De Knuppel in het Hoenderhok

Algemeen

Moderator: Moderators

Gast

Bericht door Gast »

Ingezz schreef:Dat dragqueens en verwijfde homo´s invloed hebben op de beeldvorming van t´s zou ik niet in twijfel trekken.
Die zijn vaak zichtbaar en hetero tv's niet. Maar als die zichtbaar zouden zijn hoe zouden die dan gezien worden? Als het tijdelijke summum van 'vrouwelijkheid'? of als verwijfde heteromannen? Of als een man in een jurk?' Verwijfde homo's' roept negatieve connotaties op omdat het zo denigrerend klinkt. ZIJ steken hun hoofd boven het maaiveld uit. hetero tv's niet.
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

lucinda schreef: ZIJ steken hun hoofd boven het maaiveld uit. hetero tv's niet.
ZIJ vallen op, hetero tv's niet. Media wil nu eenmaal graag alles wat afwijkt zo groot mogelijk opblazen.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gast

Bericht door Gast »

Amber79 schreef:ZIJ vallen op, hetero tv's niet. Media wil nu eenmaal graag alles wat afwijkt zo groot mogelijk opblazen.
Ja he he, hetero tv's vallen uiteraard niet op! Die zitten diep in de kast.
Dus hoe zouden die nou op kunnen vallen?? Laat staan een tv tegenwicht vormen voor 'die verwijfde homo's'??.
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

verwijfde homo's en drags hebben alleen invloed op de beeldvorming over die groep denk ik

net zoals harley davidson rijders wat zegt over de mensen die harleys rijden , en niets zeggen over motorliefhebbers in het algemeen
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Lucinda schreef:
Die zijn vaak zichtbaar en hetero tv's niet. Maar als die zichtbaar zouden zijn hoe zouden die dan gezien worden?
Ik heb het idee dat ik in het ergste geval als een beetje vreemd wordt gevonden, maar de meeste mensen valt het niet eens op.

Irene
Kleine stapjes
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Tijd om daar dus iets aan te doen :wink: Maar wat moet een hetero TV dan doen om op te vallen zonder hun eigen identiteit te verliezen? Maw: hoe kunnen zij hun kop boven t maaiveld uitsteken?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb al een stap in die richting gemaakt,

Irene
Kleine stapjes
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

sja, ik zie mezelf nie als heterosexuele tv. Ik ben ts en buiten dat val ik op vrouwen. Geldt dat ook?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

vast wel Amber,

Ik plaats mezelf nooit in een hokje, maar heb nou eenmaal geen aangeboren aversie tegen het woord travestie, noch tegen het woord hetero.

Heb ook niks tegen homo's hoor ;-)

Irene
Kleine stapjes
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Kzie mezelf ook niet als T hoor :wink: Zie mezelf echt als 99% pot. Mar mn kop boven t maaiveld uitsteken? Sja, ksta niet met mn kop in de krant, maar ben ook niet bang om er met mensen over te praten...
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Natassia
ff weer wat posten
Berichten: 42
Lid geworden op: do jan 06, 2005 21:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Bericht door Natassia »

*doet ook weer es effe mee*
lucinda schreef: Vanuit de psychiatrie is bekend dat mensen die kleding van de andere sekse dragen doorgaans met behoorlijke psychische stoornissente maken hebben. Bijv mensen die lijden aan autisme, asperger of mensen die seksueel misbruik hebben meegemaakt. Ook kan er sprake zijn van een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Als psycholoog zult u daar toch mee bekend zijn?
Hmmm... dus dat geldt ook nog steeds voor vrouwen die rondlopen in broeken en kisten? Of is dit ook zo'n theorie, waarvan we als maatschappij later ook gaan zeggen.. "Oooh... wat was dat eigenlijk debiel dat we er zo over dachten!"
lucinda schreef: Geen enkele man die geestelijk gezond is, wil met een rok over straat. Ten eerste omdat het voor een man heel vernederend is om een rok te dragen en ten tweede ook de negatieve aandacht die dat genereerd.
Je bedoelt eigenlijk te zeggen.. mannen willen geen rok dragen omdat de maatschappij er eigenlijk nog niet klaar voor is en mannen niet altijd de (vaak) negatieve consequenties willen of kunnen ondergaan?

