Conferentie "Genderdysforie en werk"
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Conferentie "Genderdysforie en werk"
Op zaterdag 13 mei 2006 organiseert Humanitas "Mannengroep Roosendaal" in samenwerking met de Landelijke Werkgroep "Transseksualiteit en Genderdysforie" een conferentie rondom het thema "Genderdysforie en Werk".
Deze duurt van 14.00 uur tot 19.00 uur.
De conferentie wordt gehouden in het pand van Humanitas Roosendaal, Vughtstraat 18, 4701 NT te Roosendaal.
Aanleiding voor de conferentie is de uitkomst van een recent onderzoek naar eventuele problemen die genderdysfore mensen ervaren op werkvlak: velen blijken moeilijkheden te ervaren op de werkplek voor, tijdens en na de transitie.
Op het programma staan onder andere een forum met diverse gastsprekers die deskundig zijn op het gebied van genderdysforie, arbeidsrecht -en vraagstukken en reïntegratie, en een vragenronde.
Eén van de sprekers is Paul Vennix. Hij heeft voor de Nisso Rutgersgroep bovengenoemd onderzoek gedaan en hij zal tijdens de conferentie de eerste resultaten toelichten.
J. Trip zal spreken over de mogelijkheden voor transseksuelen om via het reïntegratietraject "Assepoester" weer in het arbeidsproces te komen.
Ook zal er een leestafel ingericht zijn met foldermateriaal van diverse instanties over genoemde onderwerpen.
Het volledige programma is vanaf 1 mei 2006 na te lezen op de website van de Landelijke werkgroep "Transseksualiteit en Genderdysforie", te weten www.wgtrans.nl en op de website van Humanitas Roosendaal, zijnde www.humanitas.nl/afdeling/roosendaal
De conferentie is gratis* toegankelijk voor vrouw-naar-man-transseksuelen, man-naar-vrouw-transseksuelen en transgenderisten.
Hapjes en drankjes zijn tegen bescheiden bedragen verkrijgbaar.
* Mensen zijn uiteraard vrij om een donatie te doen ten gunste van "Mannengroep Roosendaal" en de Landelijke Werkgroep "Transseksualiteit en Genderdysforie".
Aanmelden voor deze conferentie kan bij dhr. B. Van Overveld of dhr. P. Oomen op telefoonnummer 06 - 22 37 87 71. Voor een routebeschrijving kunt u terecht op de website van Humanitas Roosendaal (zie boven), bij "bereikbaarheid", of u kunt bellen naar bovenstaand telefoonnummer.
De conferentie wordt eenmalig georganiseerd, dus wilt u zich laten informeren over het onderwerp "Genderdysforie en Werk", noteer dan 13 mei in uw agenda!
Graag tot ziens op 13 mei!
[Bron: het forum van de Gender Action Group]
Deze duurt van 14.00 uur tot 19.00 uur.
De conferentie wordt gehouden in het pand van Humanitas Roosendaal, Vughtstraat 18, 4701 NT te Roosendaal.
Aanleiding voor de conferentie is de uitkomst van een recent onderzoek naar eventuele problemen die genderdysfore mensen ervaren op werkvlak: velen blijken moeilijkheden te ervaren op de werkplek voor, tijdens en na de transitie.
Op het programma staan onder andere een forum met diverse gastsprekers die deskundig zijn op het gebied van genderdysforie, arbeidsrecht -en vraagstukken en reïntegratie, en een vragenronde.
Eén van de sprekers is Paul Vennix. Hij heeft voor de Nisso Rutgersgroep bovengenoemd onderzoek gedaan en hij zal tijdens de conferentie de eerste resultaten toelichten.
J. Trip zal spreken over de mogelijkheden voor transseksuelen om via het reïntegratietraject "Assepoester" weer in het arbeidsproces te komen.
Ook zal er een leestafel ingericht zijn met foldermateriaal van diverse instanties over genoemde onderwerpen.
Het volledige programma is vanaf 1 mei 2006 na te lezen op de website van de Landelijke werkgroep "Transseksualiteit en Genderdysforie", te weten www.wgtrans.nl en op de website van Humanitas Roosendaal, zijnde www.humanitas.nl/afdeling/roosendaal
De conferentie is gratis* toegankelijk voor vrouw-naar-man-transseksuelen, man-naar-vrouw-transseksuelen en transgenderisten.
