ik bedoel dus niet alleen die 2 beeldschone mensen, maar de cameravoering, de belichting, de regie, en dan het interieur van dat hotel(?)
Ik geloof dat ik nog niet zoveel schoonheid (qua vormgeving en interieur) plus de muziek en die 2 mensen bij elkaar gezien heb.
Voor wat mij betreft is dit de hedendaagse versie van de schoonheid van de kunstschatten van Florence.
Het TG idee van dit reclamefimpje past trouwens heel mooi bij het geheel.
campari smaakt een beetje naar Crodino....en wat nou verder zo leuk is aan dit filmpje.......
Tot nu toe was het zo dat als er een TS/TG in een reclamefilm verscheen dat vrijwel altijd in de vorm was van een TS/TG en een (bio) man die 'geflest' werd.
Ik denk hierbij even aan de Levi's reclame van een paar jaar geleden; goed uitziende TS op de achterbank van een taxi in New York, taxichauffeur doet een versierpoging, TS begint hard en hysterisch te lachen, en pakt een (oplaadbaar) electrisch scheerapparaat uit haar tas om op de achterbankd haar gezicht demonstratief al luid buzzend en lachend te scheren.
Of een nederlandse reclame van een paar jaar geleden, waarin een X aantal passagiers uit een bus stapt, waaronder een man en een TS die gezellig keuvelend weglopen, en een opmerking aan een toeschouwer ontlokt; 'arme kerel' (de man die 'belazerd' word dus.
Natuurlijk bestond er ook een variant; die van de zielige, geslagen trans die tragisch zegt 'ik ben een man in een vrouwenlichaam' (ONVZ)
In deze campari reclame worden mensen van 'gelijke gezindte' geportretteerd in een omgeving van absolute, almost 'sculpted' schoonheid en licht.
In het begin van het filmpje lijkt het net of de m/v via een prachtig vormgegeven trap 'opstijgt' naar het licht onder een adembenemend mooie kroonluchter. De achtergrond van die houten wand met opening waarin een klok hangt (2 dezelfde helften van een hele mooie houten wand dus) brengt de scene waarin ze gespiegeld blijken te zijn qua gender.
Werkelijk schitterend, en ook heel erg prettig dat in deze reclame TG zijn samen gaat met absolute omgevingsschoonheid. Nix onplezierige verrassing of het bedonderen van 1 bio persoon; ze zijn gelijk.
Geen goedkoop effectbejag of flauwe humor over TS die bio man bedonderd; TG emancipatie in een heel erg mooie vorm, zo zie ik het.
die clipjes springen los bij het sporten kan ik je nu al vertellen arme meid
dus ook bij eventuele vervolg waar het filmpje eindigt en de dame is te lang voor passibiliteit (realisme)
eigenlijk is het wel het ideale koppel mtf meets ftm
althans ervan uitgaande dat de 'vrouw' in het filmpje ook aan hormonen wil !
en vice versa, anders is het een verkleedpartijtje
is sowieso het probleem met kunst: 'het beeld is belangrijker dan wat er daarna gebeurd' worden ze samen oud?
Hier staan een heleboel reclame-filmpjes etc. op, met aan aanduiding of deze het transgender-zijn positief, neutraal of negatief benaderen (meestal het laatste, zoals Mila al aangeeft).
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Ik heb het filmpje net nog even nauwkeurig bestudeerd en het lijkt me dat in het 1e shot van de 'vrouw' ze een veel ronder/vrouwelijker gezicht heeft dan in het laatste waarin blijkt dat het om een man gaat. Of vergis ik me en heb ik me teveel laten leiden door mijn jaloerse blik?
Ik ken de Campari reclame overigens al een tijdje, en hij doet me altijd sterk denken aan een clip van de Belgische groep Zornik, 'Scared of yourself':
Kijk wie we daar hebben! Leuk om jou ook weer eens te lezen, Maruscha! Hoe is het tegenwoordig met je?
Back on-topic: helaas kan ik die leuke filmpjes allemaal niet afspelen, daar mijn comp enige weken geleden is stilgevallen. En zonder geluid valt er weinig te raclameën, denk ik zo.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.