Wat jij blijkbaar niet weet, en velen met jou, is dat er een behoorlijke beweging is onder mannen die ipv broeken de rok aan willen, en dan openbaar. Ja het wordt door velen nog geassocieerd met iets van vrouwelijkheid, maar dat is puur onwetend heid en totaal fout. Er zijn erg veel die rokken in huis dragen, ( ik heb het dan ook niet over zij die het ivm een fetisj doen ) en als er meer mannen het openlijk droegen, zouden die dan ook volgen. Echter dat wordt hun ook weer bijna onmogelijk gemaakt door dat hun partner het openlijk dragen hun zowaar verbiedt. In de US schijnt de Utilikilt, een rok / kilt speciaal voor mannen gemaakt een heel populair en veel verkocht rok te zijn. Mannelijk en stoer.Joyy schreef:wel heeeeel erg generaliserend om voor alle mannen te spreken de ene rok of jurk aantrekken
lijkt mij dat een man die een jurk aantrekt daar iig niet zijn mannelijkheid mee wil benadrukken
Het is dan wel moeilijk bij het zien van een man in rok om te weten waarom een man de rok aan heeft zonder dat te vragen. Maar wat ik zei is correct. Wanneer je het over mannen hebt die buiten het gewone kleding dragen spreek je nog altijd over mannen, wanneer dat van oorsprong mannen betreft die het voor een ander reden doen, wordt dat bij de aard van de persoon, de reden genoemd, bv "travestiet". Oftewel die man bedrijft het travestie. Er is daar weer een probleem mee, alweer hokjes, hoe heet een man die vrouwelijk kleding aan wil en verder toch mannelijk blijft? een man met vrouwen kleding.... er is nog geen benaming voor. Hij heeft immers niet tot doel een vrouw uit te beelden, maar vindt dan in tegenstelling tot de meeste andere mannen vrouwen kleding mooi om te dragen. Dat zijn dan wel uitzonderingen.
Al zijn beide personen man van uiterlijk, van bouw, zijn ze degelijk in twee groepen onder te verdelen. Er is wel duidelijk een verschil tussen MANNEN die ipv normaal op de broek gebaseerd mannen kleding een rok of soms ook een jurk dragen. En andere mannen die voor heel andere redenen ook die zelfde kledingstukken toevallig aan hebben. De onderscheid is dus de aard samen met de bedoeling, de beleving, en niet de kledingstuk. Dus spreek ik van de aard van de persoon, een "man" persoon, mannelijk dus, en de vrouwelijk man.
Uiteraard zijn er mannen die rokken en jurken dragen met een heel andere gevoel, bedoeling, beleving, die dat om heel andere redenen doen, nl om het vrouwelijke te beleven / uitbeelden, iets heel anders.
Twee groepen die qua uiterlijk door anderen in eerste instantie hetzelfde eruitzien. De ene wil er echter helemaal niets met het vrouwelijke hebben en de ander wil juist vrouwelijkheid er mee uitdrukken, waarschijnlijk zijn vrouwelijkheid. Het verwarrende daarbij is dan voor mensen die het niet bij de drager na vragen, is dat in mijn voorbeelden, beide mannen er ook niet iets aan hun persoonlijke uiterlijk hebben gedaan om vrouwelijkheid te laten zien. De ene is man, de ander misschien een luie travestiet, alleen dan bij navraag komt een ander er achter.
Vergeet niet dat mannen, MANNEN, die rokken dragen overwegend neutraal eenvoudige, vaak donker rokken dragen, die passen nl precies bij het "mannelijke" uitdrukking, mode stijl, en daarmee distantiëren ze zich zo veel mogelijk van überhaupt de suggestie van iets vrouwelijk te willen laten zien IN HUN KARAKTER / AARD.
Maar daar genoeg over
Het is hier allemaal vrouwen, en dat vind ik wel zo fijn.