Hapjes en drankjes zijn tegen bescheiden bedragen verkrijgbaar.
* Mensen zijn uiteraard vrij om een donatie te doen ten gunste van "Mannengroep Roosendaal" en de Landelijke Werkgroep "Transseksualiteit en Genderdysforie".
Aanmelden voor deze conferentie kan bij dhr. B. Van Overveld of dhr. P. Oomen op telefoonnummer 06 - 22 37 87 71. Voor een routebeschrijving kunt u terecht op de website van Humanitas Roosendaal (zie boven), bij "bereikbaarheid", of u kunt bellen naar bovenstaand telefoonnummer.
De conferentie wordt eenmalig georganiseerd, dus wilt u zich laten informeren over het onderwerp "Genderdysforie en Werk", noteer dan 13 mei in uw agenda!
Graag tot ziens op 13 mei!
[Bron: het forum van de Gender Action Group]
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Op zaterdag 13 mei 2006 organiseert 'de Mannengroep' Roosendaal in samenwerking met de Landelijke Werkgroep Transseksualiteit en Genderdysforie een conferentie rondom het thema 'Genderdysforie en werk'. Hieronder kunt u het programma lezen van deze conferentiedag die duurt van 14.00 uur tot 19.00 uur en gehouden wordt in het kantoor van Humanitas Roosendaal, Vughtstraat 18 te Roosendaal.
14.00 uur - 14.30 uur:
presentatie van onderzoek door dhr. P. Vennix van de Nisso Rutgersgroep naar problemen die worden ervaren door genderdysfore mensen op de werkplek.
14.30 uur - 14.45 uur: vragenronde.
14.45 uur - 15.15 uur:
Uiteenzetting over ondersteuningsmogelijkheden bij uitkeringsinstantie, door mevr. I. Meijer en dhr. J. Sengers, arbeidsdeskundigen bij UWV.
15.15 uur - 15.30 uur: vragenronde.
15.30 uur - 16.15 uur:
pauze
16.15 uur - 16.45 uur:
presentatie over ondersteuningsmogelijkheden door de vakbond. Spreker: mevr. S. Mens, deskundige transgenderproblematiek van de vakbond FNV.
16.45 uur - 17.00 uur: vragenronde.
17.00 uur - 17.30 uur
uiteenzetting van mogelijkheden voor transseksuelen om via reïntegratietraject "Assepoester" weer in het arbeidsproces te komen (IRO- traject) door J. Trip, Stavoor "Assepoester"reïntegratie.
17.30 uur - 17.45 uur: vragenronde.
17.45 uur - 19.00 uur:
informele gelegenheid tot napraten onder het genot van een hapje en een drankje.
Aanmelden voor deze dag kan bij dhr. Oomen of dhr. van Overveld op telefoonnummer 06 - 22 37 87 71. Wij hopen u in ieder geval graag te mogen begroeten!
==============================================
Afdeling Roosendaal | Vughtstraat 18 | 4701 NT Roosendaal | Tel: 0165 59 99 36
[Bron: Humanitas]
14.00 uur - 14.30 uur:
presentatie van onderzoek door dhr. P. Vennix van de Nisso Rutgersgroep naar problemen die worden ervaren door genderdysfore mensen op de werkplek.
14.30 uur - 14.45 uur: vragenronde.
14.45 uur - 15.15 uur:
Uiteenzetting over ondersteuningsmogelijkheden bij uitkeringsinstantie, door mevr. I. Meijer en dhr. J. Sengers, arbeidsdeskundigen bij UWV.
15.15 uur - 15.30 uur: vragenronde.
15.30 uur - 16.15 uur:
pauze
16.15 uur - 16.45 uur:
presentatie over ondersteuningsmogelijkheden door de vakbond. Spreker: mevr. S. Mens, deskundige transgenderproblematiek van de vakbond FNV.
16.45 uur - 17.00 uur: vragenronde.
17.00 uur - 17.30 uur
uiteenzetting van mogelijkheden voor transseksuelen om via reïntegratietraject "Assepoester" weer in het arbeidsproces te komen (IRO- traject) door J. Trip, Stavoor "Assepoester"reïntegratie.
17.30 uur - 17.45 uur: vragenronde.
17.45 uur - 19.00 uur:
informele gelegenheid tot napraten onder het genot van een hapje en een drankje.
