CARNAVAL (Brasil) en TRAVESTIE

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
adriana
Eredivisie

CARNAVAL (Brasil) en TRAVESTIE

Bericht door adriana »

Hi,

dat carnaval :D een uitgelezen mogelijk is om travestie te beleven buiten in de massa, is bekend. Maar in die mate zoals het in Brazilie wordt gedaan had ik niet voor mogenlijk gehouden.

In Brazilie wordt het carnaval gevierd vanaf a.s. vrijdag tot volgende week woensdag, maar de voorbereidingen zijn al maanden aan de gang.

Meest bekend is het carnaval van Rio de Janeiro maar het echte canaval is dat van Recife, Rio is kijk carnaval voor de touristen en in Recife is het een doe canaval, voor iedereen, met de samba groepen.

Terug van een dagje strand, de bekende route de stad in naar hotel, niet dus, bij ingang stad (van 1 miljoen niet Recife) omleidingen, waar een paar 10 duizend vooral mannen als voorgenieters van het carnaval, hadden zich al uitgedost als ´´vrouw´´ en besloten om op zaterdag uit hun bol te gaan.

Ik heb meer verklede mannen als vrouw gezien dan in andere outfits, misschien lag het wel aan de plek (strand boulevard) waar ik langs kwam.
Vanwege de zomer hier (32 graden overdag en 25 na zons ondergang),
zeer luchtig gekleed in zomerjurkjes, topjes, mini rokjes, sommigen struikelend op hoge hakken over de meestal wat ongelijke bestrating of anders door teveel drank :D .

En veel uitgelaten en vrolijke travestieten, waarschijnlijk het hele jaar naar dit moment uitgekeken.

Het publiek - de niet travestieten - reageerden er prima op, ik denk dat er misschien best wat mannen rondlopen die wilden dat ze de ´´ballen´´ :wink: hadden om zich ook zo te kleden, laten we zeggen voor een week. :D

Eindeloze samba muziek en drank hoort erbij zeker met deze warmte en een specialiteit is de ´´caipirinha´´ -
in een type wisky glas, laagje suiker, stukjes citroen, gemalen ijsblokjes - dit alles gooed aanstampen en dan overgieten met Brasiliaans vuurwater of rum of wodka.) drinken via een rietje met een knik erin aan bij het zwembad smaakt het dubbel zo lekker.

In travestie met carnaval betekend hier dat je je hier volop een kleine week kunt uitleven ´´als vrouw´´, behalve als je erg lang bent want dan heb je wel wat bekijks :-? , voor de rest ga je in de massa op. (neem een paar dagen strand :D ervoor of zonnebank om een kleurtje te hebben val je minder op)

De tolerantie voor travestie met carnaval lijkt iets tijdelijks , maar Brazilie is toch een van de weinige landen in de wereld waar het o.a. het homo huwelijk mogelijk is, wist ik niet tot voor kort

Voor diegene die nog naar Rio willen gaan :D vrees dat er geen hotelkamer meer te krijgen is :-? touristen komen vanuit de hele wereld.

groetjes Adriana

(die hier niet voor het canaval is :cry: maar wel plezier beleefd bij de gedachte dat het in nederland o zo kouddddd moet zijn 8) 8) 8) )
BlackRose
ff weer wat posten

Bericht door BlackRose »

Hey Adriana,

Fijn dat je 't daar zo leuk hebt. Maar naar ik hoor valt het in Nederland best mee, hoor, ze zouden er al van de lente mogen proeven hebben (heb ik van een ander forum). Hier in België regent het :(

Liefs, BlackRose.
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Hallo Adriana, wat leuk zoals jij het beschrijft ...het carnaval in Brazilië en zeker het drinken van een caipirinha. Zoals je misschien weet hebben Denise en ik jaren in brazilië gewoond en één van de goede gewoontes meegenomen naar NL. Het drinken van een caipirinha :wink: Ik vind de brazilianen een tolerant volk,komt misschien ook wel doordat er zoveel verschillende nationaliteiten samenleven. Zou zeggen ...leef je uit de met carnaval!
groetjes elsa
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi Elsa en Blackrose,

