FFS enzo

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

FFS enzo

Bericht door Joanne »

Hallo Dames

Vanaf maart ben ik al bezig met de kaakchirurg in de VU om een aantal feminiserende gezichtscorrecties op de planning te zetten.
In eerste instantie was alleen een kaakhoek reductie de doelstelling en die werd al gauw vergoed door mijn ziekenfonds.
Echter ik wilde ook wel wat aan mijn kin laten doen en hoopte dat dat binnen de huidige vergoeding mogelijk was.
Telefonisch consult aangevraagd en mijn vraag werd positief beantwoord.
Maar om een en ander goed te kunnen bekijken moest ik naar de Vu komen.
In mijn achterhoofd speelde zich toen het volgende rekensommetje af.
Neus en adamsappel al gedaan en kaak en kinhoeken op de planning, vergoed door het ziekenfonds.
Blijft er nog maar een facet over van mijn FFS en dat is die wenkbrauwboog.
Als ik die nu tegelijk met die kaak en kin laat doen is het vast een stuk goedkoper dan wanneer ik die apart laat doen.
Immers de hoogste kosten worden al vergoed.
Ik heb dus maar de stoute hakken aangetrokken en ben op derde consult gegaan bij de chirurg.
Ik heb vervolgens mijn complete planning uit de doeken gedaan en de chirurg reageerde wat kriegel met de vraag of ik dacht dat hij een kruidenier was.
U weet wel een onsje van dit en een onsje van dat.
Echter nadat ik hem verteld had dat ik eigenlijk niet verwacht had dat ik mijn kaakcorrectie vergoed zou krijgen en dus al helemaal die kincorrectie niet en dat er dan dus maar een onderdeel over bleef wat ik zelf zou moeten betalen en dat dat dan goedkoper zou zijn om dat tegelijkertijd met die kaak en die kin te laten doen draaide hij bij en vroeg mij wat ik dan in gedachte had voor dat voorhoofd.
Ik vertelde toen van de verschillende technieken van de verschillende chirurgen die ik kende en van de resultaten die ik gezien had bij verschillende mensen.
"Oh u heeft zich aardig voorbereid zie ik wel" zei hij toen en begon vervolgens zijn techniek uit de doeken te doen aan de hand van mijn rontgenfoto's.
Na zijn uitleg vroeg ik dus wat dat mij gaat kosten.
Nou heb je al een vergoeding voor die kaken, zei hij, en in het geval van een al uitgegeven vergoeding zijn ze vaak wat soepeler in het uitgeven van een aanvullende vergoeding.
Daarbij komt dat het hier dus om een technische aanvulling gaat want de kosten van de narcose, huur van de OK, het OK personeel en verblijf in het ziekenhuis zijn al vergoed en dat is dan natuurlijk een veel kleiner bedrag dan wanneer die kosten er nog allemaal bij zaten.
Dus wat ik ga doen is een nieuwe aanvraag indienen en dan zien we wel wat ze doen.
Maar wat gaat het mij kosten als ze het niet vergoeden, vroeg ik vervolgens.
Nou, zegt ie, ik stuur je dan naar de afdeling financien van het ziekenhuis en daar maken ze dan een kostenplaatje voor je.
En ik ben er niet op uit om het onderste uit de kan te halen dus daar valt wel wat te regelen, voegde hij er aan toe.
Al met al ging ik met een positief gevoel naar huis en was benieuwd wat ze van mijn ziekenfonds uit zouden beslissen.
Vandaag kreeg ik een brief van het ziekenfonds en tot mijn grote verbazing en genoegen werd de aanvraag gehonoreerd en de kosten vergoedt.
Ik realiseer mij nu dat ik iets voorelkaar heb gekregen wat op zijn minst een uitzondering genoemd kan worden en voel mij daar zeer goed bij.
Ook realiseer ik mij dat ik heel erg bevoorrecht ben omdat ik een complete FFS vergoed krijg terwijl de meesten onder ons daar diep voor in de buidel moeten tasten.
De bedoeling van dit berichtje is absoluut niet bedoeld om die mensen de ogen uit te steken maar om blijk te geven van mijn blijdschap.
Ook wil ik duidelijk maken dat je je soms niks van de verhalen over wat er nu wel en niet vergoed wordt aan moet trekken en gewoon moet proberen wat er mogelijk is.
Zoals je ziet kan de uitkomst verrassend zijn.
De geplande operatie zal in het najaar plaats vinden als ik vergenoeg ben opgeknapt van mijn SRS.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie