Spoken?

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Spoken?

Bericht door Irene »

Ik was de afgelopen paar dagen op de fabriek van mijn werk in Duitsland.
Tijdens een van de etentjes zat ik aan tafel met een dame van een afdeling waar ik weinig contact mee heb. Ik kon haar tijdens het eten goed observeren en we hadden ook wel een leuk contact. Ik werd er gedurende het eten steeds zekerder van dat ze een post-op trans was.

Aangezien het nogal druk was kon ik het haar niet vragen (en hoe vraag je zoiets :-) ). Zie ik nu spoken, dat ik overal soortgenoten meen te zien. Ik meende zelfs een keer op te vangen dat ze zei, "toen was ik nog man".
Zou mijn bedrijf T-vriendelijker zijn dan ik voor mogelijk had gehouden?

Bij de aankondiging van het social event werd gezegd dat je zowel zakelijk als casual mocht komen, waar je je maar prettig in voelt, alles was goed. Toch denk ik dat ze vreemd opgekeken zouden hebben als ik werkelijk had aangetrokken waar ik me prettig in voel :-) .

Is dit herkenbaar?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Irene,

Ik heb van een vrouw bij ons op het bedrijf ook een tijdlang gedacht dat ze post-op trans was. Een paar maanden later bleek ze zwanger te zijn :P Was ik even blij dat ik het haar nooit gevraagd heb?

Oftewel: kijk maar uit...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Samen met een vriendin ben ik laatst in de omgeving geweest van Koblenz. Mooi weer, terrasje pakken, je kent het wel. Op een gegeven moment zitten we op een terras bij een stuwmeer. Degene die ons bediende viel mij meteen op: haar tred was nou niet echt vrouwelijk te noemen, ze had behaarde armen en een grote neus. Hmmm... ooit transseksueel geweest misschien? Hoe open ik ook ben, maar haar ernaar vragen vond ik wat te ver gaan.
M'n vriendin, van wie regelmatig in Duitsland komt hielp me uit de droom: ze zal geen post-op zijn, maar veel vrouwen uit dat gebied zijn wat grover in hun uiterlijk en doen en laten...

Liefs, Kitty.
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

Kitty Mermaid schreef: M'n vriendin, van wie regelmatig in Duitsland komt hielp me uit de droom: ze zal geen post-op zijn, maar veel vrouwen uit dat gebied zijn wat grover in hun uiterlijk en doen en laten....
Dat is dan een plek waar je als T op je gemak zal voelen...
Als de vrouwen er al mannelijk uitzien, is het makkelijk er om onopvallend over de straat te gaan....
betteke
dagelijks aanwezig

Bericht door betteke »

Volgens mij is dat met heel veel dingen zo.Als je op gaat letten, dan vallen dit soort dingen gewoon op, b.v. als je met zwangerschap bezig bent, is het net of bijna iedereen zwanger, en als je over ziektes praat idem dito :wink: Als ik naar het VU op controle ga dan betrap ik mezelf er op dat ik meer op vouwen ga letten dan normaal, omdat het daar natuurlijkl geen toeval is om daar "lotgenoten" tegen te komen.Onze groep vrouwen let denk ik gewoon altijd meer op dit sooort dingen, en vaak zie je dan punten waar je zelf onzeker over bent, en ben je af en toe blij als je ontdekt dat het bij bio vrouwen hetzelfde is. Neem nou b.v. de adamsappel.....voordat ik hieraan geholpen was, zag ik alleen maar mooie vrouwelijk zwanenhalzen, maar nu dit voor mij een hot item werd, viel het me op dat er veel meer vrouwen met een soort verdikking in dit gebied rondlopen......
Het is vaak ook een soort van berusting zoeken voor jezelf, en let je vaak op punten waar je zelf ontevreden over bent, die niet veranderd kunnen worden
Toen ik aan het begin stond voor mijn behandeling kreeg ik van een chirurg te horen dat mijn kaak te grof was, mijn neus te groot, en mijn kin te grof, kortom in zijn ogen een hopeloos geval :-? FFS was toen nog weinig of niet bekend, en ik wilde daar ook eigenlijk niet aan denken, omdat er wel belangrijkere dingen waren op dat moment voor mij.
Naarmate ik ouder werd kwam ik er achter dat er legio vrouwen rondliepen met dit soort (grovere ) gelaatstrekken, en het soms zelfs als mooi wordt gezien!Natuurlijk hielp het hormoongebruik hier ook aan mee dat alles wat ronder werd, en toen ik jaren later deze chirurg nog een bezocht, kon hij bijna niet geloven dat ik geen pc had laten doen in mijn gezicht.Het is wel typisch dat het af en toe lijkt of wij een speciaal zendertje hebben waardoor we alle dingen die niet standaard zijn opmerken, en zijn herkenbare dingen bij bio vrouwen vaak een soort zalf op de wonde, en realiseer je jezelf dat (gelukkig)niet iedereen perfect is, en trouwens wat is perfect! :wink:

Afbeelding
liefs,
Betteke
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Ook ik kijk naar vrouwen toch net iets anders dan de gemiddelde man.
En dan zie je soms ook wel vrouwen, waarvan je denkt, dat kon wel eens een trans zijn. Maar om dat dan te gaan vragen, lijkt mij wel erg lomp, in beide opzichten.
Een bio-vrouw zal niet graag voor man worden aangezien, tenzij het een MTF is.
En een trans, in welke fase dan ook, wil dat al helemaal niet.

