dreun.

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dhiamara
ForumFan
Berichten: 489
Lid geworden op: ma dec 19, 2005 19:34
Locatie: Groningen (dorpje in groningen)

dreun.

Bericht door dhiamara »

Namasté luitjes

Tja, ik weet niet waar ik dit moet plaatsen (algemeen, Partnerforum?) maar zie nog wel even. Maar ik moet dit even kwijt merk ik. Afgelopen periode toch wat tegenslag gehad. Ik was bezig om voor mijzelf uit te proberen hoe ver ik kon gaan om als vrouw verkleed te gaan hier in mijn eigen omgeving. Nu heb ik een tuin die door mijn vrienden en vriendinnen vrij frequent bezocht wordt. (onze koffie-tuin) Het zijn eigenlijk buren van mij en die hebben volledig zicht op mijn tuin en dit wil ik ook niet afschermen of iets dergelijks. Wel heb ik nog een stukje privé gedeelte tussen het huis en fietsenschuurtje waar ik al regelmatig gezeten heb maar dit is wel enigszins beperkt qua planten etc. Vorige week ben ik voor mijn doen vrij vroeg achter in het prieeltje gaan zitten. Volgens mij sliep iedereen of was aan het werk. Helaas bleek dat één van mijn buren mij gezien te hebben. Gevolg is dat er over mij gepraat werd en niet met mij persoonlijk. Ik heb dit van mijn achterbuurman gehoord waar ik al veel gesprekken mee gehad heb. Hij is ook travestiet maar door ervaring heeft hij dit beperkt gehouden in privé-sfeer (flatje) Hij vertelde dat mijn vriendinnen er veel problemen mee hadden hoe ik met dit alles omging en gaf mij het advies om met hun te praten. Ook ik had al gemerkt dat er op de één of andere manier een verwijdering plaats vond maar kon zelf geen opening vinden om een gesprek te beginnen, omdat ik voelde dat dit geweigerd werd.

Enkele dagen later heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik getracht om opening van zaken te krijgen.(noot: nu moet ik wel zeggen dat 75 % van mijn vriendinnen enigszins met hun zelf in de knoop zitten, maar ja, dat trek ik blijkbaar aan). Het gesprek liep op een fikse teleurstelling uit. Eerst werd eigenlijk de mogelijkheid om een gesprek over mijn travestie – gevoelens direct afgekapt door te zeggen dat ze dat gezeur niet wou. Pas toen ik opmerkte dat er blijkbaar wel over mij gepraat mocht worden maar niet met mij werden hun bezwaren naar voren gebracht.

Zij vonden dat ik veel te veel met dit geheel bezig was. Ik praatte er veel te veel over en daar wilden ze niet mee ingaan. Grapjes die ik er over maakte waren eerst wel leuk maar kwamen te vaak voor en dus niet meer leuk. Ik moest er niet zo mee leuren en tonen dat ik travestiet ben. Dat ik buiten gezeten had was de druppel die de emmer deed overlopen. Ze vonden het al moeilijk genoeg dat ik af en toe een dameshorloge of vrouwelijke oorstekers droeg. Ook praten over kleding moest ik minder doen. Als ik over dergelijke zaken wou praten moest ik dit maar op het internet doen en eventueel maar naar een club van gelijkgezinden moest gaan. Er werd de vergelijking getrokken met een lesbische vriendin die ook één maal in de maand naar de club ging en er verder niet over praatte. Zo moest ik ook maar doen.

Ze zeiden dat ze mij bleven respecteren als <voornaam> maar met dit andere gedeelte wilden ze niet geconfronteerd worden. Dus niet verkleed als vrouw bij hun komen of als ik als vrouw in de tuin zou zitten dan kwamen zij niet erbij zitten. Ook vonden ze dat het maar onzin was dat ik mij 75 % vrouw voelde want dat vernamen zij niet, in tegenstelling met Corrie, die voelde veel meer vrouwelijk aan en ging er ook met veel meer privacy mee om.

Als ik toch verkleed wou zijn dan kon ik dit wel in het huis doen maar ook dan kwamen ze niet bij mij. Toen ik hun vertelde dat ik het jammer vond dat ze na mijn out-coming eigenlijk totaal niet meer in mijn huis zijn geweest zeiden ze dat dit kwam omdat zij dachten dat ik elke avond in kledij rondliep. Vraag of ze dan eerst niet even konden bellen werd negatief beantwoord.

Later nog een gesprek gehad met diegene die me gezien had. Ook zij wilde niet geconfronteerd worden met het geheel maar stond er wat genuanceerder tegenover.

Kortom een klote weekend gehad en ik moet dit geheel weer een plaatsje geven in onze vriendschap Het positieve is dat ik nu eindelijk duidelijk weet hoe zij in het geheel staan en mij niet meer af hoef te vragen waarom er niet gepraat werd over dit geheel. Willen ze dus niet. Gewoon normaal doen is het parool hier in dit dorpje. Effe balen.
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
antoinette41
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: vr jul 30, 2004 2:25
Locatie: heemstede

hi

Bericht door antoinette41 »

hi,
Ja hier in Heemstede is het ook nog een drama soms , ook al loop ik er al 2 jaar zo bij.
We worden te gauw in een hokje geplaatst, en soms denk zelf dat het een soort jaloezie van een medemens is , die het zelf ook graag wil maar niet durft.
En in groepsverband zijn mensen nog veel erger, denk maar aan schoolkinderen, maar laat ze maar er zijn nog genoeg die normaal doen, gelukkig wel
sterkte en ge van antoinette
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Misschien moet je het gewoon wat laten rusten (in de gesprekken) en verder gewoon je ding doen: sommige dingen hebben tijd nodig om te wennen...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Even volledig off topic (waar ik geloof ik het patent op lijk te hebben) maar frederique ...Er moet me iets van het hart.
Wat een schitterende foto van je .. stukken beter dan de bergschoenen-serie ;-)

Nu maar hopen dat je venijn gelijke tred kan houden met je looks.
En dan komt u er wel xxx
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Waar het hart van vol is loopt de mond van over zegt het spreekwoord. Het is dus begrijpelijk dat als je er eenmaal met iemand over kunt praten je dat ook wil doen. Aan de andere kant is het voor de luisteraar misschien niet altijd even leuk om steeds maar weer te moeten toehoren. Beleefdheid kent zo zijn grenzen. Het even rustig laten zakken klinkt zinvol, dan stopt het roddelcircuit ook vanzelf weer.
Zo zie je maar dat de reacties altijd weer anders zijn dan je verwacht (hoopt). Naast afwijzing en goedkeuring bestaat er ook nog een groot gebied varierend van onverschillig, ontkenning en negeren.

Sterkte Dhiamara

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Nathalie schreef:Even volledig off topic (waar ik geloof ik het patent op lijk te hebben) maar frederique ...Er moet me iets van het hart.
Wat een schitterende foto van je .. stukken beter dan de bergschoenen-serie ;-)
Ik wist dat jij het mooier zou vinden. :wink:
Nathalie schreef:Nu maar hopen dat je venijn gelijke tred kan houden met je looks. En dan komt u er wel xxx
Je bedoelt: looks vooruit, dan meer venijn?

Nee, dank je! :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Frederique_ schreef:Je bedoelt: looks vooruit, dan meer venijn?
Andersom, dear.. andersom.. mínder venijn
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Plaats reactie