Kijk daar had Talpa het misschien mee geredGeen geslachtsverandering meer op Chinese tv
PEKING - China heeft bloederige tv-shows verboden waarin patiënten live een geslachtsverandering of cosmetische operatie ondergingen. Het enige nut van de ‘exhibitionistische’ programma's was het opkrikken van kijkcijfers, oordeelden de autoriteiten. Dit meldde de krant Peking Nieuws vrijdag.
UitlegDe autoriteiten hebben tv-zenders opgedragen nieuwe producties te stoppen en bestaande series met onmiddellijke ingang van de buis te halen. De maatregel zou nodig zijn om de geloofwaardigheid van televisie te behouden en ervoor te zorgen dat zij een goede invloed hebben op de Chinese samenleving.
De uitzendingen zijn in delen van China erg populair. De camera's draaiden bijvoorbeeld bij een geslachtsverandering, maar studiopubliek kon ook een ooglidoperatie live volgen.
In feite zou je kunnen zeggen ziekenhuizen zijn een noodzakelijk kwaad en dan in je kostbare vrije tijd naar een geslachts verandering gaan zitten kijken???
Alhoewel vraag me wel eens af ofdat TS bij het zien van zo een operatie misschien er wat anders over gaan denken een enkeling misschien, weet dat ik me nu op glad ijs begeef.
En ja , ik kan ook wel met voldoende argumenten aankomen dat dit (het zien van zo een operatie) in feite geen rol speelt, maar toch de gedachte alleen al...
groetjes