Verkiezingen
Moderator: Moderators
Verkiezingen
Hoi hoi allemaal,
ik wil langs deze weg mijn hoop uitspreken dat we in deze drukke tijden wèl de tijd vinden om ons democratisch recht te gebruiken en te gaan stemmen! Zet 'em op!
Groetjes en liefs,
Babette.
ik wil langs deze weg mijn hoop uitspreken dat we in deze drukke tijden wèl de tijd vinden om ons democratisch recht te gebruiken en te gaan stemmen! Zet 'em op!
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Cynthia,
Leuk! Ik heb een soortgelijke ervaring: nadat ik mijn kaartje had afgegeven zei de man heel voorzichtig "deze -ehm- <non-verbaal zwaaiend dat ik bedoeld werd> krijgt er één".
Ook ik was blij dat ze m'n paspoort niet vroegen, in mijn geval niet alleen vanwege de M, maar ook omdat er nog een mannenfoto in stond...
Groetjes,
Frederique
... bevordert tot "-ehm-"
Leuk! Ik heb een soortgelijke ervaring: nadat ik mijn kaartje had afgegeven zei de man heel voorzichtig "deze -ehm- <non-verbaal zwaaiend dat ik bedoeld werd> krijgt er één".
Ook ik was blij dat ze m'n paspoort niet vroegen, in mijn geval niet alleen vanwege de M, maar ook omdat er nog een mannenfoto in stond...
Groetjes,
Frederique
... bevordert tot "-ehm-"
Kijk ook eens op de genderkalender !
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Hoi Arike,
Bij de vrouw voor mij werd gevraagd "Heet u Johanna?". In mijn geval werd de kaart vrijwel volume-loos voorgelezen
Groetjes,
Frederique
Bij de vrouw voor mij werd gevraagd "Heet u Johanna?". In mijn geval werd de kaart vrijwel volume-loos voorgelezen
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ben als lid natuurlijk erg blij met de enorme winst van de SP. Wel ellendig dat er zo'n beetje geen een coalitie mogelijk is. Er zijn minimaal 3 partijen nodig voor een coalitie die niemand wil (CDA/PvdA/CU).
Hebben we gestemd voor een socialer Nederland, komt er weer niks van.
Zal mij benieuwen of we over een paar maanden weer mogen opdraven.
Groetjes,
Quinty
- die weer eens haar jongetjesvoornaam heel zachtjes uitgesproken hoorde, maar gelukkig als jongetje ook al een meisjesnaam had.
Hebben we gestemd voor een socialer Nederland, komt er weer niks van.
Zal mij benieuwen of we over een paar maanden weer mogen opdraven.
Groetjes,
Quinty
- die weer eens haar jongetjesvoornaam heel zachtjes uitgesproken hoorde, maar gelukkig als jongetje ook al een meisjesnaam had.
chick on a mission
Waarom niet eigenlijk? Ik heb tot op heden geen geld voor juridische geslachtswijziging, maar heb er ook bijzonder weinig last van eigenlijk. Een paar brieven die nog met "Dhr" worden aangeheven, meer last eigenlijk niet. De brief van het VU heb ik nog nooit gebruikt, ja, in Thailand als een soort SRS-letter voor mijn dokter aldaar.tijgertje schreef:A femme, met een mannenpaspoort zonder brief van VU gaat niet echt goed![]()
Ik reis en stem en al dat soort dingen met een mannen paspoort, maar wordt altijd gewoon mevrouw genoemt hoor. Mijn voordeel is alleen dat ik dus als jongetje een naam had op basis waarvan ik al mijn hele leven bij de vrouwen ingedeeld werd (op school e.d.). Kan me voorstellen dat als je Piet of Klaas heet een en ander iets lastiger is.
Gewoon doen lijkt me, als je er uit ziet als vrouw gaan ze je heus niet opeens meneer noemen, hooguit een beetje verward doen.
groetjes, Quinty
chick on a mission