FWIW: Marjolein @ Mysteryland

Algemeen

Moderator: Moderators

MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Contacteer:

FWIW: Marjolein @ Mysteryland

Bericht door MarjoleinJ »

Hoi allemaal,

ik schaam mij dat ik de laatste maanden niet zo veel gereageerd heb [zat in een behoorlijke depressie :(], wel alles gelezen en gevoeld (bijv Robin heeft me erg aangegrepen) - en dan nu lekker over mezelf beginnen. Eigenlijk getsie maar gister kon ik (eeeeiiiiindelijk) weer eens ver-Marjolein-iseren zeg maar...

Marjolein is dus gisteren met een vriend naar Mystery Land geweest [voor de niet ingewijden, een groot dance-festival, www.mysteryland.nl] - geweldig!!! Van 's ochtends 11:00 tot 10:00 uur 's avonds (we zijn iets eerder weggegaan) ... aaaaah!!! 3-uur set van Sven Vaeth die ons genekt heeft.... sjongejonge, pijn in voeten/aan benen maar je kon gewoon niet stoppen met dansen!!!

Wat ons opviel is dat de crowd (gok zo'n 30- a 40 duizend bezoekers) duidelijk gewend is aan extravagant maar als je niet extravagant bent maar wel anders-dan-anders dat ze daar wel even aan moesten wennen...

We hebben aardig wat mensen gezien maar vooralsnog houden we het er op dat ik 't enige T-tje was... we hebben er echt 0 anderen gezien. Klopt wel met vorige observatie denk ik. Wel twee kilts en 'n goth-tiep met lange leren rok.

Het aantal gewone/leuke reacties veel groter dan 'rare'. Er was slechts een 'rare' reactie maar dat was ook alles. Wel vaak bekeken maar als 't nieuwe er eenmal af is en ze zien dat je gewoon ook lekker aan 't dansen bent... ach dan is er niks aan de hand. Bij de bar in de rij staan (lekker dicht op elkaar) en dan raak je makkelijk ff aan de praat en wordt er helemaal niet raar gedaan - gewoon spontaan beetje kletsen.

Voor die vriend was het de eerste keer dat hij met Marjolein op stap ging - was wel even wennen voor hem maar ik vind dat hij 't goed weerstaan heeft [het gebeurde wel dat 'men' hem als mijn boyfriend zagen]! Ja, ik vond het heel fijn dat we samen waren. Ik hoop dat 't wat hem betreft ook voor herhaling vatbaar is - wat mij betreft wel!!!

Al met al een geslaagde dag!!

groetjes en dikke kus allemaal,

marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Een gelijksoortig festival, Dance Valley, wordt zo ongeveer in m'n achtertuin gehouden. Oh, meid, je wilt niet weten wat daar allemaal tussen loopt. Jij valt daar dus niet echt op, en blij dat je het naar je zin hebt gehad daar in Mystery Land...

Kitty.
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Contacteer:

*grin*
funny you should mention that - vriend en ik hadden al min of meer besloten volgende keer dance valley 'ns uit te proberen. Hopelijk is dat ook ietsje minder grootschalig; ML is over een (heeeeel) groot gebied uitgespreid.. je loopt je de ******! ;) Ben je dan ook van de partij? Of is dit niet jouw kopje thee?

groetjes en kus voor allemaal,
marjolein
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Ben gelukkig niet naar Dance Valley geweest... scheen 1 grote modderpoel geweest te zijn dit jaar... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gast

Bericht door Gast »

Leuk verhaal om te lezen Marjolein!
Ik ben zelf de afgelopen weken een paar keer op stap geweest. Al vind ik het leuk om T's te ontmoeten, het is ook een hele belevenis als je ongeveer de enige bent. Zeker als je dan niet alleen opengevallen monden ziet, maar ook mondhoeken die omhoog gaan :)
En als je je goed voelt en het je naar de zin maakt, dan accepteren mensen je wel. Ik heb genoten van de aandacht op de dansvloer, en het was meer dan een kick om daar als Francis te zijn.
Wat ik ook herkenbaar vind is hoe je beschrijft naast een vriend te lopen. Alsof je man en vrouw bent, dan voel ik me twee keer zoveel vrouw, en geniet nog meer van alle blikken die we krijgen!

Mijn kopje thee is momenteel gewoon een restaurantje doen, en verder misschien binnenkort Clinic, of Dominatrix.
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Contacteer:

hoi francis,

ja lekker he? En het valt gewoon op dat als je gewoon je gang gaat en laat merken dat je 'voor hetzelfde komt als anderen', zeg maar alsof je gewoon een mens bent ;) dat je dat uitstraalt en dat er dan na het initieeele [heb ff geen e-trema] giechelen/mond openvallen het nieuwtje er gauw af is en ieder gaat weer door waar'ie mee bezig was...

Trouwens, hoe gaat die vriend waar jij mee uit gaat er mee om? Is'ie overtuigd hetero? [die vriend van mij is 'n 'echte man' om maar eens een generalisatie van stal te halen] Ga je telkens met dezelfde? Moest'ie wennen?

Ik bedoelde ook niet te zeggen dat ik graag meer/andere T-tjes had ontmoet, 't viel me gewoon op. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat er wel een paar rond zouden lopen maar niet dus... wellicht dat de muziek niet zo in de smaak valt.

Vond 't ook helemaal niet vervelend, zo krijg je in ieder geval een indruk van hoe 't is als je evt een RLE in gaat of je buiten de T&T avond begeeft - je bent dan gewoon een van de velen.

