Het grote verschil?

Algemeen

Moderator: Moderators

Hoe zie je jezelf en doe je dit soort dingen ook?

TV -- nee
9
17%
TV -- ja
9
17%
TG -- nee
7
13%
TG -- ja
10
19%
TS -- nee
11
21%
TS -- ja
6
12%

Totaal aantal stemmen: 52

kim dietrich
ForumFan

Het grote verschil?

Bericht door kim dietrich »

Op het Partner Forum staat in het draadje Mijn dochter een reactie van Lisa die me al tijden bezig houdt. Ik geef hieronder het stukje van de discussie (een beetje aangepast) weer en heb de bewuste opmerking van Lisa vet gemaakt.
Josette schreef:Onverminderd blijft voor mij de vraag waarom vrouwen makkelijker mannenkleding kunnen dragen e.d. en mannen omgekeerd niet. Ligt dat niet aan de patriachale cultuur in de Westerse wereld. Stof genoeg om tot diep in de nacht te filosoferen of in bed met mijn panty en mijn favoriete laarzen te na te denken, en zodoende mijn iq op volle toeren te laten werken.
Lisa met een S schreef:Juist hier zit het grote verschil, Josette. Een vrouw zou alleen (mannen)sokken in bed dragen omdat zij koude voeten heeft. Een panty om in te slapen vindt zij onpraktisch, niet comfortabel zoniet onhygienisch. En laarzen aan in bed? Never nooit.

Na deze opmerking van Lisa reageert Josette nog met de uitleg dat ze niet met laarzen aan naar bed gaat, maar dat ze haar bed gebruikt als een soort ligbank om liggend tv te kijken e.d.

Maar waar het mij hier om gaat, is of dit inderdaad het grote verschil is?
Dus of je in wat ongemakkelijke, maar wel spannende en opwindende kleding of naar bed zou gaan of op bed naar b.v. de tv zou kijken of iets dergelijks zou doen.

En omdat ik me voorstel dat dit vooral voor TV's zou kunnen opgaan en veel minder voor b.v. TS'en mensen die structureel als vrouw (TG) leven, ook graag hoe je jezelf beschouwt als TV/TG/TS?

Wat vinden jullie?

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Geen haar op mijn hoofd om met laarzen aan in bed te stappen. Wat onhygienisch, zeg, ik heb er de hele dag mee buiten gelopen. Wanneer ik thuis kom schop ik die dingen toch snel uit, hoor. Lekker met blote voetjes op de bank. Hetzelfde geldt voor een panty. Ik draag ze al niet zoveel, maar er mee naar bed... Kom nou! Ik draag idd wel eens sokjes als ik koude voetjes heb in bed, maar daar blijft het bij. Wanneer ik in bed TV kijk, gewoon in een lekkere dikke, warme trui tussen mijn knuffels...

Ik denk idd dat er hier een groot verschil is: ik beschouw laarzen gewoon als schoeisel, meer niet. Het is niet spannend of zo. Dat is anders geweest toen ik nog als man leefde. Het was mijn fetish, en dus vond ik laarzen zeker spannend en heerlijk om op te lopen. Niet alleen door mijn HRT is die opwinding verdwenen, maar ook omdat ik nu fulltime als vrouw leef. Ik ervaar het als een zekere rust.

Oh ja, nog even op je tweede vraag... Hoewel ik TS ben beschouw ik mijzelf niet zo.

Liefs,

Kitty.
kim dietrich
ForumFan

De stand is nu 24 stemmen. Daarvan zijn er 5 van TV's. Van die 5 zeggen er 4 'ja'. De overgrote meerderheid van de TV's lijkt dit dus ook wel te doen.

Er hebben 10 TG's gestemd. Hiervan zeggen er 7 'ja'. Ook de meeste TG's lijken dit dus wel te doen.

Er hebben 9 TS'en gestemd. Daarvan zeggen 8 'nee'. De meeste TS'en lijken zoiets dus niet te doen.

Voor TV's is het dus, precies zoals Lisa veronderstelde, vrij typerend gedrag. Maar voor TS'en is het dus behoorlijk andersom.

De posting van Kitty werpt daar misschien meer licht op.
...ik beschouw laarzen gewoon als schoeisel, meer niet. Het is niet spannend of zo. Dat is anders geweest toen ik nog als man leefde. Het was mijn fetish, en dus vond ik laarzen zeker spannend en heerlijk om op te lopen. Niet alleen door mijn HRT is die opwinding verdwenen, maar ook omdat ik nu fulltime als vrouw leef.
TS'en hebben het dus mogelijk ooit wel eens gedaan, maar doen dat nu kennelijk niet meer zo snel.

