Karaktermoord en kleinzieligheid

Algemeen

Moderator: Moderators

Gast

Bericht door Gast »

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pompel op 2002-04-16 20:38 ]</font>
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hoi Pompel

Kritiek leveren en dan vooral opbouwende is toch geen probleem.
Maar klagen om het klagen(iets wat Nederlanders eigen is) daar zit hem de bottelnek.
Als er een probleem is en je bent werkelijk betrokken bij de T gemeenschap zoals jij het stelt dan kom je van je kont af en doe je er wat aan.
Door alleen te klagen wordt het probleem niet opgelost en door een filtersysteem aan te brengen wat bijvoorbeeld bij de advertenties is gebeurd breng je alleen maar een nieuw laagje vernis aan.
Die geilaards en sletten zoals jij ze noemt zijn er dan nog steeds al zie je ze niet direct.
Dat is mijns inziens geen oplossing.
De oplossing van het probleem ligt hem in het feit dat we de vooroordelen die er betreffende de T gemeenschap heersen moeten weerleggen.
En dat doe je alleen door in je directe omgeving mensen met vooroordelen te laten zien of horen dat ze het verkeerd hebben.
Ieder op zijn eigen plekje en zo dus door heel nederland want we zijn goed vertegenwoordigd.
Een probleem met geilaards en sletten op de chat pak je niet aan door te klagen maar door actie te ondernemen.
Gewoon blijven chatten en niet vluchten.
Het is toch verdorie onze chat.
En al die freaks gewoon negeren of wegklikken.
Zal in het begin veel werk zijn maar als ze merken dat er niks te halen valt dan houd het vanzelf een keer op.
En als dat niet gebeurt moeten we maar proberen de channelwatch in eigen handen te krijgen zo dat we zelf bepalen wanneer er ingegrepen wordt.
En even voor de duidelijkheid pompel je hoeft jezelf geen martelaarster te maken hoor.
Ook jouw inbreng is van belang maar jij geeft het al op voordat je de strijd begonnen bent en zo kom je natuurlijk nergens.
Ik persoonlijk vind jouw betrokkenheid bewonderenswaardig ook al ben ik het niet altijd met je manier van uiten eens.
Maar om te vluchten omdat men het niet eens is met je mening dat vind ik slap.
Als je daar al niet tegen kan dan zal je het wel moeilijk hebben als T in deze harde maatschappij.

Liefs Joanne
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi Pompel en Joanne,

ik heb deze thread gemist, nou wil het niet zeggen dat ik overal en altijd iets zinnigs te zeggen heb, maar ik hou van berichten die zijn gebaseerd op wat onderzoek en waar de nodige tijd in is gaan zitten en waar je iets aan hebt, je hoeft het er niet mee eens te zijn maar het prikkelt je gedachten.

Ik denk inderdaad dat wij in Nederland moeite hebben met kritiek, dit is omdat wij als een hele kleine natie altijd met het vingertje klaar staan en in feite in de rest van de wereld interesseerd het niemand wat wij vinden omdat wij getalsmatig eenvoudig onzichbaar zijn.
Een goed voorbeeld hebben we op een andere site gezien tussen Sacha en diverse andere dames, allen hadden het beste voor maar het werd afgedaan als kritiek of erger en men zei niet "fijn jullie informatie/betrokkenheid ik zal een eens kijken ofdat we daar iets mee kunnen" en dit is jammer.

Nu op het punt van "T" zijn in dit kleine landtje zou het "T" zijn in een klap bekend en snel geaccepteerd zijn als alle "T,s" zich van niets en niemand meer iets zouden aantrekken en zich kleden/gedragen zoals dat men zich voelt. Dit zou betekenen dat op een maandagmorgen een paar honderdduizend "T's" zichtbaar zouden zijn en daar dit een grote groep is kan men hier niet meer omheen, als men er niet meer omheen kan (homo beweging) volgt een acceptatie hoewel dit vaak een schijn acceptatie is, maar het punt is gemaakt en vandaar kan je verder.
Ik weet dat dit op dit moment een utopie is.

Ik denk Joanna dat je de "T" verwijt dat als er onvoldoende acceptatie is voor hun "T" zijn dat wij dit in eerste instantie aan ons zelf tewijten hebben en daat ben ik het volledig mee eens.

Ik denk ook dat wij teveel voor eigen parochie prediken en veel teweinig uit het "beschermde" circuit komen.

Ik vind ook dat op dit forum te weinig in de diepte wordt gediscuseerd, het valt mij op dat op moeilijker thema's zoals hier door Pompel er geen reacties komen, behalve dan van Joanne, ik heb dat zelf ervaren onder de thread : Anne Lawrence M.D (heb ik hoop tijd in gestopt - mag ook wel eens gezegd worden)) geen enkele reactie alhoewel zij nogal revolutionaire gedachten verkondigd die speciaal door de transseksuele gemeenschap zouden moeten worden omarmd, tot nu toe geen enkele reactie.
Terugkomend op je standpunt, we zijn veel te passief en wachten tot anderen het zullen regelen, op deze manier zal het nog lang duren en veel verdriet en pijn geven tot we het punt bereikt hebben zoals o.a. de homo beweging.
En laten we welwezen ik ben blij dat ik travestiet ben, ik zou het nooit hebben willen missen, het heeft mijn "korte" leven verrijkt,de wereld zou een betere plaats zijn als alle mannen zich af en toe in de vrouwenwereld zouden plaatsen (als "T"uiteraard) , wie weet.