Aanmelden voor deze dag kan bij dhr. Oomen of dhr. van Overveld op telefoonnummer 06 - 22 37 87 71. Wij hopen u in ieder geval graag te mogen begroeten!
==============================================
Afdeling Roosendaal | Vughtstraat 18 | 4701 NT Roosendaal | Tel: 0165 59 99 36
[Bron: Humanitas]
- Chantal C.
- Forumdiva
Jammer dat er alleen over probleemdingen gesproken wordt... Kennelijk is er op dat soort gelegenheden nooit ruimte voor positieve geluiden en ervaringen. Ik denk dat dat ook heel leerzaam is voor mensen...

A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Chantal,
Ik ben zelf vooral geinteresseerd in het eerste deel van het programma, en dan met name naar de statistieken: hoeveel % van de mensen heeft nu wel/geen problemen gehad op het werk? Hoeveel % heeft z'n werk verloren?
En als iedereen hier die enquete heeft ingevuld
krijgen we een redelijk beeld over de vraag hoe groot 't probleem nu werkelijk is...
Groetjes,
Frederique
Ik ben zelf vooral geinteresseerd in het eerste deel van het programma, en dan met name naar de statistieken: hoeveel % van de mensen heeft nu wel/geen problemen gehad op het werk? Hoeveel % heeft z'n werk verloren?
En als iedereen hier die enquete heeft ingevuld
Groetjes,
Frederique
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Coco, jouw bericht komt op mij erg negatief over. Want wat is er voor een TG/TS nu belangrijker dan het 24 uur per dag, 7 dagen per week er uit kunnen zien zoals je wilt in combinatie met het houden (of: het krijgen) van werk?Coco schreef:Of zich sowieso met belangrijkere zaken bezighouden.
Doe me een lol en vertel eens wat meer van jezelf... Hoe heb jij de combinatie van T* en werk opgelost?
Groetjes,
Frederique
Over hokjes gesproken. Je duwt me alweer in een hokje. Terwijl je zelf een hekel hebt aan iedereen die jou zogenaamd in een hokje zet. Merkwaardig.
Ik heb geen hokjes nodig, Frederique. Ik ben gewoon mezelf. En dat wordt gewoon geaccepteerd. Ik hoef geen gesprekken te houden met collega's of mannen waar ik mee werk, om hun uit te leggen waarom ik ben zoals ik ben. Nog nooit verwijten, vragen of roddel en achterklap gehoord. Waarom? Omdat ik gewoon mezelf ben.
En zolang jij de behoefte voelt om je te moeten verdedigen door aan iedereen uit te leggen dat je vooral geen man en vooral geen vrouw bent, maar een iets, zal geen mens je ooit begrijpen. En je weet wat ze zeggen, Frederique (trouwens wel vrouwelijk - dus hokje -, die naam, maar dat terzijde), onbekend maakt onbemind. En laat onbegrepen daar nu ook onder vallen.
Ik heb geen hokjes nodig, Frederique. Ik ben gewoon mezelf. En dat wordt gewoon geaccepteerd. Ik hoef geen gesprekken te houden met collega's of mannen waar ik mee werk, om hun uit te leggen waarom ik ben zoals ik ben. Nog nooit verwijten, vragen of roddel en achterklap gehoord. Waarom? Omdat ik gewoon mezelf ben.
En zolang jij de behoefte voelt om je te moeten verdedigen door aan iedereen uit te leggen dat je vooral geen man en vooral geen vrouw bent, maar een iets, zal geen mens je ooit begrijpen. En je weet wat ze zeggen, Frederique (trouwens wel vrouwelijk - dus hokje -, die naam, maar dat terzijde), onbekend maakt onbemind. En laat onbegrepen daar nu ook onder vallen.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Ik moet Chantal gelijk geven. Ik ben ook zonder problemen geaccepteerd op m'n werk, en het heeft het zelfs een extra dimensie gegeven. Ik heb dat op mijn eigenwijze wijze (ehhh... schrijf ik dat goed?) aangepakt, en dat heeft gewerkt. Ik wil niet zeggen dat ik het allemaal zo goed weet, maar het kan misschien anderen helpen om vrijwel zonder problemen hun werk te kunnen blijven doen.Chantal C. schreef:Jammer dat er alleen over probleemdingen gesproken wordt... Kennelijk is er op dat soort gelegenheden nooit ruimte voor positieve geluiden en ervaringen. Ik denk dat dat ook heel leerzaam is voor mensen...
