Oproep voor KRO-programma "Omdat Ik Het Zeg"

Algemeen

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Oproep voor KRO-programma "Omdat Ik Het Zeg"

Bericht door Frederique_ »

Hoi,

Ik werd benaderd door Anne-Marie de Bruijn, die bezig is met het KRO-programma "Omdat Ik Het Zeg" (presentatie: Karin de Groot). Op dit moment is ze bezig met de voorbereiding van een programma over jongens/meisjes. Ze willen in hun programma graag praten met een jongere die het proces mee heeft gemaakt van uiterlijke verandering van jongen naar meisje of andersom.

De opname vind op korte termijn plaats, woensdag 16 januari a.s. Ze gebrijpt dat dit korte termijn is, maar als iemand toch wil meedoen dan kan die dus contact opnemen met a.debruijn (at) tvbv (punt) nl . Als je je telefoonnummer in de mail vermeldt dan belt ze zo snel mogelijk.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

wat schuift ut ;)
lightningbolt
ForumFan

Bericht door lightningbolt »

elsie schreef:wat schuift ut ;)
Je moet gewoon OMDAT IK HET ZEG :P
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

hahaha!

nou misschien doe ik dat wel... ik zit al een tijdje na te denken over een carriere als transgender in de showbiz :wink: :lol: :P

Als ze bereid zijn me in korte tijd ook even om te laten gaan valt erover te praten lol
lightningbolt
ForumFan

Gister was dit programma er dus op. Er zat ook een klein jongetje met z'n moeder. Dat jongetje voelde zich meisje. Hebben jullie het gezien?

http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 98b609a0cb
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

De 5 minuten die ik gezien heb vond ik tenenkrommend...

Groetjes,

Frederique
lightningbolt
ForumFan

Frederique_ schreef:De 5 minuten die ik gezien heb vond ik tenenkrommend...

Groetjes,

Frederique
Waarom?
Hertog Jan
dagelijks aanwezig

Bericht door Hertog Jan »

heb toch sterk het gevoel dat dit programma een flink aantal jaren teruggrijpt in de tijd.
echt positief of verhelderend kan ikk het dan ook niet noemen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Kijk, als een moeder of haar kind vinden dat "vrouw in een mannenlichaam" niet van toepassing is, dan wil ik dat nog wel accepteren (*). Maar als Angela Groothuizen e.a. dat vervolgens gaan vertalen naar "jongens spelen ook wel met poppen en meisjes met auto's" en daar komen algemeenheden uit als "ja, maar jongens spelen dan vaak dat alle poppen kapot gaan en zo spelen meisjes niet" en er komt dan ook nog iemand met Rambo-man aanzetten... Tja, dan kan ik die jongere alleen maar gelijk geven: "ze hebben me alweer niet begrepen"....

(*) Sterker nog: ik ben het hier 100% mee eens omdat ik vind dat "vrouw in een mannenlichaam" zich veel te snel laat vertalen naar "nou, dan trek je een rokje aan en dan ben je vanaf nu voor ons vrouw - probleem binnen 1 dag opgelost - oh, ook nog hormonen + SRS? Nou, dan probleem binnen 2 jaar opgelost". En zo simpel is het dus -echt- niet, er komt zeker psychisch gezien vele malen meer bij kijken dan alleen maar dat.

Groetjes,

Frederique
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Ik vond er persoonlijk een paar behoorlijk 'vernieuwende' standpunten tussen zitten .. vooral met betrekking tot Bram die wel op een meisje leek en meisjesdingen deed maar toch maar geen meisje wilde zijn.

Overigens, die algemeenheid van jongens die geweldadige spelletjes spelen met poppen, dat was de daadwerkelijke ervaring van dat ene meisje.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Bram was wel heel erg cool. Ik hou wel m'n hart vast. De puberteit zou het hem nog wel eens heel moeiljik kunnen maken.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Ajira
dagelijks aanwezig

Bericht door Ajira »

Maar jah.. zeg eens eerlijk.. hebben we die ontkennende fase niet allemaal gehad ? :-?

En ik ben het met Morbide eens dat " hij " nog aardig wat problemen gaat krijgen in z'n pubertijd.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Frederique heeft gelijk daarin, van man naar vrouw worden is psychisch loodzwaar, dikwijls is het psychische reden om niet om te gaan.
liefs, Josette
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef: Tja, dan kan ik die jongere alleen maar gelijk geven: "ze hebben me alweer niet begrepen"....
Kijk, heb ik hier nu iets gemist of zou jij je in dit geval niet begrepen voelen?

Overigens vond ik ook wel dat Angela Groothuizen net iets té gretig probeerde om Bram er van bewust te maken dat hij ook een best vriend had.

Met zo'n coole moeder achter zich en nu al zo'n vrijheid en steun in de rug, heb ik er een goed vertrouwen in dat hij zijn puberteit wel doorkomt.

Of zhij nou het traject in gaat of niet.

Die psychiater leek wel budgetbepaald :o .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Ajira schreef:Maar jah.. zeg eens eerlijk.. hebben we die ontkennende fase niet allemaal gehad ? :-?

En ik ben het met Morbide eens dat " hij " nog aardig wat problemen gaat krijgen in z'n pubertijd.
Eigenlijk is dit te belachelijk voor woorden. Er zit daar een klein jongetje, sterker dan menige volwassene op dit forum, die heel bewust zegt een jongetje te zijn, en het vervelend vindt om meisje genoemd te worden door zijn klasgenootjes. En wat doe jij? Precies hetzelfde als die klasgenootjes, je neemt hem niet serieus ..

Niet iedereen is hetzelfde. Er zijn jongens, zeker in de jongere generatie, die daadwerkelijk met uiterlijk durven spelen zonder daar meteen een t-stempel op drukken. Een bekend voorbeeld is de zanger van Tokio Hotel, maar ook in de wat hippere club-scene komt dit voor.

Zo was er op een bepaalde party-site onlangs nog een hele discussie over dat een bepaald persoon op een foto, opgemaakt & gekleed in een jurkje met hoge laarzen, nou een meisje of een jongen was. Het antwoord werd uiteindelijk door hemzelf gegeven: gewoon een jongen, niet van plan vrouw te worden of er zelf maar voor aangezien te willen worden, maar wel de kleding dragend waar hij zich lekker in voelde. Hij kreeg heel veel stront over zich heen, zijn vriendin die naast hem op de foto stond misschien nog wel meer, maar ja, dat kun je verwachten van pubers (want het waren voornamelijk pubers die reageerden). Hier zouden we beter moeten weten.

En ik heb het hier wel eens gehad over een vriend van me, Rolf, die al vanaf zijn 16e niet zonder make-up de deur uitgaat, en ook rokjes e.d. draagt, zelfs op zijn werk. Hij is nu 25 en nog steeds niet van plan om ooit een gevulde beha te dragen, laat staan vrouw te worden. Overigens, mocht hij er voor kiezen om dat wel te doen, zou hij het predikaat 'passable' absoluut kunnen dragen, dus daar ligt het niet aan ;)

Misschien zou je van dit soort mensen kunnen leren, in plaats van je eigen beleving op hen te projecteren.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Plaats reactie