Morbide schreef:Ik ken de site die je bedoelt. We hebben er hier, geloof ik, eerder over gepraat. Die duitse kannibaal, die de penis van z'n slachtoffer samen met hem wou opeten, was die strafbaar volgens jou?
Strikt genomen kun je niemand strafbaar stellen die iets met instemming van de ander doet. Maar...
Voor mijzelf is SM al een dubieus fenomeen, zeker zodra daar dingen als brandende sigaretten aan te pas komen.
En wat te denken van 'feeders' en hun slachtoffers? Heb ik een keer een zeer genuanceerde docu over gezien, maar dan nog.
Iemand die in zijn/haar vroege jeugd misbruikt is, schijnt soms maar moeilijk los te komen van de drang om het lustgevoel op te zoeken in het steeds maar herhalen van zo'n misbruiksituatie.
Zo kun je nog wel even doorgaan. Het is niet iets waar je met principes en dogma's erg ver komt. Ik heb zelf ooit gedacht dat ik iemand van zelfmoord moest zien te weerhouden en kon niks begrijpen van de onbewogenheid waarmee sommige andere omstanders zeiden: "Ja maar als hij dat nou wil?"
Hoe ga je om met de autonomie van iemand die iets wil doen waarvan je denkt dat het die persoon schade zal doen? Wat zijn er allemaal voor mogelijkheden tussen paternalisme en onverschilligheid?
Ik heb Frederique al vaker gezegd dat ik vind dat zij een extreem principiëel standpunt inneemt als het gaat om de autonomie van de patiënt tegenover de medische stand.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes