Robbie Williams als vrouw

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

wel een keer meegemaakt Joy, en Paris was met een groep meiden naar Centre Pompidou geweest en een man van de kruidenier, denkt da ik geen frans spreek zegt: vous est ma cherie , oui ?

tja dan heb ik weer het gebrek aan realiteitszin dat ie mij als dame zag :-) kom ik de middag weer mee door lol

voorjaar naar Parijs, joy :-) mag Mila ook mee, maar ik doe oordopjes in

Thelma en Louise en Ma baker xx
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Dorine schreef:wel een keer meegemaakt Joy, en Paris was met een groep meiden naar Centre Pompidou geweest en een man van de kruidenier, denkt da ik geen frans spreek zegt: vous est ma cherie , oui ?

tja dan heb ik weer het gebrek aan realiteitszin dat ie mij als dame zag :-) kom ik de middag weer mee door lol

voorjaar naar Parijs, joy :-) mag Mila ook mee, maar ik doe oordopjes in

Thelma en Louise en Ma baker xx
zieje, of je wel of niet overkwam als dame, de franse schat had iig de realiteitszin je wel zodanig aan te spreken , en niet voor niks,en dat is toch het belangrijkste:)

voor mila heb ik een hele grote kofferbak :D

(grapje mila:)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Cynthia schreef:Deze persoon wilde juist NIET afzien van het traject, maar deed geen enkele poging om er ook maar een beetje vrouwelijk uit te zien (behalve de rok). Had zelfs een flinke baard. Dit gevoegd bij wat deze persoon allemaal vertelde vormde bij mij de PERSOONLIJKE mening, dat die daar niet thuishoorde. [...] Ik heb alleen de argumenten van Jos aangehaald toen Joy ook al over mij heen viel.
Ik ben er ook niet bijgeweest en heb hem ook niet horen praten. En zonder met Jos over welke-visie-op-TS-dan-ook gepraat te hebben vind ik het toch heel gevaarlijk om Jos z'n visie aan te halen als iemand die er kijk op heeft op wie wel-of-geen trans is. Denk even met mij mee:

1) In de diagnosefase van de VU valt 30-40% van de mensen die zich heeft aangemeld af.
2) Gemiddeld is minder dan 1% van de mensen die een geslachtsoperatie ondergaat spijtoptant. Dit is ver onder het gemiddelde van spijtoptanten over alle operaties.
3) Transgenders die een geslachtsoperatie afwijzen en andere mensen die al-dan-niet tijdelijk "ergens halverwege man-en-vrouw" willen leven worden tijdens intake of diagnose weg verwezen.

In hoeverre zou de conclusie dat de VU de markt "afroomt" door alleen de gemakkelijk te diagnoseren mensen te behandelen en de rest maar weg te verwijzen realistisch zijn? En wat zegt dat over Jos z'n uitspraken over het wel-of-geen trans zijn op zo'n bijeenkomst?

Overigens lijkt er nu iets te veranderen - laten we hopen dat de VU snel tot inkeer komt.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Frederique_ schreef:
Overigens lijkt er nu iets te veranderen - laten we hopen dat de VU snel tot inkeer komt.
Hoi Frederique,

Zou je daar iets meer over willen vertellen?

Groeten,
M
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

en ook over de 30 tot 40 % die afvallen

waar haal je die info?

bij 3 kan je simpelweg stellen dat mensen die vantevoren weten transgender te zijn en geslacht willen behouden daar niet over praten omdat ze weten dat het gevolg is:

geen behandeling

wat dat betrefd is het strenger woren van het vu ook een gevolg van het foppen van het vu door clienten

iedereen weet vantevoren haarfijn wat ie wel of niet moet zeggen om erdoor te komen als transgender

en dat is weer een gevolg van het totale gebrek aan hulpverlening van het vu mbt die transgenders
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Joy,

Die 30-40% komt uit het verhaal "werkwijze VU" dat ik bij de intake van Jos Megens gekregen heb. Over 3: dat zal lang niet iedereen doen. Ikzelf bijvoorbeeld heb besloten dat ik in het hele traject eerlijk wil zijn en blijven - ook als dat betekent dat de VU (of anderen) mij dan niet willen behandelen. Waarbij ik ook weet dat ik altijd al slecht kon liegen en dat een psycholoog gemakkelijk door mijn leugens heen zal prikken.

V.w.b. die veranderingen: ik weet van een onderzoek waarbij de VU kritisch naar zichzelf kijkt. Ik denk dat dat een goede zaak is.

Groetjes,

Frederique
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Frederique_ schreef:2) Gemiddeld is minder dan 1% van de mensen die een geslachtsoperatie ondergaat spijtoptant. Dit is ver onder het gemiddelde van spijtoptanten over alle operaties.
Dit verdient nader uitleg

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Zie de onderste link op deze pagina. Jos doet deze uitspraak na 3:00 minuten.

Groetjes,

Frederique
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Nu we ongeveer elk argument van mij op een goudschaaltje gewogen hebben blijft bij mij de vraag over: wat vinden jullie van mijn (mogelijke) conclusies o.b.v. die argumenten? :wink:
Frederique_ schreef:In hoeverre zou de conclusie dat de VU de markt "afroomt" door alleen de gemakkelijk te diagnoseren mensen te behandelen en de rest maar weg te verwijzen realistisch zijn? En wat zegt dat over Jos z'n uitspraken over het wel-of-geen trans zijn op zo'n bijeenkomst?
Groetjes,

Frederique
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Joy schreef:Ok, we gaan gewoon door, ben flexi

De vraag die ik boeiend vind is:

Monica,waarom doe je zoveel moeite het door mij geschetste beeld te bestrijden?

