One step forward ---- two steps backThe trans community also took note of "South Park"'s season premiere on March 9th. Mr. Garrison, long depicted as a deeply closeted gay man, wants to be made "well" and undergoes an extremely graphic (even for "South Park") "vaginoplasty" to make him a woman. The new Mrs. Garrison, still has the trademark bald head and glasses, but now flamboyantly minces around in Capri pants, anxiously awaiting her first period.
Mr. Garrison's transformation opens the floodgates for Kyle to have surgery to become a tall African American so he can play basketball, and Kyle's father surgically becomes the dolphin he's always wanted to be. Seriously. By the end of the episode, each is made to look foolish for their decisions. Mrs. Garrison even confronts her surgeon with the line, "You made me into a freakŠand I want you to change me back!" The doctor says later, "I should have told you that the surgery was cosmetic only."
Underneath the humor is a facetious parallel comparing gender identity with nonsensical issues of "trans-racial" and "trans-species". And then there's the reinforced misconception that sex-reassignment surgery doesn't actually change one's gender. Topping it off, Mr. Garrison's out-of-the-blue sex change promotes the stereotype that all gay men really want to be women. After all, Mrs. Garrison's final words at the end of the episode are, "Even though I'm not truly a womanŠI'd rather be a woman who can't have periods than a fag." Ouch! It's just not funny. To use TV lingo, perhaps "South Park" has jumped the shark -er, dolphin
South Park
Moderator: Moderators
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
South Park
Iemand maandagavond South Park gezien? Hier volgt een korte samenvatting:

If all else fails, buy new shoes
the box zend southpark uit.
en ja, dat denk ik serieus. ik zag gisteren nog een aflevering waarin cartman ( de aso ) Kyle ( de jood ) de antichrist maakt in een kerstverhaal met satanische bosdieren waarbij leeuwenwelpjes een abortus leren plegen. dan neem ik ze niet serieus meer en ga ik gewoon lachen
en ja, dat denk ik serieus. ik zag gisteren nog een aflevering waarin cartman ( de aso ) Kyle ( de jood ) de antichrist maakt in een kerstverhaal met satanische bosdieren waarbij leeuwenwelpjes een abortus leren plegen. dan neem ik ze niet serieus meer en ga ik gewoon lachen
spamqueen 
omfgwtfbbq!!one1
omfgwtfbbq!!one1
Dan is het jammer dat Neerlands Hoop (Freek de Jonge & Bram Vermeulen) vroeger geen patent heeft aangevraagd.Josette schreef:Alle tere zieltjes kwetsen is een door South Park gedeponeerd handelsmerk. Dat T*'s ook werden gekwetst, daar kon je op wachten, geen teer zieltje is er heilig.
Dan zouden ze nu een flinke claim kunnen indienen.
Dorothy.
A candle loses nothing by lighting another candle.
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Ik ben ermee eens dat wanneer je het goed vindt om bepaalde groepen 'tere zieltjes' te kwetsen je ook moet bereid zijn om hetzelf te incasseren
Ik vraag mij echter af waarom men het nodig vindt om soms zover door te draven dat je wie dan ook moet kwetsen; Freek en Bram en soortegelijken schoten (en nog steeds schieten -- nou ja Bram niet) soms naar mijn mening te ver door
En dan is het mijn humour niet -- niet wanneer mijn 'tegenstanders' zo in de zeik worden gezet en ook niet wanneer mijn 'medestanders' dat zijn
Ik vind dat je ook andersdenkenden in hun waarden moet laten
Lisa
Ik vraag mij echter af waarom men het nodig vindt om soms zover door te draven dat je wie dan ook moet kwetsen; Freek en Bram en soortegelijken schoten (en nog steeds schieten -- nou ja Bram niet) soms naar mijn mening te ver door
En dan is het mijn humour niet -- niet wanneer mijn 'tegenstanders' zo in de zeik worden gezet en ook niet wanneer mijn 'medestanders' dat zijn
Ik vind dat je ook andersdenkenden in hun waarden moet laten
Lisa
If all else fails, buy new shoes
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
-->