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

En toch... ik ben zelf wel eens aangenaam verrast op het feit dat ik trans ben. Ik neem een klusje op in een dorp nabij IJmuiden. Ik bel aan, de deur gaat open en ik stel mij netjes voor met Kitty Snel. De man steekt z'n hand uit, en zegt: "Ik was vroeger Joyce..." Ik sta even met m'n mond vol tanden. Hij was dus zelf post op FTM en had mij onmiddelijk herkend. Transen herkennen elkaar vrij snel; ik had toen nog een fiks litteken van mijn adamsappelreductie.
Op een heel tactische manier heeft hij zowel mij als hemzelf bloot gelegd...

Kitty.
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Hat gaan vragen is iets wat voor mij ook beslist "not done" is, zowieso als je iemand niet of niet goed kent. Wie zou er wel blij mee zijn als dat aan je gevraagd wordt?
En toch gebeurt het wel. Ik zag laatst een stukje van de nieuwe Big Brother; één van de kandidaten, een nogal lange vrouw, vertelde dat het haar weleens gevraagd werd. Maar het was niet zo en ze zag er trouwens ook heel vrouwelijk uit. In ieder geval op beeld. Zelf zou ik bij haar dat niet direct gedacht hebben.
Maar soms zie ik ook wel eens een vrouw met grove gelaatstrekken of erg grote handen en dan denk ik wel eens van... Maar dan hoor je ze praten en dan is het toch een heel mooie vrouwenstem.
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Arike schreef:En toch gebeurt het wel. Ik zag laatst een stukje van de nieuwe Big Brother; één van de kandidaten, een nogal lange vrouw, vertelde dat het haar weleens gevraagd werd. Maar het was niet zo en ze zag er trouwens ook heel vrouwelijk uit. In ieder geval op beeld. Zelf zou ik bij haar dat niet direct gedacht hebben.
Marlies bedoel je... Meid van 1.90m

Afbeelding

Afbeelding
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Weet je, ik als 'partnervan' kijk ook met andere ogen om mij heen. Vooral wanneer wij ergens op een terrasje zitten dan heb ik af en toe wel vragen. Zou dat nu een vrouw zijn of??? Je gaat gewoon anders kijken. Is ook niet zo vreemd vind ik. Maar herken het wel in wat jullie schrijven.
groetjes elsa :roll:
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

Arike schreef:En toch gebeurt het wel. Ik zag laatst een stukje van de nieuwe Big Brother; één van de kandidaten, een nogal lange vrouw, vertelde dat het haar weleens gevraagd werd.
In dat geval verbaast het mij ook niet.
In de eerste plaats lok je als BB-kandidaat dergelijke persoonlijke vragen uit. Je stelt je immers publiekelijk ten toon op de gluur-TV.
En in de tweede plaats is het sensatie-beluste BB-publiek sinds Kelly al gauw geneigd om een lange vrouw te verdenken van een mannelijk verleden: a) omdat ze niet verder kijken dan hun neuzen lang zijn en b) omdat dat nou eenmaal veel sensationeler is.

Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Ach ja........het is eigenlijk zo flauw allemaal........ik heb een vriendin, KLM stewardess, waarvan letterlijk *IEDEREEN* en werkelijk *ALLEMAAL* *ALTIJD* aanneemt dat ze een ts is. En dat is ze dus *NIET*. En nee, ze is niet lang, ze is 1.72, ongeveer net zo lang als ik.

Voor een TS is het niet leuk om gelezen te worden, maar voor een bio vrouw lijkt het me een nachtmerrie om uit te moeten leggen dat je werkelijk een bio vrouw bent. En reken maar dat mensen verbaast kunnen zijn dat ze dus *GEEN* ts is.......

Inmiddels heeft ze een kind, voortgekomen uit haar zwangerschap dus, en via een keizersnede ter wereld gekomen, en nu nemen mensen aan dat die geadopteerd is (?!).

Aan de andere kant moet gezegd worden dat 'ze helemaal geacceptereerd is' en geen enkele prob heeft, ook niet in haar werk. Dus wellicht dat dat een goed teken is voor (toonbare) transen die niet al te lang zijn?

Groetjes Mila.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Er zijn mensen van wie je het vermoeden -- en er zijn mensen van wie je het onmiddelijk zien

Ik had een vrouwelijk collega -- lang met lange armen, een onnatuurlijke stem en lage wenkbrauwen; weet nog steeds niet of zij er was maar heb er nog nooit iemand erover gehoord

Pas op vakantie was er tijdens een rondleiding in een kerk een stel (twee vrouwen) van wie het ons (mijn vrouw en ik) duidelijk was dat een TS was ondanks dat ze vrij klein was; met name haar stem heeft haar verraadde maar voordat wij dat hebben gehoord was er iets in haar uitstraling dat ons het deed vermoeden

Met travestieten die ik tegenkom vind ik dat -- ook al wanneer ze er als de gemiddelde vrouw "casual" kleden -- ze zijn vaak net te verzorgd, wat hun eerst onder de aandacht brengt zodat je net wat langer naar ze kijkt

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik zal het haar ook niet vragen hoor, en zeker niet recht op de vrouw af, ik snap ook wel dat dat not done is wat het antwoord ook is. Het gekke was dat ze er eigenlijk heel vrouwelijk uitzag en helemaal niet grof en ze had een heel vrouwelijke stem, maar toch ben ik na de eerste intuitie naar details gaan zoeken. Dat was overigens heel gemakkelijk als je tegenover elkaar zit te eten en in gesprek bent.

Irene
Kleine stapjes
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Dat het not done is, is ons op het forum wel duidelijk. Maar voor alle andere mensen? Het gebeurt ongetwijfeld toch wel, al heb ik geen idee van hoe vaak. Ik hoop in ieder geval dat ik niet in dat soort situaties terecht zal komen.
Ik probeer altijd toch naar de kleine details te zoeken en uiteraard zo onopgemerkt mogelijk. Ik heb ook niet zo'n behoefte aan "heb ik iets van je aan"-toestanden.
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Plaats reactie