je dan te zoeken op een ts forum??
die vraag zou ik graag beantwoord hebben, misschien draagt dat bij aan een verandering van mening, en beinvloed dat wellicht ook de uitkomst van jullie overleg,ik zou op de reactie van joost voor het fatsoen even wachten

en:

draai de situatie eens om:

ik meld me aan op een forum voor autisten, en ga daar ook posten over autisten, hoe zou men zich voelen??

of - ik meld me aan op een forum over kanker, en ga daar posten,idem

allebei onderwerpen die zeer persoonlijk zijn en waar zeer persoonlijk over geschreven wordt, en waar ik me geen ene moer bij voor kan stellen , niet kan voelen hoe het is wat het zou zijn om te hebben,
net als bij transexualiteit als je zelf geen transexueel bent,je ook gevoelsmatig niet weet hoe dat voelt

Tot slot hoop ik dat, nu dat alle meningen zijn bekend, men kan vinden in de oplossing waarmee wij straks aankomen en dat het TS-forum door kunt gaan om jullie te dienen.

--------me 2

komt vast goed

shalomm

Joy

Lisa
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Hallo Joy,

Even een reactie op een klein stukje van jouw posting.
Joy schreef:wat betrefd transexualiteit ben ik en dat kan ik bklijven herhalen , van mening dat iemand die zelf geen transgender/transexueel is , dus ook niet weet hoe het voelt,hier niets te zoeken heeft
Ik ben inderdaad geen TS (sterker nog....ben helemaal geen enkele vorm van T*).
Doch ik ben wel 'partner van' .
Ik heb vanaf het begin het gehele traject meegemaakt.
Zo ook hebben wij een aantal TS vriendinnen waarvan wij (delen van) het traject hebben meegemaakt....bij de 1 wat intensiever als bij de ander....maar toch.

Je hebt in zoverre gelijk dat ik inderdaad niet 100% 'weet' hoe het voelt, maar door mijn betrokkenheid en ervaring (als je het zo mag noemen) denk ik dat ik me er een heel redelijke voorstelling van kan maken wat de gevoelens zijn.
Dat ik de twijfels...de angsten....de vreugdes....teleurstellingen...
opluchting en ga zo maar door, wel (heel?) goed begrijp.

Ben dus niet met je eens dat uitsluitend en alleen maar TS'en een TS kunnen begrijpen.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi John,

je bent de uitzondering die de regel bevestigd, jij hoort hierbij omdat je indirekt dagelijks met het TS zijn temaken hebtt, dit is een duidelijke zaak en zou ook voor anderen moeten gelden met dezelfde "situaties".

Ik wil in feite niet op de man spelen, Joost, omdat het hier over hele andere belangrijke dingen gaat, ervaren hoe om tegaan met het TS zijn.
Maar ik kan hem soms niet volgen, enige tijd terug had hij het zwaar te voorduren hier op dit forum en ik heb toen in een posting hem aangeraden eens als man naar een T&T avond tegaan omdat hij dan een beeld zou kunnen krijgen wat in RL travestie is en het hem zeker als niet travestiet zou helpen om mede te bepalen waar hij staat, naar toe wil en een beter inzicht zou krijgen waarover hij post als het gaat om TV/TG/TS ervaring, die hij (nog) niet heeft.

Wel veel postings over andere zaken, prima, maar geen antwoord. Ook een draad over politiek (toch zijn hobby) en TS (Groen links) geen reactie, misschien nu duidelijk dat het soms niet te volgen is als er stellige verklaringen over het TS zijn worden gegeven al dan niet met advies.

Moet ook zeggen dat ik weet wat er een tijd enz. gaat zitten in posten en dat het fijn is dat ook Joost dit hier wil doen en soms met de nodige humor/knipoog.

Verder zal je mij niet horen wie er wel of niet mag posten, vrijheid zoals we die kennen moeten we koesteren maar soms geld, schoenmaker hou je bij je leest en misschien past ook die "T" schoen jou eens op een dag.

mvg/Adriana
Gesloten