Lieve groeten, Adriana
Gebruikersavatar
ilona
ForumFan
Berichten: 431
Lid geworden op: za jun 23, 2001 2:00
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door ilona »

Eh... Adriana... slip of the pen hoop ik... of heb ik iets gemist???
En laten we welwezen ik ben blij dat ik travestiet ben...
De laatste keer dat we elkaar spraken (en da's nog geen week geleden), was je er nog zeker van TS te zijn... Als je op dat punt last hebt van wat ze zo mooi noemen "voortschrijdend" (of terugschrijdend...) inzicht, moeten we toch maar weer eens heel snel praten...

En je maakt me een beetje ongerust als je er aan toevoegt:
ik zou het nooit hebben willen missen, het heeft mijn "korte" leven verrijkt
Dat klinkt niet goed... en ik zit nou heftig te twijfelen of ik je - gezien het tijdstip -wel of niet zal bellen...

Dus ter meerdere geruststelling van het zieleleven van Iloon... zet morgenochtend iets geruststellends neer... :grin: :grin:

Liefs,

Ilona


_________________
I'm so glad that i'm a woman...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ilona op 2002-02-15 03:20 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ilona op 2002-02-15 03:21 ]</font>
Gebruikersavatar
ilona
ForumFan
Berichten: 431
Lid geworden op: za jun 23, 2001 2:00
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door ilona »

Lieve Adriana,

Ik had graag gereageerd op hetgeen hier door Pompel geschreven is (en op de wat vinnige reactie van Joanne daarop...). Maar ik ken ze allebei IRL en ik weet dat er inmiddels een goed gesprek tussen beiden heeft plaatsgevonden...

Da's een beetje de ellende van het feit dat het forum (en we constateren dat niet voor het eerst) nog steeds wordt volgeschreven door een handjevol... Dan pak je gemakkelijker even de telefoon en praat je eventuele verschillen in inzicht gewoon uit... de motivatie om dan ook nog op het forum te reageren, is dan zo goed als nul...

Voor wat betreft je posting van Anne Lawrence... sorry dat ik daar niet op gereageerd heb... die site staat bij mij onder de favorieten en voor mij schreef je niets nieuws... Je gaf gewoon een perfecte samenvatting en ik zag daar persoonlijk geen aanleiding in om een reactie te geven...
Maar je hebt in die zin gelijk, dat je mag verwachten dat wat je daar schreef, op z'n minst voor een aantal van de geregistreerde forumgebruikers, aanleiding had (en moet) kunnen zijn om wel met vragen en opmerkingen te komen... Je weet dat ik me in een discussie die dan eventueel ontstaan zou zijn, met overgave gestort zou hebben...

Maar het is hier zo langzamerhand zo'n matte zooi aan het worden, dat ik maar even mezelf citeer (tekenend he... dat je zo ongeveer geen keus hebt als het gaat om wie je moet citeren :sad: ) uit de thread "happy few"
Maar ik heb wel zo langzamerhand zoiets... ik heb de telefoonnummers van de meeste mensen die hier vaak en actief posten. Het merendeel... bij ons zat het tegen - ken ik ook in real life. En de band is goed genoeg om dan ff te bellen en te vertellen wat je dwars zit of te vragen wat je weten wilt.
En als het gewoon gaat om de leut... wat kost het tegenwoordig nou om telefonisch te vergaderen met die vijf meiden???
Weet je... dat niveau heb ik nu dus echt bereikt. Zelfs een thread als "geef de pen door" is inmiddels een stille door gestorven... Kijk, als zelfs zoiets simpels teveel is gevraagd... om de beurt jezelf even introduceren in 10 regeltjes... dacht je dan echt dat ik er nog energie in steek?

Ik weet het... onlangs nog schreef ik dat ik geen persoonlijke ontboezemingen meer zou doen en me zou beperken tot het geven van zakelijke info enzo... Inmiddels heb ik zoiets van... het is gewoon mooi geweest...
Deze site is - in elk geval voor wat betreft TG/TS - nooit leading geweest...

Ik ga voorbij aan de oorzaken daarvan... die hebben we hier ook al eens geventileerd, en dan ontstaat er ruzie (waarop plotseling weer wel iedereen reageert... en waarover iedereen wel een oordeel blijkt te hebben... blijkbaar zijn we hier alleen enthousiast als de "zwaargewichten" slaags raken :sad: ).
Nou, daar doe ik dus niet meer aan mee... en da's echt niet alleen omdat ik me voorgenomen heb om me minder druk en boos te maken, maar ook omdat ik denk van... chips... waarom pak ik de telefoon niet gewoon even?

