Oplossing van het "probleem"???
Gewoon: T
Nataschja
Moderator: Moderators
Hij?kim dietrich schreef:Frederique merkt dan op dat mijn indeling soms niet fijnmazig genoeg is. Hij past er b.v. niet goed in. Daar heeft hij wel gelijk in.
Ik was al bang dat ik iets van een waardeoordeel in je vorige bericht las, maar nu lees ik 't duidelijker (en ziehier het voordeel van een veel geleidelijker schaal binnen het "brede TG-vakje"): ik vind dat mensen het niet beter doen in vakje 4C dan in 2C of andersom. Als jij er voor jezelf achterkomt dat je beter in vakje 2C hoort dan in vakje 4C dan is 't voor mij beide even goed. Een fasenmodel zoals jij presenteert (en ik hieronder verder uitwerk) lijkt erg op "je bent pas echt goed bezig als je ook ... doet".kim dietrich schreef:Hoever ga je bij het omkleden/uitdrukken van je vrouwelijkheid?
(Hoogste van toepassing zijnde fase kiezen.)
fase 0: geen dameskleding
fase 1: gedeeltelijk dameskleding
fase 2: volledig dameskleding
fase 3: idem + iets van (borsten/weggewerkte baard/pruik)
fase 4: idem + alles van (borsten/weggewerkte baard/pruik)
fase 5: als voorgaande + iets van lichamelijke aanpassing
fase 6: als voorgaande + meerdere lichamelijke aanpassingen
Hoevaak kleed je je om/ben je als vrouw?
A. nooit
B. zo af en toe
C. regelmatig
D. vaak
E. bijna altijd
F. altijd
Waar zit ik?
Ik zat in 4C. Maar het gaat niet goed met mij. Ik ben afgezakt naar 2C.
Dat de discussie een groter verband krijgt is een ingecalculeerd risico als je post in het algemene forum, Maruscha. Iedereen praat doorgaans van uit zijn eigen belevingswereld (hoe beperkt soms ook) en het algemene forum wordt grotendeels bevolkt door niet-transgenderisten. De groep trava's is nu eenmaal vele malen groter. Als je wens is het te beperken tot transgenders alleen is het wellicht een goed idee zulks te posten in het transgender forum ?Maruscha schreef:Ik wil echter nog op een iemand reageren: Franscien, sorry, maar wat jij beschrijft is echt typisch een travestiet, ook inclusief het rustig worden als je je omkleedt

Voor de goede orde: ik heb het niet over de discussie wat een TG maakt, of wat een TV maakt enzovoorts, maar over de meta-discussie of hokjes & definities nu wel of niet mogen. Die discussie is mijns inziens nutteloos: sommige mensen geloven erin, anderen niet. Zou alleen fijn zijn als degenen die er niet in geloven hun 'holier than thou' attitude laten varen, en een keertje accepteren dat anderen wel behoefte hebben aan vakjes ..Nathalie schreef:Dat de discussie een groter verband krijgt is een ingecalculeerd risico als je post in het algemene forum, Maruscha. Iedereen praat doorgaans van uit zijn eigen belevingswereld (hoe beperkt soms ook) en het algemene forum wordt grotendeels bevolkt door niet-transgenderisten. De groep trava's is nu eenmaal vele malen groter. Als je wens is het te beperken tot transgenders alleen is het wellicht een goed idee zulks te posten in het transgender forum ?Maruscha schreef:Ik wil echter nog op een iemand reageren: Franscien, sorry, maar wat jij beschrijft is echt typisch een travestiet, ook inclusief het rustig worden als je je omkleedt

Zoals ik al aangaf: ik heb geen probleem met 'thread-derailing', geef alleen aan dat de richting en het nivo van de discussie het wat mij betreft niet meer de moeite waard maakt om er aan mee te doen.Nathalie schreef:Tja, de discussie gaat nu eenmaal niet altijd die kant op die jij wilt. Zelfs al ben je 1e auteur van een thread. Allerlei (ter zake en niet ter zake doende) zijsporen zullen je pad kruisen. Maar het voordeel daarvan is dat daar heel soms leuke kwinkslagen, inzichten of spitsvondigheden uit voortkomen.
En geef toe, daar is ons toch om te doen ?