Groetjes,

Kim D.
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

kim dietrich schreef: De posting van Kitty werpt daar misschien meer licht op.
...ik beschouw laarzen gewoon als schoeisel, meer niet. Het is niet spannend of zo. Dat is anders geweest toen ik nog als man leefde. Het was mijn fetish, en dus vond ik laarzen zeker spannend en heerlijk om op te lopen. Niet alleen door mijn HRT is die opwinding verdwenen, maar ook omdat ik nu fulltime als vrouw leef.
TS'en hebben het dus mogelijk ooit wel eens gedaan, maar doen dat nu kennelijk niet meer zo snel.

Groetjes,

Kim D.
Ik weet dat ik onder de transen ook een beetje een uitzondering ben, en je kunt dus niet alle over een kam scheren. Ja, toen ik nog als 'man' leefde (eigenlijk meer androgyn) waren laarzen, samen met nog tal van andere zaken, een fetish. Ik was en ben nog steeds a-sexueel, en mijn fetish was het enige waar ik sexueel gezien een beetje op reageerde. Zoals gezegd is dat nu over, en het heeft mij en zekere rust gegeven.

Kitty.
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Beste Kim,

als je met Travestie begint heb de meesten er erotise gedachten bij. Dus veel kousen met jarretel en dat soort kleding.
Als je langer aan travestie hebt gedaan komt het vrouw zijn opzich naar boven en verdwijnt het erotische ervan. Of heb ik het daar mis mee. Toen ik begon kreeg ik een stijve plasser als ik maar een paar kousen aantrok. Nu is dat niet meer aan de orde. Zou ook niet leuk zijn om nieuwe kleding te passsen en de rok past niet omdat er een "rol pepermunt of een pakje zakdoekjes" omhoog staat.
Wel als ik een mooie film of iets anders leuk is voor de tv of een mooie boek kan ik ook lekker sexy gekleed op de bank liggen en dan heb soms ook laarzen aan. Maar niet op bed. dan alleen een nachthemd als het koud is en een babydoll als het warm is.
Uiteraard is het voor transen anders als voor trav's. Transen leven volledig als vrouw en mijn vraag is dan wel, hebben zij(transen) ook kleding waar ze opgewonden van raken??

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

TV-Bea schreef:Beste Kim,

Transen leven volledig als vrouw en mijn vraag is dan wel, hebben zij(transen) ook kleding waar ze opgewonden van raken??

Groetjes Bea.
Hai, Bea,

Ik kan je daar ten dele antwoord op geven. Mijn fetish (het opgewonden raken van leren en latex kleding, laarzen e.d.) is door het gebruik van Androcur volledig verdwenen. Androcur onderdrukt de productie van mannelijk hormoon zeg maar, en dat zorgt dat je libido vermindert, of helemaal verdwijnt. Dus ook mijn zin in fetish - ik taal er helemaal niet naar.
Ik weet niet hoe zich dat in de komende 2 - 3 jaar zich gaat uiten, ik ben immers nog maar 5 maanden onderweg. Ik heb dus nu helemaal geen kleding of zo waar ik opgewonden van raak. Mail me aan het eind van mijn transitie nog maar eens, dan weet ik meer :wink:

Liefs,

Kitty.
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

als je met Travestie begint heb de meesten er erotise gedachten bij. Dus veel kousen met jarretel en dat soort kleding.
Als je langer aan travestie hebt gedaan komt het vrouw zijn opzich naar boven en verdwijnt het erotische ervan. Of heb ik het daar mis mee. Toen ik begon kreeg ik een stijve plasser als ik maar een paar kousen aantrok. Nu is dat niet meer aan de orde. Zou ook niet leuk zijn om nieuwe kleding te passsen en de rok past niet omdat er een "rol pepermunt of een pakje zakdoekjes" omhoog staat.
Wel als ik een mooie film of iets anders leuk is voor de tv of een mooie boek kan ik ook lekker sexy gekleed op de bank liggen en dan heb soms ook laarzen aan. Maar niet op bed. dan alleen een nachthemd als het koud is en een babydoll als het warm is.
Uiteraard is het voor transen anders als voor trav's. Transen leven volledig als vrouw en mijn vraag is dan wel, hebben zij(transen) ook kleding waar ze opgewonden van raken??

Groetjes Bea.
Hey Kim,

Ik ga qua antwoord met Bea mee, ik heb een beetje hetzelfde idee (en gevoel) erover.

