Transseksueel mag eindelijk alle wc's gebruiken

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Tijn
Eredivisie

Transseksueel mag eindelijk alle wc's gebruiken

Bericht door Tijn »

Transseksueel Helena Stone heeft eindelijk zijn/haar zin. De travestiet, vroeger bekend als Henry McGuinness, mag volgens een maandag gesloten schikking alle wc's gebruiken van de New-Yorkse metro's. De transportautoriteit van de stad moet bovendien opdraaien voor de gemaakte kosten van het proces dat Stone tegen hen aanspande om zijn/haar recht te krijgen.

De 70-jarige Stone diende een klacht in na driemaal gearresteerd te zijn vanwege het gebruiken van een damestoilet. In alle drie de gevallen hoorde ze/hij verstoring van de openbare orde tegen zich eisen.

Stone is al tien jaar bezig zich om te laten bouwen van man tot vrouw. Volgens Stone zelf heeft een agent tijdens een van de drie arrestaties haar "een freak, weirdo en de lelijkste vrouw ter wereld" genoemd.
ik vind het opzich wel een stom bericht (best logisch, komt van Fok!.nl), maar afgezien van de idiote fouten vind ik het wel serieus sneu dat je niet als transseksueel zijnde de vrouwenwc in mag :-?
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Amerika is nogal bekrompen.
In Nederland zul je daar niet zo snel mee voor de rechter komen.

Overigens gebruik ik zelf uitsluitend de dames-toiletten. En niemand die dat iets interesseert. Maak me sterk dat ik dat in Amerika ook zou kunnen doen zonder op te vallen.
Cyn.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Tja,

Die WC-kwestie.
Het is grappig eigenlijk.
Ik ga nu al jaren bij de vrouwen en ik en nog nooit met de vinger gewezen.
Niet door andere vrouwen en ook niet door de WC-mannen of WC-vrouwen (personeel bedoel ik dan).
Soms gaat zo een WC dame wel kijken of de bril niet omhoog staat (enkel tijdens mijn travestie-tijd).
Grappig, want ik heb nooit van mijn leven rechtstaand naar de WC geweest (Slechts één kleine en onbelangrijke indicatie van mijn transseksualiteit).

Een weekje geleden ben ik nog eens bij de mannen geweest.
Er was geen zeep meer bij d evrouwen en ik ben mijn handen gaan wassen bij de mannen. Amai die pisbakken stinken nogal zeg, eigenlijk zou men dat toch beter afschaffen.
Ik moest ook toch lachen ..... ik dacht toen aan Frederique (na een WC discussie op een ander forum) .... daar stond ik dan op en top vrouw en in een WC met alleen maar venten.
Pffff het kon me niet schelen ik ging gewoon om mijn handen te wassen.
Die venten keken wel, maar dat doen ze toch altijd naar vrouwen, so what.

Trouwens ik zit met een leuke fantasie (na de film unfaithful), maar ik weet niet of je dat best doet in een WC voor vrouwen of voor mannen.
Heeft er iemand ervaring mee ?
Dat moet nogal een echo geven in een WC :)
Tja het leven is zo mooi als trans-vrouw, no limits.

Groeten,

Melina
lief dinnetje
Eredivisie

Tja,

Die WC-kwestie.
Het is grappig eigenlijk.
Ik ga nu al jaren bij de vrouwen en ik ben nog nooit met de vinger gewezen.
Niet door andere vrouwen en ook niet door de WC-mannen of WC-vrouwen (personeel bedoel ik dan).
Soms gaat zo een WC dame wel kijken of de bril niet omhoog staat (enkel tijdens mijn travestie-tijd).
Grappig, want ik heb nooit van mijn leven rechtstaand naar de WC geweest (Slechts één kleine en onbelangrijke indicatie van mijn transseksualiteit).

Een weekje geleden ben ik nog eens bij de mannen geweest.
Er was geen zeep meer bij de vrouwen en ik ben mijn handen gaan wassen bij de mannen. Amai die pisbakken stinken nogal zeg, eigenlijk zou men dat toch beter afschaffen.
Ik moest ook toch lachen ..... ik dacht toen aan Frederique (na een WC discussie op een ander forum) .... daar stond ik dan op en top vrouw en in een WC met alleen maar venten.
Pffff het kon me niet schelen ik ging gewoon om mijn handen te wassen.
Die venten keken wel, maar dat doen ze toch altijd naar vrouwen, so what.

Trouwens ik zit met een leuke fantasie (na de film unfaithful), maar ik weet niet of je dat best doet in een WC voor vrouwen of voor mannen.
Heeft er iemand ervaring mee ?
Dat moet nogal een echo geven in een WC :)
Tja het leven is zo mooi als trans-vrouw, no limits.