Geestelijk niet gezond.. pfff... :-?
Gebruikersavatar
Petra v
ForumFan
Berichten: 377
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 22:07
Locatie: Stiens
Contacteer:

mannen in rokken en T zijn

Bericht door Petra v »

even een paar quotes en mijn mening. :
Mik van Es
"Ik denk dat je als man-in-jurk of man-in-rok het beste naar een plaatselijke T&T-bijeenkomst kunt gaan. Vermoedelijk zijn daar wel meer geestverwanten. Anders kom je maar naar de T&T Groningen, waar het inmiddels behoorlijk ingeburgerd is. We zien nu ook dat mannen in jurk/rok gemakkelijker naar buiten gaan."

Ik denk daar zelf heel anders over.
Mannen die rokken cq jurken dragen, zijn in principe gewoon man, net zo mannelijk als elk ander man. En hebben alleen iets met man zijn, en helemaal niets met T zijn of wat dan ook. Het gaat hun louter om de kledingstuk, en de uiting / expressie vrijheid dat die stap met zich mee brengt. Waarvan veel het zo mannelijk mogelijk willen houden. Oftewel ze willen helemaal geen associatie met het vrouwelijke. Zij zijn man in lichaam en geest.

Alleen willen ze wel ander kleding dragen dan wat het huidige mannen mode hun kan bieden. Iets anders dan de broek. En zij waarderen alle eigenschappen die rokken hebben en wat dat hun dan kan bieden, waaronder een enorme comfort en voor de wat meer avontuurlijken, de mogelijkheid je te kunnen uiten met kleuren en motieven. Maar dan wel als kleding stuk, niet als symbool voor hun vrouwelijkheid. Aub niet. Die mannen hebben totaal niets met als een vrouw uit zien of te willen zijn. Totaal niet.

Ik zou die mannen beslist niet uitnodigen naar een T&T, daar hebben DIE mannen echt niets te zoeken. Want bij een T&T gaat het om heel andere zaken dan alleen ander kleding. Het gaat bij de T&T om mensen die een ander beleving hebben dan ander reguliere mannen. Een beleving om de vrouw uit te beelden tot en met een vrouw te willen zijn. En je hoeft dan ook niet perse' een rok / jurk daar voor te dragen.

lucinda
"Geen enkele man die geestelijk gezond is, wil met een rok over straat. Ten eerste omdat het voor een man heel vernederend is om een rok te dragen en ten tweede ook de negatieve aandacht die dat genereert."

Waar haal je die verschrikkelijk bekrompen discriminatieve opmerking vandaan? Zeker is het voor mannen een hele stap om de straat op in een rok, zich afvragend hoe men zal reageren. Echter de meeste mensen maken er niets van. Mooi toch, een man die zelfstandig denkt en handelt en ook het genot weet te waarderen van een rok, zich als individueel durft te manifesteren. Er is niets vernederends aan. Dat is dan een associatie met mannen die inderdaad niet sporen en in hun verwarde toestand dingen doen die duidelijk niet sporen. Van de gedachte dat mannen mannen zijn en vrouwen vrouwen zijn, mannen in broeken en vrouwen in jurken. :o Echter broeken zouden dan ook vernederend zijn voor vrouwen... :o :-? :roll: Onzin. Daarmee zeg je ook meteen dat ieder die zich niet houdt aan het normale iets mankeert, dus wij allemaal hier. :roll: :o :( :-? "Nee" zeg je dan, waarschijnlijk, .... "omdat de reden van ons bekend en geldig is." Nou ook voor mannen die rokken dragen.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

wel heeeeel erg generaliserend om voor alle mannen te spreken de ene rok of jurk aantrekken

lijkt mij dat een man die een jurk aantrekt daar iig niet zijn mannelijkheid mee wil benadrukken
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Of juist wel door te laten zien dat hij zich niks aantrekt van anderen..
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

als hij die jurk geleend heeft, dan wel natuurlijk :wink:
Plaats reactie