Liefs Janneke
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Als je langer aan travestie hebt gedaan komt het vrouw zijn opzich naar boven en verdwijnt het erotische ervan.
Ik heb dezelfde ervaring. Ik heb het 'vrouw zijn/spelen' zelfs bewust losgekoppeld van de seksuele opwinding. Daardoor raakte ik ook het schuldgevoel kwijt en nam de acceptatie van 'zo te zijn' toe.
Het 'en femme' de deur uitgaan heeft dit proces nog versterkt.

Desalniettemin vind ik het af-en-toe dragen van sexy kleding nog wel leuk, maar niet meer om er g**l van te worden.

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Kim,

Analoog aan Bea en Dorothy is bij mij de sexuele opwinding in de loop der jaren wel verdwenen. Komt ook omdat ik tegenwoordig zo vaak als Monica ben dat het inmiddels vrij gewoon voor me is geworden.

Als ik een dagje en femme achter de rug heb ben ik blij als ik, eenmaal thuis, m'n hakken kan uitdoen. Als ik een dag als man heb gehad ben ik blij dat ik ze 's avonds nog effe aan kan, dus ja, ook als ik op de bank zit of dit zit te typen. (nu trouwens niet, geen zin vanavond, maar dat terzijde)

Panty aan in bed? Nee zeg, niks zo erg als je tenen niet vrijuit kunnen bewegen als je in bed ligt. Met dit weer draag ik 's nachts wel een legging, maar dat is puur tegen de kou en omdat ik een pesthekel heb aan pyama's.

Wist trouwens niet goed wat ik moest aanklikken, omdat ik TV en TG ben, maar ben maar voor TV gegaan.

groetjes,

Monica
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

In tegenstelling met Monica kan ik en Femme het langer volhouden dan als man gekleed. Als man wil ik nog weleens een keer onderuitzakken. Wat mij als vrouw zijnde nooit gebeurd.

En de bedkleding is een nachthemd. Zomers kort s'winters lang. Geen gezeur met dingen om de benen.

groetjes Bea.
kim dietrich
ForumFan

Ja, wel met jullie eens. Als je ouder wordt en die dameskleding vaker en langer draagt en er ook in naar buiten gaat, verdwijnt die opwinding nogal. Het wordt dan meer een soort gewoonte, denk ik. Iets waar je aan gewend bent geraakt.

Bedankt voor jullie reacties en groetjes,

Kim D.
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Ja Kim,

je hebt hier een punt aangesneden waarvan Transen heel vaak zeggen je moet het gewoon doen. Zij lopen altijd als vrouw en hebben dan niet de spanning die beginnende Trav's hebben.
Ik zelf ben nu zover dat ik ook vaak als vrouw weg ben en daar dan geen spanning bij voel. Alleen een lekker rustgevende ........ situatie/gewoonte/gevoel. Niet meer opletten hoe anderen naar mij kijken, maar gewoon jezelf zijn.

Groetjes Bea.
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Aanvullig op vorige berichtje.
En als je dan zo lekker aan het winkelen bent en jou hak van 1 laars gaat stuk dan heb je in 1 keer weer die onzekerheid van zien ze mij niet lopen??
. En dan winkel je niet zo lekker meer en ga je sneller terug naar huis als dat het nodig is. Dus zorg er altijd voor dat je goed gekleed bent maar dat ook andere dingen niet verkeerd kunnen gaan.
Wel ik had zelf een paar extra pumps in de auto maar die stond te ver weg om even van schoenen te wisselen.

Groetjes Bea.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Heel oude poll ontdekt

Opgewonden raken over kleding, nou nee. Opwinding zit tussen mijn oren en wordt vooral gestimuleerd door gedachten eventueel met visueel of tekstueel materiaal als Kathalysator. Een panty aan in bed? echt niet, laat staan mijn schoenen. Ik trek ook echt mijn BH uit voor ik ga slapen en in mijn geval betekent dat dat ik ook afstand doe van mijn rondingen, het zij zo. Om die reden heb ik voor de poll ook maar TV-Nee ingevuld, maar zoals de meesten inmiddels wel zullen weten beschouw ik mezelf als T*.

Irene
Kleine stapjes
kim dietrich
ForumFan

Kitty Mermaid schreef: Mijn fetish (het opgewonden raken van leren en latex kleding, laarzen e.d.) is door het gebruik van Androcur volledig verdwenen. Androcur onderdrukt de productie van mannelijk hormoon zeg maar, en dat zorgt dat je libido vermindert, of helemaal verdwijnt. Dus ook mijn zin in fetish - ik taal er helemaal niet naar.
Hallo Kitty,

ik zag nu net opnieuw die passage hierboven in jouw berichtje van toen. Is dat niet ontzettend saai als je nergens meer opgewonden van raakt? Vind je dat niet jammer?

Groetjes,

Kim D.
Plaats reactie