Uit eten staat bij mij ook nog op 't programma, lijkt me ook erg gezellig!

groetjes & knuffel,

marjolein
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

MarjoleinJ schreef:Vond 't ook helemaal niet vervelend, zo krijg je in ieder geval een indruk van hoe 't is als je evt een RLE in gaat of je buiten de T&T avond begeeft - je bent dan gewoon een van de velen.

Uit eten staat bij mij ook nog op 't programma, lijkt me ook erg gezellig!
Mijn ervaringen zijn ook overwegend positief. Een enkele keer ben ik wel eens nageroepen, maar dat is ook alles. De meeste mensen valt het niet eens op of ze laten het niet merken.
Ik ga weliswaar niet naar de disco/dancing o.i.d., maar wel gewoon de straat op, naar een museum e.d.. Uitgebreid uit eten heb ik nog niet gedaan (is ook niet erg gezellig, alleen), maar wel ergens koffie drinken. Geeft geen enkel probleem en kan het iedereen aanraden. Veel leuker dan het T&T-reservaat. :wink:

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Veel leuker dan het T&T-reservaat.

...schrijft dorothy. In een reservaat ben je wel beschermd he :wink:
elsa :wink:
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik vind dat een heel goede term Dorothy,

Ik voel me prima thuis in het reservaat, maar ik wil ook wel eens de wijde wereld in ;-)

Irene
Kleine stapjes
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

De meeste mensen of merken niks of zeggen er niks over

Ik ga gewoon a femme winkelen zonder moeite
De enigste die je wel eens hoort zijn die thuthola's van zo 15
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Contacteer:

yep tijgertje, dat was afgelopen zaterdag ook.
(de minimum leeftijd was trouwens 18 ) Het groepje dat het 'raarst' deed (of eigenlijk alleen de 'stoerste' van het groepje) was volgens mij ook maar net 18.... en de meeste opengevallen monden waren ook van net-wel-net-geen-achttien-of-zo ...
Florence
ff weer wat posten

Bericht door Florence »

ik ben al enkele keren samen met mijn vriendin uit eten geweest,geen enkele negatieve reaktie,gewoon je zelf zijn,heerlijk zoals twee vriendinnen in een restaurant,

groetjes Florence.
Juliette
ForumFan

Bericht door Juliette »

tijgertje schreef:De meeste mensen of merken niks of zeggen er niks over

Ik ga gewoon a femme winkelen zonder moeite
De enigste die je wel eens hoort zijn die thuthola's van zo 15
Die tuthola's die weten niet beter. Lekker laten kletsen en doen wat jij wil :D
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Lieve allemaal,

wel de TenT reservaat is nodig voor diegene die nog niet de straat op durven. Zelf kom ik regelmatig op de TenT te Groningen maar eigenlijk heb ik die niet meer nodig. Ik ga er heen omdat er wel een leuke sfeer is en als er niemand meer komt, komen de T's die er nog niet aan toe zijn om te gaan shoppen, nooit uit de kast.
Voorbeeld dat ik het niet meer nodig heb. Afgelopen week 2 dagen in Enschede geweest. Wij zijn er als 2 vrouwen heengereden en bij een broer en schoonzus koffie gedronken en daarna lekker de stad in om te shoppen. Geen enkele opmerking of zo iets. Wel als we wat tegen elkaar zeiden van een hoofd die omgedraaid werd.
Toen naar een pruikenshop omdat mijn vriendin een nieuwe pruik wou hebben. Gepast en gekeken en de afspraak gemaakt dat ze er een nachtje over wou slapen. Daarna lekker uit eten met zijn 2tjes. En terug naar mijn broer waar we zouden slapen.
De volgende dag weer de stad in met zijn 3tjes. ook mijn schoonzus was er bij. Op een andere gedeelte van de site staat wat er toen gebeurde en daarna in de pruikenshop nog een keer de pruik gepast en gekocht. Daarna lekker geshopt en op een terras koffie gedronken.

Werkelijk het valt in het geheel niet op. Behalve als we onze stem wat te hard gebruiken.

Dus voor de dames die er werkelijk zin in hebben gaan met die .......

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

TV-Bea schreef:wel de TenT reservaat is nodig voor diegene die nog niet de straat op durven.
De term T&T reservaat heb ik verzonnen, dus ik voel mij een beetje aangesproken. Overigens bedoel ik daar niet alleen de T&T avonden van LKGT&T mee. Ook de feestavonden van travestie.org en vergelijkbare bijeenkomsten vallen daar m.i. onder.

Ik moet eerlijk bekennen dat mijn eerste serieuze uitstapjes ook naar een T&T avond zijn geweest. Vooral om een doel te hebben om ergens naar toe te gaan, want ik ging er wel gelijk en femme naar toe.
En ik ben ook wel eens een keer naar een travestie.org feest en de Lellebel geweest. Maar wel altijd en femme van huis vertrokken (en weer thuisgekomen :wink: ).

Je hebt natuurlijk wel gelijk dat de 'ervaren' T* er moet zijn om de beginnende T* op te vangen. Maar de voor mij dichtstbijzijnde LKGT&T-avond is Nieuwegein. Ik vond het daar vaak erg saai (kan ook aan mij liggen) en kreeg pleinvrees van de zaal :wink:
Dus ga ik er eigenlijk niet meer naar toe.
Bovendien vind ik 'in het wild' veel leuker omdat ik dan dingen kan doen, die ik zelf leuk vind en in mijn mannelijke gedaante vaak niet aan toe kom, omdat ik mij dan de tijd niet gun.

Eindhoven is gezelliger, maar ik kan niet tegen de rook.
Groningen vind ik te ver weg, anders zou ik wel eens een keertje komen kijken.

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
Plaats reactie