Bijeenkomst voor transgenders

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bijeenkomst voor transgenders

Bericht door Frederique_ »

Bijeenkomst voor Transgenders

Op zaterdag 9 september as vindt er een bijeenkomst plaats speciaal voor
genderdysfore mensen die zich niet thuis voelen in de indeling man-vrouw.

Doel van deze bijeenkomst is om te peilen of er behoefte en/of belangstelling bestaat bij deze groep aan een aparte zelfhulpgroep voor transgenders, om met elkaar te praten over thema’s die bij hen leven.
Enkele voorbeelden:
1) Om te praten over lichaamsbeleving met mensen die zich ook noch man noch vrouw voelen, of man én vrouw of tussen man en vrouw in.
2) Om met andere transgenders in gesprek te komen.
3) Kleding.
4) Welke wegen staan er voor transgenders al dan niet open. Hoe kun je in deze maatschappij leven als transgender en jouw leven vorm geven?

Geïnteresseerde transgenders worden van harte uitgenodigd om hun vragen en thema’s kenbaar te maken tijdens deze bijeenkomst.

Waar: Gebouw Humanitas, Sarphatistraat 6, Amsterdam.

Tijd : Van 14.00 – 16.00 uur.
Na afloop gelegenheid tot napraten en drankje tot 17.00 uur.

Voor wie meer info wil, kan mailen naar: transgenders@wgtrans.nl
Of bellen: 06- 15 312 129.

[bron: www.wgtrans.nl ]
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Frederique,

dankje voor de tip, a must go, zeker omdat ik om de hoek van het Humanitas gebouw woon ;-)

Ik ga zeker, en ik ben erg benieuwd!

Groetjes Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Mila,

Ik weet nog niet zeker of ik ga, ik twijfel nog. Ik hink op 2 gedachtes: de eerste is dat ik niet het gevoel heb dat ik er veel ga "halen", de andere is dat het geen kwaad kan om er toch heen te gaan omdat zo'n initiatief toch een kans moet krijgen.

Groetjes,

Frederique
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Frederique,

hier hetzelfde hoor........ik verwacht niet tg's als ik zelf tegen tekomen (vrouwelijk uiterlijk/uitstraling, als vrouw levend, wel aan de hormonen, niet geopereerd). Temeer omdat het begrip TG nogal vervaagd is, zal ik maar zeggen, maar toch.........het kan geen kwaad om er even te kijken.

Groetjes Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoihoi Frederique,

nou, ik ben gister naar de transgender bijeenkomst geweest hoor, er waren ongeveer tien mensen, evenredig verdeeld over m/v en v/m. And guess what?
Twee m/v's domineerden de boel..........constant luid aan het woord, de 'leiding geven', terwijl de v/m's zich bescheiden opstelden, en maar amper durfden te praten.
Ik heb een soortgelijke situatie waarin m/v's en v/m's samenkwamen vaker meegemaakt, en tot nu toe waren er altijd 2 of meerdere (zeer) dominante m/v's bij die boel overnamen, waarbij de v/m's zich altijd bescheiden op de achtergrond hielden (bij zoveel domi geweld ;-) .

TS/TG/TV etc.......ik geloof dat het niet uitmaakt, maar vaak overheersen de karaktertrekjes van het bio geslacht, op de een of andere manier. Ik kan me er tot op de dag van vandaag over blijven verbazen :-)

Voor het overige word deze bijeenkomst voortgezet en heeft het mi zeker wel potentie, heel interessant allemaal.

Gelukkig was er wel 1 TG als vrouw levend, die zich allesbehalve domi gedroeg :-)

Wellicht een idee voor jou Frederique, om eens te komen?

Groetjes Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Ik zal het zeker in de gaten houden. Ik voelde me gister gewoon te moe om nog iets te doen (heb eerst tot 13:00 op bed gelegen en daarna 's middags opnieuw van 15:30-19:00).

Ik hink nog steeds wel op twee gedachtes: aan de ene kant heb ik er voor mijzelf niet zo'n behoefte aan (kan me prima zelf redden en zie voor mijn eigen traject niet echt de meerwaarde - ik zie dan meer meerwaarde in bijeenkomsten van de Virgin-groep waar de VU ook regelmatig langskomt), aan de andere kant vind ik het wel nuttig dat dit soort bijeenkomsten gehouden worden en zou ik een ander best een hart onder de riem kunnen steken. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar hoe Humanitas hierin staat: wat willen/kunnen zij voor de groep transgenders doen? Is er over dit laatste nog gepraat? Kun je iets meer vertellen over die bijeenkomst?

Groetjes,

Frederique
Plaats reactie