Meer rust op het forum
Moderator: Moderators
-
ik ben hier niet meer
- Forumdiva
Meer rust op het forum
Ik merk de laatste tijd dat er beduidend minder berichten zijn, maar er zijn ook geen flames meer. Ik persoonlijk heb liever minder berichten en geen flames, maar hoe denken jullie daar over ? Graag veel berichten en dan de flames maar voor lief nemen ? Of zoals het nu is, is het prima ?
Ik heb er expres geen poll van gemaakt, want er zijn nog veel meer alternatieven mogelijk. Ik zou zeggen, steek je mening niet onder stoelen of banken.
Ik heb er expres geen poll van gemaakt, want er zijn nog veel meer alternatieven mogelijk. Ik zou zeggen, steek je mening niet onder stoelen of banken.
ook ik heb liever minder berichten en geen flames. Ik vind dat gefakkel simpelweg geen omgangsvorm. Eén van de redenen dat ik persoonlijk minder schrijf is dat ik het gewoon te druk heb met andere dingen. Wel lees ik iedere dag even mee...
Groetjes en liefs,
Babette.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
-
troeteltrans
- Banned Lid
nou als je een rustig forum wilt dan kun je net als Mila er eentje maken waarin je berichten aan jezelf schrijft dan heb je een heel rustig forum
http://shemalemarktplaats.forumup.nl
Persoonlijk vind ik er weinig aan, een forum waar mensen niet durven te *beledigen!*
Kijk eens naar dit filmpje van Dominee Gremdaat... over de *gekwetsde en beledigde medemens*
http://www.youtube.com/watch?v=dMFupC13_D8
Wat heb jij liever een discussie met inhoud of geT-leuter in bejaarden huis "de roze rimpel..." waar middelmatigheid de toon zet?
http://shemalemarktplaats.forumup.nl
Persoonlijk vind ik er weinig aan, een forum waar mensen niet durven te *beledigen!*
Kijk eens naar dit filmpje van Dominee Gremdaat... over de *gekwetsde en beledigde medemens*
http://www.youtube.com/watch?v=dMFupC13_D8
Wat heb jij liever een discussie met inhoud of geT-leuter in bejaarden huis "de roze rimpel..." waar middelmatigheid de toon zet?
-
ik ben hier niet meer
- Forumdiva
Er is niks mis met een discussie, en je hoeft het absoluut niet met elkaar eens te zijn. Maar om nu iedere keer weer dat afkraken van een ander te doen, wat is daar volgens jou dan het nut van. Ik zie flames eerder als iets van onmacht van mensen om op een menswaardige manier met elkaar om te gaan. Ik vind dat je elkaar hoort te respecteren, ook al sta je lijnrecht tegenover elkaar. Ook zonder beledigingen kun je het heel goed met elkaar oneens zijn. Er zijn in het verleden ook best wel discussies geweest waar geen persoonlijke beledigingen continue werden geuit.
Ook al is een forum onpersoonlijk (de meeste kennen elkaar IRL niet), is dat nog geen vrijbrief om elkaar dan maar lekker te gaan uitschelden voor rotte vis. Daar zijn ook aparte forums voor waar je dat kunt doen.
En ik zie ook het nut val elkaar persoonlijk beledigen eigenlijk niet in, ik zou een toelichting van je daarin wel op prijs stellen Mina.
Nee, dit hoeft geen theekransje te zijn of worden. Ik denk dat er heus wel weer discussies komen, maar dat kan makkelijk zonder op de man/vrouw persoonlijk te spelen iedere keer weer.
Ook al is een forum onpersoonlijk (de meeste kennen elkaar IRL niet), is dat nog geen vrijbrief om elkaar dan maar lekker te gaan uitschelden voor rotte vis. Daar zijn ook aparte forums voor waar je dat kunt doen.
En ik zie ook het nut val elkaar persoonlijk beledigen eigenlijk niet in, ik zou een toelichting van je daarin wel op prijs stellen Mina.
Nee, dit hoeft geen theekransje te zijn of worden. Ik denk dat er heus wel weer discussies komen, maar dat kan makkelijk zonder op de man/vrouw persoonlijk te spelen iedere keer weer.
-
troeteltrans
- Banned Lid
Nou dan heb je het filmpje niet goed bekeken... zo kijk ik er precies tegenaan. Zodra je regels gaat maken waarin je stelt dat bepaalde dingen niet gezegd mogen worden begeef je je in een uiterst subjectief gebied... wat voor de een geen belediging is kan dat voor de ander wel zijn en andersom. Als je daarin dan onderscheid gaat maken, begeef je je op glad ijs...Nannette schreef: En ik zie ook het nut val elkaar persoonlijk beledigen eigenlijk niet in, ik zou een toelichting van je daarin wel op prijs stellen Mina.
de volgende twee stellingen bijv: *Transgenders zijn mannen* en *Exheterotransen zijn heteromannen met een probleem*... de tweede werd op dit forum niet getolereerd, de eerste was toegestaan. Krom in mijn optiek. En op deze manier zijn eigenlijk alle gezonde en pittige leuke discussies op trav.org verdwenen. Omdat je hier alleen maar mag komen om te praten over wat voor nagellak je nu weer hebt gekocht bij de hema, en dergelijke dingen maar wie wil dat nu lezen of eraan bijdragen?
-
ik ben hier niet meer
- Forumdiva
Ik vind dat er een verschil zit tussen dat bepaalde dingen niet gezegd mogen worden, en het feit van continue op de mens af spelen en elkaar zoveel mogelijk afkraken.
En je hebt beledigen en beledigen.
