dat belemmert je trans-zijn geenszins... Het versterkt het alleen maar! Wel is het pienter om daar voorzichtig mee om te springen...tijgertje schreef: omdat ik waarschijnlijk sydroom van Asperger heb -_-'
Groetjes en liefs,
Babette.
Moderator: Moderators
de meeste autistjes die ik ken zijn gevoelsmensen pur sang. Vanuit mijn optiek is transwatdanook-zijn een pure gevoelsaangelegenheid, en vanuit m'n eigen ervaringen worden die gevoelens nog eens versterkt door m'n "asperges"...Malle schreef:waarom zou syndroom van asperger juist versterken?
Dat waarschijnlijk is niet zo leuk voor je, want de diagnose mag ALLEEN door een team voor autisme worden vastgesteld in Nederland, en daar bestaan voor zover ik weet bij de meeste wel wat wachtlijsten voordat met diagnostisering begonnen kan worden (soms zelfs een wachttijd van een jaar). Maar waarschijnlijk willen ze van je psycholoog alleen maar weten of het bij een geslachtsverandering op enig gebied problemen of extra aandachtsgebieden oplevert.tijgertje schreef:Bij mij zitten ze ook een beetje te zeuren
loop er al ruim 1,5 jaar en ze willen nog met de psych van het GGZ praten omdat ik waarschijnlijk sydroom van Asperger heb -_-'
Ik wil verdomme verder!
PluspuntenBabette schreef:de meeste autistjes die ik ken zijn gevoelsmensen pur sang. Vanuit mijn optiek is transwatdanook-zijn een pure gevoelsaangelegenheid, en vanuit m'n eigen ervaringen worden die gevoelens nog eens versterkt door m'n "asperges"...Malle schreef:waarom zou syndroom van asperger juist versterken?
Groetjes en liefs,
Babette.
m'n vader en beide zoons hebben, helaas voor hen, niet de mogelijkheid om zo goed te kunnen communiceren. Ook met hun emphatische vermogens is het een stuk minder. Alle vier hebben wij "asperges"... Wel kan ik zeggen dat ik 55 jaar de tijd heb gehad om bij te leren, en zoals al eerder gemeld heeft m'n partner daar een grote rol bij gespeeld. Je kunt trouwens menselijkheid gewoon niet generaliseren, door bijvoorbeeld te stellen dat mensen met een autistische aandoening niet zouden kunnen communiceren. Mensen met een verstandelijke beperking hebben ook hun talenten, alleen strookt die niet altijd met wat "normale" mensen denken en doen. 'T is een kwestie van perceptie...Malle schreef:de vraag is of de diagnose asperger dan de juiste isBabette schreef:Sommige mensen met asperger, waaronder ikzelf, kunnen prima communiceren. Ook met m'n emphatisch vermogen is helemaal niets mis,
Groetjes en liefs,
Babette.
Bij mij is het niet omdat ik afgeleid ben, ik vind het gewoon moeilijk om mensen recht in de ogen te kijken. Ik kijk weg. Het is normaal als je met iemand praat dat je hem/haar niet continue aankijkt, maar wel redelijk vaak. Bij is het af en toe kijken liefst. Soms kijk ik wel vaker, maar dan ben ik heel bewust daar mee bezig. Wat dat betreft is voorzitter zijn van een vergadering zijn zo makkelijk, je kant naar iedereen kijken. Je hoeft niet per definitie te kijken naar degene die aan het woord is, want je kunt ondertussen ook kijken naar de non-verbale communicatie van anderen.Malle schreef:waarom vind je dat moelijk?
ik heb dat namelijk ook maar dat is meer omdat ik reetesnel ben afgeleid van zaken die om me heen gebeuren