Belgie vs Nederland

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Poky
ff weer wat posten
Berichten: 58
Lid geworden op: ma nov 01, 2004 23:15
Locatie: oost vlaanderen

Belgie vs Nederland

Bericht door Poky »

Hoi hoi,

Nog ff voorstellen voor wie me (nog) niet kent. Ik ben Poky, partner van Trinny, sinds kort lid van het forum hier...

Wat me opvalt in onze zoektocht, is dat er blijkbaar veel meer T* mogelijkheden bestaan in Nederland dan in ons Belgenlandje. Uitgaansmogelijkheden voor T's, speciaalzaken in Vlaanderen? Noppes, of toch bijna geen... Ofwel zoeken wij niet goed en kijken we erover... :-?

Iemand tips voor de T* in Vlaanderen? :wink:

Mja, ik ondervind toch ook dat 'de Belg' op dat vlak Nederland wat achterna huppelt. Mij lijkt het dat er bij jullie toch iets meer openheid over bestaat... Waarom, oh waarom zijn wij blijkbaar 'conservatiever' op dat vlak??

Liefs:
Poky
Step out of the ordinary...
Maruscha
Eredivisie
Berichten: 777
Lid geworden op: vr mei 17, 2002 20:32
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Nou, jullie hebben anders miss Bambi, kan me zo gauw niet een Nederlandse drag queen voor de geest halen die er beter uit ziet. Misschien May Day maar dat kan ik pas beoordelen als haar site eens een keer wordt bijgewerkt ..
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Sorry Pokytje, kan je geen antwoord op geven, ga hooguit in Maastricht shoppen, anders in duitsland, qua uitgaan vind ik duitsland ook beter geschikt voor mij, ben namelijk ook duits, woon en werk hier in de BeNeLux alleen maar, in het weekend ben ik dan ook vaak in de Heimat :wink: blijf daar mijn scene wel trouw 8)

xmarax
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
carolientje
dagelijks aanwezig
Berichten: 80
Lid geworden op: ma apr 05, 2004 20:33
Locatie: Antwerpen

Re: Belgie vs Nederland

Bericht door carolientje »

Pokytje schreef:Iemand tips voor de T* in Vlaanderen?
Tja, in welke richting ben je exact aan het denken? Uitgaan? kleding? Hobbies? Vermaak? Sport? Winkelen?

Een tipje als het over uitgaan gaat: nu woensdag is the place to be http://www.abodance.com

Zeker omdat het gratis is en voor zover ik het begrijp koud buffet en drankjes eveneens (voor travesties)


Pokytje schreef:Mja, ik ondervind toch ook dat 'de Belg' op dat vlak Nederland wat achterna huppelt. Mij lijkt het dat er bij jullie toch iets meer openheid over bestaat... Waarom, oh waarom zijn wij blijkbaar 'conservatiever' op dat vlak??
Tja, waarom? Heel simpel, omdat wij twee totaal verschillende volkeren zijn, alhoewel de taal in weze hetzelfde zou moeten zijn. Er zijn weinig punten van overeenkomst tussen Nederlanders en Vlamingen. En het is nu eenmaal zo dat Nederlanders van oudsher de regels van beschaving, opvoeding, beleefdheid, discipline, ... een beetje meer dan Vlamingen aan hun laars gelapt hebben en of je het wil of niet, holebi- en T-toestanden horen daarbij en zijn nog maar zeer kort in Vlaanderen uit de absoluut volledige taboesfeer gehaald en getransfereerd naar de halve taboesfeer. In Nederland is dat al veel langer gebeurd vanwege de 'alles moet kunnen' en 'niets kan me deren'-mentaliteit. Iets waar men daar nu geleidelijk aan op aan het terugkomen is.
Gebruikersavatar
petra_
Forumdiva
Berichten: 1212
Lid geworden op: di feb 24, 2004 19:38
Contacteer:

