Transseksuele scholieren krijgen eigen toilet

Algemeen

Moderator: Moderators

Saartje
Eredivisie

Transseksuele scholieren krijgen eigen toilet

Bericht door Saartje »

http://www.nuvideo.nl/home/video/show/15361

Lang leve thailand!
Daar snappen ze het tenmiste.
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Discriminatie! Overigens link je naar een ander filmpje. =P
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
San10
dagelijks aanwezig

Bericht door San10 »

Heb ik geloof ik op jeugdjournaal een keer gezien.
Mmm, ik zou t liefste toiletten hebben waar alleen een icoon of tekst van een wc op staat, geen gender.

(Er zijn gebouwen waar men alleen toiletten heeft met toilet er op, (waar dan wel een verzoek bij hangt altijd zittend te plassen)
of gewoon als er maar 1 wc is.
Dat vind ik prettiger.

Stel je voor in een cafe en dan naar zo'n TG wc gaan.
Sta je toch al helemaal voor ...
Ik droom, dus ik ben.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

1 voordeel: hij is wel altijd schoon :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef:1 voordeel: hij is wel altijd schoon :wink:
Hoezo?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Omdat er nauwelijks iemand opzit (% T* < %M en %T < %V)

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef:Omdat er nauwelijks iemand opzit (% T* < %M en %T < %V)
Ja, maar het is wel een toilet dat gebruikt wordt door staand en zittend plassende mensen als ik het filmpje goed heb begrepen. Daarom waag ik te betwijfelen dat een T toilet per definitie schoner is.

Ben ik nou trouwens de enige die een toilet speciaal voor niet hetero's discriminerend vindt?
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Morbide schreef :

Ben ik nou trouwens de enige die een toilet speciaal voor niet hetero's discriminerend vindt?

Voor T's bedoel je ?
Enfin ze doen maar, ik ga sowieso bij de vrouwen en als er daar een lange file staat gaan we toch gewoon bij de mannen.
Das nu dus regelmatig, na het afhalen van het nummer voor de wedstrijdis het altijd een enorme wachtrij bij de Dames.......het doet me gevoelsmatig eigenlijk niks om af en toe bij de mannen te gaan.
Misschien omdat er dan in de WC voor mannen ook gewoon allemaal vrouwen staan :)
Neen zo een speciale T-WC het zegt me echt niks, waarom gewoon geen merkteken op ons voorhoofd hé ?

Groetjes,

Mel
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Morbide schreef:Ben ik nou trouwens de enige die een toilet speciaal voor niet hetero's discriminerend vindt?
Nee joh, ben je nie.....ik vind twee wcs ook keuze zat....

....kvind trouwens, dat de wetenschap eens uit de voeten moet komen, zo dat we ooit geen toilet meer nodig hebben.....vind het toch un vervelende bezigheit dit verplicht te moeten gaan :-?