Is het niet waar? Is het onzin? Bestaat het niet?

vertel eens...

Joy
Kennelijk niet goed gelezen:
Monica Dreamgirl schreef:In mijn ervaring zijn er heel weinig mannen in bloemetjesjurken. Inderdaad, dat ik ze nooit tegenkom wil vast niet zeggen dat ze helemaal niet bestaan, maar er zijn er in elk geval niet heel veel, anders had ik er vast wel eens eentje ontmoet.
Maar misschien kan er een andere voorbeeld het verduidelijken:
Joy schreef:Pes vind ik het wel grappig als bijv iemand binnekomt op een t en t, in sm pakkie, de zweep op de bar legt en een biertje besteld, maar dat komt vast nooit voor :)
Zoals ik al eerder zei, ik kom niet regelmatig maar af en toe op de T&T vonden in Rotterdam en Nieuwegein. Nou heb ik een keer wel iemand daar gesproken die in zo'n lakleer SM pakje was gekomen. Het was toen haar eerste keer en ze voelde zich niet op haar gemak, want ze viel uit de toon vergeleken met de andere bezoek(st)ers. Afkeurende blikken kan ik mij niet herinneren en in zo ver als ik weet werd er ook geen afkeurende woorden gesproken. Maar ja als je op een feest komt en jij bent in gala en alle andere mensen in spijkerbroek rondlopen dan denk ik voel je je ook niet op je gemak. In ieder geval heb ik dat pakje nooit meer gezien op een T&T avond; of de draagster daarvan terug is geweest in andere kleding durf ik niet te zeggen want zo vaak ben ik niet geweest.

Ik zou op basis van dat ene ervaring net zoals jou kunnen schrijven:
  • Ach ja, je ziet ze tenslotte ook op t & t avonden in hun sm pakkie

(om van de zweep op de bar maar te wzijgen)

:D

wat dat betrefd zettie een aardig realistische trav neer
En als Monica zou vinden dat dit een verkeerde beeld geeft van een T&T avond of van een 'aardig realistische trav' zou ik net zoals jij kunnen vragen wat er mis is met dit beleving van travestie. Ik zou ook de vermoorde onschuld kunnen spelen en vragen wat er mis is met mijn constatering -- want ik heb dat inderdaad gezien op een T&T avond. En net zoals ik heb geprobeerd te suggereren dat dit gewoon is op een T&T avond zou ik ook kunnen proberen te suggereren dat Monica niet met mij eens is daarover omdat ze iets heeft tegen mensen in SM pakjes. Maar dan zou ik niet bezig zijn met een inhoudelijke discussie maar met spelletjes en punten scoren. En dan zou je zien dat de draden waarin ik zulke postings zet ontaarden in ruzies en verwijten en discussies vliegen alle kanten op van de ene topic naar de andere maar uiteindelijk gaan ze dan nergens meer over. En dan heb ik misschien lekker al mijn frustraties gelucht maar wel tot ergernis van mijn gesprekspartners.

Gelukkig dat zulke dingen hier niet gebeuren.

Groetjes
Lisa
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Frederique_ schreef:Zie de onderste link op deze pagina. Jos doet deze uitspraak na 3:00 minuten.

Groetjes,

Frederique
Ik betwijfel niet dat hij dat heeft gezegd; ik vraag mij af wat er wordt bedoeld met 'spijtoptanten van alle operaties' -- kan mij niet voorstellen dat veel mensen die een blindedarmontsteking hebben gehad spijt hebben dat ze hun blindedarm heb laten verwijderen.

Lisa
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Dorine schreef:trouwens valt me ook op dat als je met oosterse mensen hierover praat er veel meer begrip is, omdat zij toch minder je lichaam zien als iets wat meer is dan een voertuig,
Mila is toch van oosterse afkomst?

Groetjes
Lisa
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Lisa met een S schreef:Nou heb ik een keer wel iemand daar gesproken die in zo'n lakleer SM pakje was gekomen. Het was toen haar eerste keer en ze voelde zich niet op haar gemak, want ze viel uit de toon vergeleken met de andere bezoek(st)ers. Afkeurende blikken kan ik mij niet herinneren en in zo ver als ik weet werd er ook geen afkeurende woorden gesproken.
Ik heb bij het transgenderfilmfestival ook één persoon in zo'n outfit gezien. Ik vond haar heel dapper, 't stond haar ook goed. Ze was niet zenuwachtig, wel de enige.

En waarom niet...

Groetjes,

Frederique
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Lisa schreef:
Het was toen haar eerste keer en ze voelde zich niet op haar gemak, want ze viel uit de toon vergeleken met de andere bezoek(st)ers.
Ik ging vroeger regelmatig na afloop van de dansles naar het hardrock cafe, keurig in het pak temidden van al het leer, ik voelde me daar prima op mijn gemak.

Ik ben op een normale manier dan ook behoorlijk apart (die heb ik gejat)

:-)

Irene
Kleine stapjes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Lisa met een S schreef:
Joy schreef:heeeeeeeeeeeele hoop herhaling

knippie knippie

Gelukkig dat zulke dingen hier niet gebeuren.

Groetjes
Lisa
inderdaad

laten we het vooral schoonhouden hier

satisfied?

:)

uitspraak jos mbt die 1 % betrefd niet spijtoptanten

hij geeft met zijn handen aanhalingstekens aan:

mislukking
Plaats reactie