Kit.
- Chantal C.
- Forumdiva
Jij snapt het!Kitty Mermaid schreef:Ik moet Chantal gelijk geven. Ik ben ook zonder problemen geaccepteerd op m'n werk, en het heeft het zelfs een extra dimensie gegeven. Ik heb dat op mijn eigenwijze wijze (ehhh... schrijf ik dat goed?) aangepakt, en dat heeft gewerkt. Ik wil niet zeggen dat ik het allemaal zo goed weet, maar het kan misschien anderen helpen om vrijwel zonder problemen hun werk te kunnen blijven doen.Chantal C. schreef:Jammer dat er alleen over probleemdingen gesproken wordt... Kennelijk is er op dat soort gelegenheden nooit ruimte voor positieve geluiden en ervaringen. Ik denk dat dat ook heel leerzaam is voor mensen...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Het rare is dat ik in geen van die gesprekken merkte dat het vreemder was om als man te zeggen dat je in vrouwelijke richting beweegt maar niet weet waar je uitkomt dan dat het vreemd is om als man te zeggen dat je vrouw bent. In geen van de gesprekken heb ik afkeuring of afwijzing gevoeld - sterker nog: iedereen vond het moedig dat ik daarmee kwam - en de meeste mensen hebben mij bedankt voor het vooraf informeren van hen (ipv hen er later via roddel van collega's of ergens op straat mee te confronteren).Coco schreef:En zolang jij de behoefte voelt om je te moeten verdedigen door aan iedereen uit te leggen dat je vooral geen man en vooral geen vrouw bent, maar een iets, zal geen mens je ooit begrijpen.
Dat ik me hier verdedig klopt, maar dit is dan ook de enige plek waar ik in de verdediging geduwd wordt. Bij mijn collega's, mijn ouders, mijn zus, de rest van mijn familie, mijn buren (ik woon in een appartementencomplex - dus 13 buren) - niemand is negatief over wat ik doe, hoe ik eruit zie. Niemand is negatief als ik zeg dat ik nog niet weet welke behandelingen ik wel/niet ga doen en ook niemand is negatief als ze zien dat mijn baardschaduw nog steeds zichtbaar is terwijl ik toch ook een rok draag en borsten heb.
Toch weer schrijvend vanuit de verdediging: de reden dat ik eind vorig jaar mijn gespreksronde gehouden heb was dat ik zonder die gespreksronde niet de straat op durfde: gewoon te bang om collega's tegen te komen. Ik heb absoluut geen spijt dat ik dat gedaan heb: ik ben in de tussentijd een (verre) collega tegengekomen en juist het feit dat mijn direkte collega's het verhaal al kenden gaf mij op dat moment genoeg rust om een praatje met hem aan te gaan - genoeg rust ook om mij niet voor mijn "andere outfit" te schamen. Het heeft mij geholpen - het werkte voor mij. Ook als andere mensen, om net zulke goede redenen als waarom ik dat wel gedaan heb, misschien de keuze maken om het juist niet zo te gaan doen.
Nog steeds vanuit de verdediging: dat ik aankondigingen voor dit soort conferenties en dit soort onderzoeken post (en Paul Vennix en het Nisso heel erg dankbaar ben dat ze dit soort onderzoeken starten), komt vooral omdat ik zuinig op mijn werk ben. Ik ben vreselijk blij dat ik werk heb. Ik ga ook met plezier naar mijn werk - en dat wil ik graag zo houden. Ik ben bang voor de gevolgen van een verkeerde outing. Aan de andere kant ben ik ook van mening dat ik wel degelijk het recht heb om als mijzelf naar het werk te gaan. En als ik als mijzelf schrijf, dan bedoel ik ook als mijzelf: dus in een vorm die bij mij past - al zou die manier bij wijze van spreken bij niemand anders op dit forum passen. Waarbij ik nog steeds aan het uitzoeken ben welke vorm dat dan het beste kan zijn. Het rare blijft dat "een andere vorm dan ik" op elke andere plek (andere forums, familie, buren) geaccepteerd wordt - alleen hier niet. Hier zijn nog steeds mensen die lijken te denken dat hun oplossing de enige werkende oplossing is - en dat alles wat anders is niet goed is en dus besmeurd mag worden.