Groeten,

Melina
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Cynthia schreef:Amerika is nogal bekrompen.
In Nederland zul je daar niet zo snel mee voor de rechter komen.
Vind ik nogal kort door de bocht. Wat zijn eigenlijk de feiten:
  • Helena Stone, die 70 jaar is (en nog steeds werkzaam) leeft al 10 jaar als vrouw zonder een operatie en werkt nog steeds in de buitendienst als reparateur voor Verizon, een van de telecom bedrijven die ooit deel uitmaakte van AT&T, ooit (todat de Supreme Court eisde dat het werd opgesplitst) de monopolist voor telefonie in de VS. Onze forum zit vol van verhalen van transseksuelen die hun baan verliezen hierdoor, laat staan transgenders zoals Stone die het moeilijk hebben.
  • In artikelen hierover door de grote televisie netten en kranten in Amerika, wordt ze consequent als vrouw besproken, ondanks het feit dat ze nog steeds biologisch man is. Dat is weleens wat anders dan wij soms hier in de kranten lezen.
  • Ze is op drie verschillende data, kort achter elkaar, 29 september 2005, 17 december 2005 en 12 januari 2006, gearresteerd, alle drie keren door de "transit police" (de interne politie van de New Yorkse metro, waarvoor er minder stringente eisen gelden) op Grand Central Station. In haar 10 jaar daarvoor als vrouw levende is dat nooit voorgekomen, ondanks dat ze als reparateur vaak op stap was.
  • De zaken zijn nooit voorgekomen. De MTA heeft de klachten laten vallen na een demonstratie van een T*-organisatie (gelukkig dat er in Amerika zoiets is). Ze heeft nooit voor een rechter moeten verschijnen hiervoor, en ook geen administratieve boetes gehad hiervoor. Ze heeft zelf een klacht ingediend bij de Human Rights Commission over haar behandeling en de HRC heeft haar in het gelijk gesteld en de MTA (beheerder van de metro) opgedragen om al haar kosten te betalen.
Het lijkt, dus een aktie van een kleine groep bekrompen mensen die niet goed genoeg waren gevonden om bij de 'echte' politie te gaan werken (en dus kennelijk hebben laten zien waarom dat zo is). Maar om Amerika als geheel bekrompen te bestempelen? Even kijken:
  • Haar werkgever (een grote telecom bedrijf), heeft geen probleem dat ze transgenderist (niet transseksueel) is en heeft haar 10 jaar lang niet laten vallen, en ook niet als gevolg van dit.
  • Een overheidsinstantie steunt haar klacht tegen een ander overheidsinstantie, dat al snel haar gelijk toegaf.
  • De nationale media, in hun berichtgeving, is grotendeels respectvol over haar keus (er wordt consequent gesproken over een "transgender female" of "transgender woman" en over "zij").
En dat allemaal zonder dat ze een SRS nodig heeft gehad om een papiertje te krijgen waardoor ze officieel als vrouw wordt erkend.

Er zijn inderdaad een heleboel dingen waarin Amerika achter Nederland ligt, en ook genoeg gevallen van ernstige misstanden. Amerika is een land van 300 miljoen mensen en is 5000 km breed. Dat het soms kan lijken op de ergste bekrompenheid van streng katholieke landen binnen Europa zoals Ierland of Polen, waar nog abortus nog steeds verboden is, is daarom niet vreemd. Maar ik zou voorzichtig zijn om te hard op onze borsten te trommelen. Soms kunnen wij zelfs in Nederland leren van hoe bepaalde zaken in Amerika worden aangepakt.

Enige links naar artikelen zodat je zelf kunt beoordelen hoe er hierover werd bericht:
NBC
Metro (zie hier ook een foto van Helena)
CBS

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Past wel in de lijn van dit bericht:

http://www.usatoday.com/money/jobcenter ... usat_x.htm

Er is dus nog wel een sprankje hoop.

Carla / Ciska
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
lief dinnetje
Eredivisie

Uiteraard is er hoop.

De firma waar ik werk staat er precies niet tussen.
Al hebben wij ondertussen ook een policy met betrekking tot gender identity.
Ik werk nu al meer dan 2 jaar officieel als vrouw bij dezelfde firma (na 5,5 jaar als man).

Ik merk niks van enige discriminatie. Bij evaluaties en offici¨¨ele dingen bedoel ik dan.
Sommige mensen hebben het er persoonlijk wel moeilijk mee.
Maar dat is ergens wel normaal, het is ook niet van elke dag.

Gr,

Melina
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik vind een toiletkwestie belachelijk, maakt nie uit van welke kant toegelicht of argumenten aangedragen....ik pak het plee, wat net vrij en niet te smeurig is.

Op alle beiden de wcs krijg ik het met rare blikken te doen, dus wat maakt ut uit :roll: :wink:

Trouwens heb ik me dan toch maar afgelopen zaterdag geout bij het nieuwe bedrijf waar ik nu werk, door hadden ze het al maar konden goed snappen, dat ik na 15 hopeloze sollicitaties toch maar ervoor had gekozen, me als kerel voor te stellen met de plan me later pas te outen als ze me beter kennen....het heeft ja ook gewerkt.....hahahaha....