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

lief dinnetje schreef:
Voor T's bedoel je ?
Nee. Heb je het filmpje wel gezien? Het ging over toiletten voor homo's en "transen". Bij zowel de mannen als de vrouwen gaven de homo's en de transen schijnbaar problemen en dat wordt dus opgelost door een derde toilet. Dat is op zich al niet erg aardig voor VM's en het geeft ook te denken over het onderscheid tussen homoseksualiteit en transseksualiteit daar. O, en travestie natuurlijk. Het zijn alle drie andere dingen maar in Thailand krijgt dat dus één toilet. Raar. Helemaal vanwege het totaal buiten beschouwing laten van VM's. Gewoon iedereen bij elkaar in één toilet stoppen was een minder gekke oplossing geweest. Maar goed, misschien is het ook wel de prijs die je betaalt voor wegkijken. Het raarste van het hele verhaal is misschien nog wel dat Thailand hier bekend staat als T* vriendelijk land. Zodanig dat een derde toilet met applaus wordt ontvangen. Het is voor mij net zo tenenkrommend als kijken naar de documentaire over hoe tolerant Iran tov transen is met in het achterhoofd de speech van Ahmedinejad: "there is no homosexuality in Iran." Je zou bijna gaan denken dat ie het broertje van de Iraakse minister van informatie is.
lief dinnetje schreef: Enfin ze doen maar, ik ga sowieso bij de vrouwen en als er daar een lange file staat gaan we toch gewoon bij de mannen.
Das nu dus regelmatig, na het afhalen van het nummer voor de wedstrijdis het altijd een enorme wachtrij bij de Dames.......het doet me gevoelsmatig eigenlijk niks om af en toe bij de mannen te gaan.
Misschien omdat er dan in de WC voor mannen ook gewoon allemaal vrouwen staan :)
Neen zo een speciale T-WC het zegt me echt niks, waarom gewoon geen merkteken op ons voorhoofd hé ?
Hoewel voor de 1 wc gedachte heel wat valt te zeggen, thuis maak je ook geen onderscheid, hangt het toch af van de situatie. Als een meisje bijvoorbeeld ruzie heeft met haar vriendje en naar het toilet vlucht omdat ze dat als een verboden voor mannen zone ziet, is het wel heel vervelend als mannen daar net zo makkelijk binnen lopen als vrouwen. Misschien is dat wel een heel uitzonderlijke situatie, maar dat is de jouwe met je elite wielrennen ook. Wat dat merkteken betreft, daar heb ik wel eens over nagedacht en dat lijkt me soms wel wat.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Mara schreef: ....kvind trouwens, dat de wetenschap eens uit de voeten moet komen, zo dat we ooit geen toilet meer nodig hebben.....vind het toch un vervelende bezigheit dit verplicht te moeten gaan :-?
Dat bestaat en heet een stoma, maar het is verre van ideaal.
San10
dagelijks aanwezig

Bericht door San10 »

Morbide schreef:
Mara schreef: ....kvind trouwens, dat de wetenschap eens uit de voeten moet komen, zo dat we ooit geen toilet meer nodig hebben.....vind het toch un vervelende bezigheit dit verplicht te moeten gaan :-?
Dat bestaat en heet een stoma, maar het is verre van ideaal.
Ervaring er mee? Of iemand die t heeft?

Ik heb ziekte van Crohn en wellicht moet ik er eentje.
Er bestaat voor mensen met darmziektes 'plaspasjes' omdat ze vaker naar het toilet moeten en dan hopen bv in een winkel achter naar het toilet te mogen.

Zie je t voor je:
1 pasje om te mogen smeken om naar achteren te mogen vanwege ziekte
daarna loop je naar de damestoilet en moet je nog een pasje tonen om aan te geven dat je T* bent en bij het damestoilet wilt...
hebt al in de broek gedaan... :oops: :evil:

Wanneer kunnen we nou s gewoon doorlopen?
Waarom moeten we vanalles bewijzen? :evil:
Ik droom, dus ik ben.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

San10 schreef: Ervaring er mee? Of iemand die t heeft?
Ik ken iemand van ongeveer mijn leeftijd met een stoma, erg lastig met heupbroeken en dan dansen enzo want dan zie je het en dat vinden veel mensen nogal een afknapper. Het houdt haar overigens niet tegen. =)
San10 schreef: Zie je t voor je:
1 pasje om te mogen smeken om naar achteren te mogen vanwege ziekte
daarna loop je naar de damestoilet en moet je nog een pasje tonen om aan te geven dat je T* bent en bij het damestoilet wilt...
hebt al in de broek gedaan... :oops: :evil:

Wanneer kunnen we nou s gewoon doorlopen?
Waarom moeten we vanalles bewijzen? :evil:
Ik heb nog nooit een pasje nodig gehad om te bewijzen dat ik trans ben en daarom naar het damestoilet moet/mag. Waarom zou je überhaupt gaan uitleggen dat je trawatdanook bent? Gewoon doorlopen.
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

in principe zou 1 toiletgroep handig zijn, zodat je geen keuze hoeft te maken. Technische gezien is het handiger om de plassende mannen een eigen ruimte te geven, omdat ze staande plassen en dat het liefst in groep verband doen. Een enkeling daar gelaten, die dan toch naar de WC gaat ipv de urinoir. Ik als vrouw ga altijd naar de damestoilet en heb tot nu toe daar nooit geen probleem mee gehad.

Dat ze in Thailand een extra's toilet hebben gemaakt toont dat ze daar de T's niets in de rekening hebben. Ze hebben daar geen enkele moeite mee als je dat wilt maar dan lig je er dan ook uit.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Plaats reactie