Ik merk dat ik, telkens als ik door mensen hier de verdediging ingeduwd wordt, stelliger ga schrijven. Meer op mijn strepen ga staan door het recht op te eisen om te dragen wat ik wil, op de momenten dat ik wil, met het uiterlijk zoals ik wil. Misschien roept dat wel de negatieve reacties op die ik hier op mijn berichten lees. Het kan ook zijn dat de mensen die ik IRL tegenkom mij ook anders kennen: als de buur die wel eens helpt bij computerproblemen, als de teammanager die problemen met projectleiders oplost. Misschien dat dat het verhaal over mijn gender compenseert. Ik weet 't niet - werkelijk niet. Juist daarom ben ik ook heel nieuwsgierig naar Vennix zijn verhaal op 13 mei.
Groetjes,
Frederique
En wéér zeg je dat je je schaamt om wie je bent. Dat je bang bent om je collega's tegen te komen. BANG! Ik ga het bijna zielig vinden. Weet je, Frederique, ga maar in een hoekje zitten janken over hoe miskend je je voelt. Want hoe je het ook wendt of keert: het probleem ligt bij jou en bij niemand anders. IK ga morgen weer lekker zingend aan het werk en een gezellige verschijning op de werkvloer zijn. Want het laatste wat ik ooit zal doen, is me schamen voor wie en voor wat ik ben. Punt.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Bang was.Coco schreef:En wéér zeg je dat je je schaamt om wie je bent. Dat je bang bent om je collega's tegen te komen. BANG! Ik ga het bijna zielig vinden.
Ik schaam mij niet voor mijn emoties. Het proces waar ik in zit kent veel angst, pijn, verdriet. En ja, ook schaamte, ook voor mijzelf.
Oh ja: als jij geen angst hebt, waarom schrijf je dan niet wat meer over jouw proces? Over jouw succesverhaal? En waarom schrijf je zonder angst nog onder pseudoniem?
In alle stelligheid op iemand inhakken en iemand besmeuren is niet zo moeilijk, al helemaal niet als je het onder pseudoniem en zonder foto doet. Naar jezelf en anderen toe eerlijk zijn over je proces is echt veel moeilijker...
Groetjes,
Frederique
- Robinhood
- ForumFan
- Contacteer:
Frederique laat je niet in de maling nemen door de mens die niks over zichzelf durft te vertellen en alles terug ketst op jouw persoon,ik ben er nog niet zo lang geleden ook ingetrapt.
Wat jij doet op dit forum is intresant en grens verleggend,jouw aanwezigheid zet mensen altijd aan het denken,hoe dan ook.
En wat negatief en positief betrefd ,ze horen bijelkaar en zijn onlosmakend met elkaar verbonden.Wanneer je beide in even wicht kan gebruiken ben je een rijk mens.
Ik heb ook nog nooit echte zware problemen gehad op mijn werk wat betreft mijn androchine kern,maar weet wel dat het anderen overkomt en dat het mij ook kan overkomen.Niemand is gevrijwaard van het leven wanneer je daarin ten volle aanwezig bent.
Frederique ik hou van je en veel repect,Robin
Wat jij doet op dit forum is intresant en grens verleggend,jouw aanwezigheid zet mensen altijd aan het denken,hoe dan ook.
En wat negatief en positief betrefd ,ze horen bijelkaar en zijn onlosmakend met elkaar verbonden.Wanneer je beide in even wicht kan gebruiken ben je een rijk mens.
Ik heb ook nog nooit echte zware problemen gehad op mijn werk wat betreft mijn androchine kern,maar weet wel dat het anderen overkomt en dat het mij ook kan overkomen.Niemand is gevrijwaard van het leven wanneer je daarin ten volle aanwezig bent.
Frederique ik hou van je en veel repect,Robin
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
.
Omdat ik een beetje anders in elkaar zit dan jij. Ik hoef niet zo nodig op de voorgrond met allerlei verhalen.
Bovendien: als ik in het verleden al eens iets geschreven heb over mezelf, heb je het blijkbaar niet onthouden. Met andere woorden: het interesseert jou echt helemaal niets hoe een ander zijn of haar leven leeft. Je hebt het namelijk veel te druk met jezelf
.
Bovendien: als ik in het verleden al eens iets geschreven heb over mezelf, heb je het blijkbaar niet onthouden. Met andere woorden: het interesseert jou echt helemaal niets hoe een ander zijn of haar leven leeft. Je hebt het namelijk veel te druk met jezelf
-->