Nederland, België , Brazilië, en ik maar denken dat ik de enigste in het dorp was met die ´´rare T´´ ´behoeftes :wink:

Alhoewel het hier het forum niet is :-? om uitvoerig in te gaan over ´´onze en die van eventuele anderen´´de Brazilië ervaringen ,denk ik denk dat jullie Elsa en Denise vast wel warme herinneringen bewaren aan dit land.
En af en toe wat ´´saudades´´ (heimwee) aan dit enorme land (150x nederland of zoiets) zullen hebben.

De tolerantie heb ik gisteren weer ervaren zoals ik in de vorige posting heb beschreven, wat een plezier straalde eraf van diegenen (wat waren het er veel) in travestie, maar ook diegenen die niet in travestie waren vonden het schijnbaar enorm leuk, de :D overheerste.

Ik was in het gezelschap van o.a. 2 Braziliaanse vrouwen en vroeg ze wat ze ervan vonden, beiden zeiden duidelijk dat ze het leuk vonden (was ook van hun gezichten af te lezen) en dat men een ieder accepteerd zoals die zelf wil zijn.
De onbeantwoorde vraag (die ik niet stelde :( ) dringt zich dan bij mij op, wat als je partner, die ze beiden hebben, zich in travestie zou presenteren of nog ietsje meer.
Misschien discussie voor de volgende keer.

Dat ze tolerant zijn is ook terug te vinden in hun muziek, vind ik, een wat zachte dromerige romantische muziek met meestal een pittig latijns ritme, althans zo ervaar ik het; samba, bosa nova e mais.

Elsa en Denise houdt die gewoonte van een caipirinha drinken lekker vast en i.p.v. ´´cachaça´´ rum of wodka, ook niet verkeerd, maar ik vertel jullie niets nieuws.

groetjes Adriana.

die niet gesponserd wordt door het Braziliaanse instituut voor toerisme :-? , geen lid is van A&A maar wel van T&T (waar overigens ook een drankje , met mate, te verkrijgen is.) :D
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Bom dia...Adriana, ben jij voor je werk in brazilië of woon je daar tijdelijk?
Heel veel mensen, ook in NL zijn tolerant (mijn ervaring) met het T*gebeuren, als het maar niet hun eigen partner is.. Ik merk wel dat ik ahw. meegroei in de ontwikkeling van het T*leven en zelf hier heel anders insta dan een buitenstaander. Brazilië is 205x groter dan nederland, :wink:

ciao, elsa
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi Elsa ,

boa tarde,

nee helaas werk, een a twee keer per jaar een weekje uit en thuis. heb er nu nog een weekend aangeknoopt. Ben in de staat Alagoas, volgens de inwoners speciaal door God geschapen voor hun :roll: Het is tropisch dus lekker groen en inderdaad erg mooi.

Ja de tolerantie vind je meestal buiten de eigen familie,werk,vrienden, denk dat het toch de mens eigen is, men wil, vaak voor de anderen, niet afwijken van ´´de norm´´ wat dit ook mag zijn.

Je postings in de afgelopen jaren hier gevolgdt (niet alles), en het is mij duidelijk dat jullie samen zoals ook wel andere stellen/partners de travestie een plekje gegeven hebben.

Ja klopt Brazilië is 205 keer Nederland, kunnen we ons niet voorstellen de afstanden die je hier in een land kan overbruggen.

Moet helaas vandaag weer op de terugreis :( pffff

groetjes, Adriana
Denise
dagelijks aanwezig

Bericht door Denise »

adriana schreef:Hi Elsa ,

Ben in de staat Alagoas, volgens de inwoners speciaal door God geschapen voor hun :roll:
Adriana,

Zoals ze het zelf zo mooi zeggen:

God houdt zoveel van de Brazilianen dat Hij hun Brazilie heeft gegeven.

Denise.
Er is altijd wel een goed moment
Plaats reactie