Met andere woorden... op het forum zul je me hooguit nog per ongeluk tegenkomen :evil: Op de chat maak je meer kans, tenzij aan de situatie daar ook niks verandert...

Laat anderen de kar nou maar eens trekken... als er weer beweging in zit, kom ik wel weer helpen duwen hoor, maar tot die tijd zoek ik m'n eigen weg wel... (of zoeken... die heb ik al gevonden...).

Als we binnenkort weer contact hebben, herinner me er dan aan dat ik je even de relevante sites geef...

Liefs,

Ilona



_________________
I'm so glad that i'm a woman...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ilona op 2002-02-15 03:42 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ilona op 2002-02-15 03:47 ]</font>
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi Ilona,

is dit vroeg genoeg (haha). Je was mij al voor maar ik had ook al besloten om geen zaken waar ik sta in het "T" zijn op deze site te zetten, want ik kreeg het gevoel van raam prostitutie, vele voorbijgangers maar geen binnenkomers. Een soort ter lering en vermaak.

Voor andere zaken discusseer ik graag mee want ik blijf dit een fijn forum vinden, of het "leading" is zal afhangen van de geregistreerde gebruikers, ik vrees het ergste want als op de "simpele" thread "geef de pen door" na een paar reacties men stopt is dit tekenend voor de bereidwilligheid om een minimale bijdrage te leveren aan het bestaan van dit forum.
Men moet begrijpen dat het niet steeds van dezelfde kan komen "unhappy few" wie dat ook zijn moge, ik ben niet blij om mijn naam hier veel te zien, integendeel als ik inlog ben ik altijd op zoek naar nieuwe namen, helaas pindakaas dit is meestal een teleurstelling.
Nogmaals, we zijn het er allemaal overeens dat er schrijvers zijn praters enz. en niemand is iets verplicht, maar als men wil lezen zal men ook af en toe moeten schrijven anders hoef je niet meer dagelijks op deze site tekijken omdat er eenvoudigweg geen nieuwe berichten zijn.

Dat wij niet allemaal voor ons "T" zijn uit kunnen komen (uit de z.g. kast) dat weten we omdat we allemaal wel eens in die situatie hebben gezeten of zitten, en ook niet iedereen kan of wil hier schrijven, maar om het "T" zijn meer volledig te kunnen beleven (ervan genieten daar heb je recht op hebt)is wat steun (schrijven anoniem) op dit forum
een ondersteuning aan anderen en o.a. een zelfbevestiging voor jezelf n.l. ik ben deel van deze "T"gemeenschap en wil daar ook deel van uitmaken.

Lieve groeten Adriana
Gast

Bericht door Gast »

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pompel op 2002-04-16 20:39 ]</font>
Gast

Bericht door Gast »

Beste Pompel,

Weet je, je staat niet alleen, kom zelf dezelfde zaken tegen langs deze electronische snelweg.
Ikzelf werd meestal onderuit gehaald door mede genetische mannen, op geheel andere plaatsen via dit medium Internet, welke niet wensen te beseffen dat een sexuele belevenis iets geheel anders is als een persoonlijke discussie, welke méér informatie en zo mogelijk tevredenheid kan opleveren.

groetende,
Rob

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jandoedel2 op 2002-02-24 23:52 ]</font>
Gast

Bericht door Gast »

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pompel op 2002-04-16 20:39 ]</font>
Gebruikersavatar
ilona
ForumFan
Berichten: 431
Lid geworden op: za jun 23, 2001 2:00
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door ilona »

Om taalproblemen te voorkomen slechts 1 woord:

A M E N
Everybody 's free... to feel good :-)
Gast

Bericht door Gast »

Beste Pompel,

Zou jij mij dan eens kunnen vertellen, wat jou(en mogelijk velen van je zusjes) wel zo tegenstaat in de aanwezigheid alhier van mijn persoontje?

groetende,
Rob

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jandoedel2 op 2002-02-24 23:55 ]</font>
Gast

Bericht door Gast »

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pompel op 2002-04-16 20:39 ]</font>
Gast

Bericht door Gast »

Okee Pompel, bedankt voor je eigen mening.
Het is geen verplichting om het met mij eens te zijn/worden.

groetende,
Rob

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jandoedel2 op 2002-02-24 23:51 ]</font>
lady-with-red-boots

Bericht door lady-with-red-boots »

ik zeg nog steeds niets, maar knik instemmend naar pompel : way to go!
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1363
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

ik kan me ook enkel maar bij pompel aansluiten........en de woorden van lady herhalen.

wel nog 1 klein dingetje richting jandoedel.......ik ben zelf genetisch (zoals jij schrijft) man.........ik heb eveneens een TS (pre-op) als verloofde, dus -ook net als jij- niet meer 'beschikbaar'.........
ra ra ra....waarom wordt ik wel geaccepteerd......en lees daar gerust VOLLEDIG geaccepteerd, gerespecteerd en gewaardeerd......en jij niet...........valt de euro misschien???
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Plaats reactie