Het feit wat ik belangrijk vind is eigenlijk dat iemand niet expres beledigd gaat worden om maar elkaar lekker aan te kunnen vallen. In een gezonde discussie kun je niet zonder beledigingen, maar die zijn als je het goed doet niet op de persoon gericht, hooguit op denkbeeld van de persoon. En ja, als die persoon dat als persoonlijk opvat, snapt ie gewoon niet het verschil tussen wel of niet persoonlijk.
Wat betreft die stellingen, in mijn optiek zouden ze of alletwee of geen beiden toegestaan moeten worden. Ook al zal de 2e waarschijnlijk gevoeliger liggen. Maar het gaat bij een goede discussie niet om gevoelens, maar om het op een juiste manier aanhoren van elkaars argumenten. En dat kan ook zonder flames toch allemaal ?
En je hebt beledigen en beledigen.
Het feit wat ik belangrijk vind is eigenlijk dat iemand niet expres beledigd gaat worden om maar elkaar lekker aan te kunnen vallen. In een gezonde discussie kun je niet zonder beledigingen, maar die zijn als je het goed doet niet op de persoon gericht, hooguit op denkbeeld van de persoon. En ja, als die persoon dat als persoonlijk opvat, snapt ie gewoon niet het verschil tussen wel of niet persoonlijk.
Wat betreft die stellingen, in mijn optiek zouden ze of alletwee of geen beiden toegestaan moeten worden. Ook al zal de 2e waarschijnlijk gevoeliger liggen. Maar het gaat bij een goede discussie niet om gevoelens, maar om het op een juiste manier aanhoren van elkaars argumenten. En dat kan ook zonder flames toch allemaal ?
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Ik post ook een stuk minder dan in het verleden, dat komt vooral omdat ik alleen nog reageer en geen eigen draden meer heb gestart de laatste tijd. Ik ben het met Mina wel eens dat beledigen moet kunnen, vanwege de door haar op gegeven reden dat de een zich wel beledigd zal voelen en de ander niet, glad ijs dus inderdaad, aan de andere kant is het denk ik niet meer dan fatsoenlijk dat wanneer je een opmerking maakt die als beledigend ervaren wordt en het verzoek krijgt er mee op te houden dat je dat dan ook doet.
Irene
Irene
Kleine stapjes
ik wijs niet graag met een vingertje maar ik heb zo de indruk dat sinds een aantal figuren hier verdwenen zijn die flames ook ineens volledig achterwege blijven
de rest verschilt nu en dan van mening en soms vallen daar wat woorden maar het is imo zelden bedoelt om te kwetsen
ik vind het wel prettig, de rust zoals die nu is
daarnaast heb ik ook weinig toe te voegen en weinig topics te openen
all is said, en nu en dan komt daar toch weer wat nieuws bij wat ik meepik, maar het meeste is bekend terrein en dat is ook prima
de rest verschilt nu en dan van mening en soms vallen daar wat woorden maar het is imo zelden bedoelt om te kwetsen
daarnaast heb ik ook weinig toe te voegen en weinig topics te openen
all is said, en nu en dan komt daar toch weer wat nieuws bij wat ik meepik, maar het meeste is bekend terrein en dat is ook prima
Je kunt heel goed een discussie met inhoud hebben, en het ook grondig met elkaar oneens zijn, zonder dat je elkaar voor rotte vis uitmaakt. Overigens ben ik van mening dat het "flamen" ver beneden die middelmaat ligt... Je kunt prima op een menswaardige manier met elkaar omgaan, toch?Mina_ schreef:Wat heb jij liever een discussie met inhoud of geT-leuter in bejaarden huis "de roze rimpel..." waar middelmatigheid de toon zet?
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik vind het zoals het nu is prettiger. Ik vind dat berichten die bewust geschreven zijn om een ander te kwetsen gewoon niet kunnen. Binnen de marges van "geef elkaar de ruimte om iets anders te zien of te voelen dat wat jij ziet of voelt" mag je het best met elkaar oneens zijn.
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
troeteltrans
- Banned Lid
ik dacht dat deze site bedoelt was om elkaar te versterken in het gehele T- zijn. En dan zo, dat het T-zijn beter door de maatschappij geaccepteerd zou worden. Maar als er hier al met modder wordt gegooid, hoe kun je dan verlangen van de andere mensen dat ze gewoon doen.
Groetjes Bea.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
http://users.telenet.be/ws35904/Mina_ schreef:nog een kandidaat voor de Roze RimpelJoyy schreef:
WIE ZIJN WIJ?
Wij zijn een groep van niet zo jonge homomannen (van 40 tot ... ) die het wel wat rustiger aan willen doen maar toch ook niet willen stilzitten. Wij voelen ons niet altijd thuis in de holebiverenigingen met een meerderheid van 20- en 30-ers. Al komen er wat rimpels, wij voelen ons eerder als die bekende Engelse wagen: degelijk, krachtig, onverslijtbaar, comfortabel, en goed afgeveerd...
etc
nee dankje
-
troeteltrans
- Banned Lid
HAHAHAH
neeeeej Joy
Bejaardenhuis de roze rimpel.. niet een datingsite, foei!
lol
neeeeej Joy
Bejaardenhuis de roze rimpel.. niet een datingsite, foei!
maar wat grappig die omschrijving haha! Lijkt me best iets voor jou om op te knappen, zo n knarsende wagen. Al komen er wat rimpels, wij voelen ons eerder als die bekende Engelse wagen: degelijk, krachtig, onverslijtbaar, comfortabel, en goed afgeveerd...
lol