De planner zei, dat ik daarom geen ander mens ben en bewezen had, dat ik zoals die zei, mun werk perfekt doe, ik dus niet bang hoef te zijn, dat ze daarom raar opkijken, verder nog, hij kende ook al twee qua werk, die de weg zijn gegaan.

Trouwens ook mun werkcolegas vatten het best goed op, bijna elk weekend sta ik in Milaan bij de TNT samen met weer un andere colega van ons bedrijf daar te wachten voor gelost te worden, un hele weekend om te laten zien, wie ik ben...het zijn echt gezellige weekenden en ondertussen wouden me de colegas die ik daar vaker tegenkom al Kelly noemen, hahahaha.....nee joh, niks te klagen over discrimminatie, alleen gebeurt het bij mensen, die me nie kennen, maar daar speelt zeker un beetje eigen angst van hun mee voor confrontatie met het thema :roll:

groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Mara

Leuk dat je weer (even) terug bent. Maar waarom ga jij nog naar heren wc's? Ik zou me daar niet meer willen vertonen. Heb daar ook niks te zoeken. Zie jij dat anders dan?

Goed dat je bevalt bij je werkgever, en je baan houdt. Ben je in ieder geval van die zorg af. Wanneer moet je weer rijden? En weer naar Italie?
Cyn.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nou Cyntia, als ik op un truckstop hoge nood heb en un lange rij staat voor het plee omdat er weer un busje met ouwe lui ook ff de parkeerplaats is opgereden voor de nodige sanitaire stop, nou dan pak ik die plee die vrij is, tis toch makkelijker als aanteschuiven :wink:

En ja, het lijkt niet erg voor mun werkgever ofwel ik de baas nog niet gesproken heb, maar de planner zei, dat ik me geen zorgen hoef te maken, uiteindelijk kennen ze zich al heel lang en dat zal wel okee zijn, ik lever ja goed werk. Trouwens is het maar un klein bedrijfje met 10 autos en wordt van twee gerunt, waarvan ik het met die ene al erg goed kan vinden en ook met de colega chauffeurs, die ik al ken.....het raakt daar alles heel snel vertrouwt en ik denk ik heb mun plek gevonden :)

En ja, weer Italia....had afgelopen donderdag nog lekker in de zon gelegen, we hadden achter Pisa nog 32 graden 8) toevallig stond ik daar te wachten met een andere vrouwelijke chauffeur uit Nederland, het was best gezellig :wink:

Nu maar kijken, hoe het verder gaat, zal vast wel niet negatief zijn :D

groetjes
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi,

Het lijkt er op dat Helena Stone pech had, en dat de betrokken agenten zin hadden om haar te pesten.

Verder ben ik het met Lisa eens, helemaal na lezing van het artikel uit USA Today wat Carla plaatste, dat de rechten van T's op de werkvloer in de VS veel beter beschermd zijn dan hier. De lijst met T-vriendelijke bedrijven die de krant plaatst is helemaal erg nuttig. Als ik nog eens wil solliciteren zal ik dat zeker eerder bij één van die bedrijven doen dan elders.

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Monica Dreamgirl schreef:Verder ben ik het met Lisa eens, helemaal na lezing van het artikel uit USA Today wat Carla plaatste, dat de rechten van T's op de werkvloer in de VS veel beter beschermd zijn dan hier.
Een kleine aantekening: hoewel de rechten van T's in vergelijking met andere werknemers beter beschermd zijn in de VS dan hier -- in Nederland geniet de werknemer in het algemeen veel beter bescherming dan in de VS

Je kunt in de VS niet eerder dan een andere werknemer worden ontslagen alleen omdat je TS bent maar je werkgever in Amerika kan je zowieso makkelijker loodsen dan hier ongeacht je aarde of wat dan ook

Zo zie je weer dat Cruyff gelijk had toen hij zei dat iedere voordeel een nadeel heeft

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik was vandaag in belgie in een restaurant met gemengd toilet, ik weet niet of dat wel mag volgens de regels, maar het scheelt een hoop gezeur :-)

Irene
Kleine stapjes
lief dinnetje
Eredivisie

Hoi Irene,

Meestal is er in een restaurant niet echt veel controle.
Met andere woorden , je kan dan eigenlijk gaan waar je wil.
Om eerlijk te zijn ..... heb ik in feite in België nog nooit enige opmerking gehad hoor.
Je moet eigenlijk gewoon zonder veel twijfel en aarzelen de WC binnen gaan. Meestal hebben de mensen niet eens gezien wie er nu juist naar welke WC gaat.
Als je niks verkeerd doet dan is er eigenlijk ook geen enkele reden tot discussie.

Groeten,

Melina
Plaats reactie