Boekentips

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joyce_
ForumFan
Berichten: 277
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 23:36

Boekentips

Bericht door Joyce_ »

Hallo allemaal,

Nu ik er inmiddels wel achter ben gekomen dat mijn 'genderdysforie' verder gaat dan de 'gemiddelde' travestie-gevoelens, ben ik op zoek naar boeken (en eventueel sites) over het transgender zijn. Ik hoop iets te kunnen vinden dat ik mijn familie kan aanraden om te lezen, nadat ik ze op de hoogte heb gebracht (dat laatste moet nog voor de meeste familieleden gebeuren). Misschien hebben jullie hier al ervaringen mee.

Groetjes,

Joyce
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Misschien is hier een beginpunt voor je

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi,

Een goede site is de site van Ilse Mikage. Kijk verder ook eens op de sites van de Belgische genderstichting.
Meer beschouwende websites zijn die van het Blaise Pascal instituut en die van het Continuum. Als je meer zoekt naar korte levensverhalen van transgenders, dan is Planet Gender (klik op "galerie") een goede site.

Qua boeken is het boek van Paul Vennix "Travestie in Nederland en Vlaanderen" (meer voor jou dan voor je omgeving: voor je omgeving is'ie te dik) aan te raden. Ik heb het foldertje "Travestie een serieuse (nood-)zaak" van Paul Vennix aan m'n ouders en zus gegeven en dat was te theoretisch voor hen.

Ik heb zelf een goede site die er niet meer is (www.transgender.be) aangeraden. Als ik nu opnieuw over zou gaan bij mijn familie zou ik waarschijnlijk (alleen) de planetgender-site aanraden.

Succes en groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Joyce_
ForumFan
Berichten: 277
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 23:36

Bericht door Joyce_ »

Lisa en Frederique,

Bedankt voor jullie antwoorden. Zelf heb ik de meeste sites al eerder gevonden of ben ik er op gewezen. Planet Gender is b.v. een prachtige site.

Maar de boekenlijst van t.org is, die kende ik nog niet (shame on me). Het boek 'Man of vrouw, min of meer' is misschien het beste om aan te schaffen en eventueel uit te lenen. Ik zou dan erbij kunnen vertellen welk levensverhaal het meeste op mij van toepassing is.

Heel veel groetjes,

Joyce
Plaats reactie