Re: Belgie vs Nederland

Bericht door petra_ »

carolientje schreef: Tja, waarom? Heel simpel, omdat wij twee totaal verschillende volkeren zijn, alhoewel de taal in weze hetzelfde zou moeten zijn. Er zijn weinig punten van overeenkomst tussen Nederlanders en Vlamingen. En het is nu eenmaal zo dat Nederlanders van oudsher de regels van beschaving, opvoeding, beleefdheid, discipline, ... een beetje meer dan Vlamingen aan hun laars gelapt hebben en of je het wil of niet, holebi- en T-toestanden horen daarbij en zijn nog maar zeer kort in Vlaanderen uit de absoluut volledige taboesfeer gehaald en getransfereerd naar de halve taboesfeer. In Nederland is dat al veel langer gebeurd vanwege de 'alles moet kunnen' en 'niets kan me deren'-mentaliteit. Iets waar men daar nu geleidelijk aan op aan het terugkomen is.
Lol, lees je zelf wel wat je schrijft? Dit lijkt wel een belgenmop. GLBT's als tekenen van maatschappelijk verval? Omdat wij de beschavingsregels aan onze laars lappen, kan ik in halve taboesfeer over straat? Denk na. Het is juist een teken van verlichting.
Alles giet foarby en giet foar ivich
En alles wat oerbliuwt
Is leaf, mar om op te libjen
Net genôch.
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

carolientje schreef:En het is nu eenmaal zo dat Nederlanders van oudsher de regels van beschaving, opvoeding, beleefdheid, discipline, ... een beetje meer dan Vlamingen aan hun laars gelapt hebben...
carolientje schreef:.....en of je het wil of niet, holebi- en T-toestanden horen daarbij

Waar haal je die onzin vandaan, carolientje ?
óf kom met feiten die je argumenten kunnen backuppen óf relativeer je stelling. Want je ondergraaft met deze denigrerende alinea namelijk direct al je eigen stelling.
Immers, volgens mij behoort het ook tot beschaving en beleefheid om niet onnodig andere bevolkingsgroepen nodeloos onderuit te halen om daarmee even lekker ongenuanceerd te gaan generaliseren, dame.

Enne .. T toestanden ? Wélke T toestanden ? En daarmee lappen we alles aan onze laars ? Sorry ? Lekker wereldbeeld heb je.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
lynne
dagelijks aanwezig
Berichten: 94
Lid geworden op: di okt 22, 2002 13:26
Locatie: Belgie Mechelen
Contacteer:

Bericht door lynne »

carolientje schreef:
En het is nu eenmaal zo dat Nederlanders van oudsher de regels van beschaving, opvoeding, beleefdheid, discipline, ... een beetje meer dan Vlamingen aan hun laars gelapt hebben...

carolientje schreef:
.....en of je het wil of niet, holebi- en T-toestanden horen daarbij
Mag ik :evil: ff als belgische een opmerking maken

1) Zowel in nederland als in vlaanderen heb je apekoppen die " de regels van beschaving, opvoeding, beleefdheid, discipline, ...". Is een hele grote veralgemening om te zeggen dat dit meer geld voor Nederlanders dan voor Vlamingen.

2) Wat hebben T's en holebi's in hemelsnaam te maken met mensen die " de regels van beschaving, opvoeding, beleefdheid, discipline, ..." aan hun laars lappen???? Als je zo begint word je zelf langs de kant van De Winter gezet, die een van de grootste apekoppen in België/Vlaanderen is.

3) Context taboesfeer - alles moet kunnen. Ben je nu niet je eigen ruiten aan het ingooien????

Lynne
Team Diest-Aarschotjongeren (GLB-youth)
Lid Labyrint-vzw / Jola(lesbienne)
Lid Wel Jong Niet Hetero (GLB-youth)
Actief Lid Only 4 Girls
medewerkster Lesbiennedag 2004 (lesbienne)
medewerkster Belgian Pride 2004 (holebi)
spreekster Werkwinkels rond Transseksualiteit Holebikamp 2004 (holebi)
lid van verscheidene fora rond GLBT
deelneemster' activiteiten / werkwinkels Jong Geleerd / HLWM - Atthis - Driekant - Roze Huis Antwerpen - X(x)tra
Mede-ondertekenaarster petitie "Buttiglione"
Mede-ondertekenaarster petitie "Adoptie voor koppels van het gelijke geslacht"
Mede-ondertekenaarster petitie"homohuwelijk"
AD ASTRA PER ASPERA
lynne
dagelijks aanwezig
Berichten: 94
Lid geworden op: di okt 22, 2002 13:26
Locatie: Belgie Mechelen
Contacteer:

Bericht door lynne »

PS die linkt doet ook niet echt veel aan je statement
AD ASTRA PER ASPERA
Gebruikersavatar
Adeline_
dagelijks aanwezig
Berichten: 136
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 15:12
Locatie: Antwerpen

Bericht door Adeline_ »

ik huppel ni achter en nederlander aan (of het moet ne schone vent zijn).Als t kan je in elke winkel je kleren kopen of je met voorkeur geven aan fetisch.
UItgaan zoawel Gent als Antwerpen hebben uitgaans mogelijkheden voor t's en co en anders informeer je maar bij de regenboogkoepels in Gent(Kammerstraat22) of Antwerpen(Draakplaats 1)
Als je een beetje rondkijkt zie je veel meer dan wanneer je tussen enchambre blijft,is mijn levenservaring.Als je ergens als T niet welkom bent zullen ze het wel zeggen


Groetjes Adeline :wink:
Lach ni met een ander als jezelf niet in de spiegel van het leven durft kijken
lynne
dagelijks aanwezig
Berichten: 94
Lid geworden op: di okt 22, 2002 13:26
Locatie: Belgie Mechelen
Contacteer:

Bericht door lynne »

Als je een beetje rondkijkt zie je veel meer dan wanneer je tussen enchambre blijft,is mijn levenservaring.Als je ergens als T niet welkom bent zullen ze het wel zeggen
Of je welkom bent hangt wel van allerlei factoren af, de ene kan welkom zijn de andere niet. Ten eerste het doelpubliek heeft er veel mee te maken. Bv girls only kan je soms (mmm lees meestal maar het publiek heeft hier een niet-officiele stem in) niet als Tv binnen. Ten tweede het type / beeld dat je geeft speelt ook een rol. Ten derde als je met een groep bent of als je al volk kent word je meestal makkelijker geaccepteerd. Moet er wel bij zeggen dat de meeste van mijn ervaringen in holebi / lesbische cafés-dancings-fuiven geweest zijn en het meestal om het kliekske gaat ipv de locatie.
AD ASTRA PER ASPERA
Gebruikersavatar
Calista
daar ben ik weer
Berichten: 20
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 20:07

Bericht door Calista »

nu persoonlijk ga ik overal uit als trava in Antwerpen.
Stoor me ook niet als er wat reacties op zouden komen en hebben meestal wel positieve reacties.Ik ga met bevriende trava's in groep uit en dan wandelen we wat rond in Antwerpen.

Van Schoonhovenstraat(hoewel lichtjes marginaal,maar het heeft een zekere sfeer van kitsch)dan Hessenhuis en Red & Blue...
Of gewoon andere cafés,disco's moi je m'en fou.

Ben meestal trava maar was is een keer als dragqueen naar cityparade in Gent,lol was super grappig.Ik ben nogal luidricht en maak veel geluiden en vloek constant ,een "vriendin"van me liep naast mij als ledertrava en achter ons een stoet mensen die dichten dat we een act waren en tsja da leuk van ons vonden.

Bij het weggaan heb ik soms dat auto's stoppen en men vraagt waar ga je heen meisje blabla en derna:eike bah da is een travestiet,en dan denk ik bij mezelf lol,heb toch maar eerst een comliment gekreghen dat die dacht dat ik een vrouw was:-D
Ik ben dus Calista,een klassevrouw uit Belgie. De ene keer the girl next-door de andere keer de Diva.

love ya all darlings,
xxxCalista
Plaats reactie