ok raadsel. ;) waarom trekken transgenders gay bottoms aan?
Moderator: Moderators
@ Mila: Kan het ook zijn dat jij inmiddels zo gefixeerd bent op de passabiliteit van jezelf en andere transen, dat je het je niet meer voor kunt stellen wat het is om te leven in de waan dat er eigenlijk alleen geboren mannen en vrouwen bestaan? In die veronderstelling leven de meeste mensen namelijk, en als je dan een vrouw ziet die iets mannelijks over zich heeft, is er nog niks aan de hand.
Afgaande op wat ik weet van jouw maatstaven, is (naar een voorzichtige schatting van mijzelf) ongeveer 20 % van alle vrouwen tamelijk onpassabel. En misschien heeft 2 % van alle vrouwen daar in het dagelijks leven merkbare hinder van.
M.a.w. het ligt eerder aan jou, dat je vermoedens hebt over de anatomie van een vrouw die niet helemaal passabel is. "Gewone" mensen hebben die optie niet zo vooraan in hun navigatiesysteem zitten.
Ik heb die open monden zelf ook meegemaakt, net als schuwe blikken, schrikreacties enz. en ik ben heel goed in staat om op de gezichten van mensen te lezen wat zij in mij zien. Omdat ik het geen ramp (meer) vind om gelezen te worden, heb ik namelijk geen bord voor mijn kop nodig om mij ertegen te beschermen als het gebeurt.
Afgaande op wat ik weet van jouw maatstaven, is (naar een voorzichtige schatting van mijzelf) ongeveer 20 % van alle vrouwen tamelijk onpassabel. En misschien heeft 2 % van alle vrouwen daar in het dagelijks leven merkbare hinder van.
M.a.w. het ligt eerder aan jou, dat je vermoedens hebt over de anatomie van een vrouw die niet helemaal passabel is. "Gewone" mensen hebben die optie niet zo vooraan in hun navigatiesysteem zitten.
Ik heb die open monden zelf ook meegemaakt, net als schuwe blikken, schrikreacties enz. en ik ben heel goed in staat om op de gezichten van mensen te lezen wat zij in mij zien. Omdat ik het geen ramp (meer) vind om gelezen te worden, heb ik namelijk geen bord voor mijn kop nodig om mij ertegen te beschermen als het gebeurt.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
<Ik heb die open monden zelf ook meegemaakt>
Nergens om hoor, maar als jij gaat benoemen wat mensen evt al waargenomen hebben dan wel vermoeden, dan gaan die mensen een houding zoeken, wellicht in de vorm van een 'open mond'.
Een mond kan trouwens ook openvallen als iemand een vrouwelijke man ziet die dan gaat zeggen dat ze TS is.
Psychologie in reverse, zullen we maar zeggen........en als 20% van de bio vrouwen al 'passabiliteitsprobs' heeft, hoe zou het dan kunnen zijn dat een van geboorte man als TS na verloop van tijd zo passabel word dat niemand dat dan in de gaten heeft?
Zoiets zou gekund hebben, maar dan tot zo'n 30 jaar geleden, toen de gemiddelde nederlander nog niet volledig op de hoogte was van het bestaan van TS, en evt mannelijke trekjes bij een TS niet wist te duiden.
Zoals nu wel het geval is, dankzij de permanente 'voorlichting' op dit vlak.
Mila.
Nergens om hoor, maar als jij gaat benoemen wat mensen evt al waargenomen hebben dan wel vermoeden, dan gaan die mensen een houding zoeken, wellicht in de vorm van een 'open mond'.
Een mond kan trouwens ook openvallen als iemand een vrouwelijke man ziet die dan gaat zeggen dat ze TS is.
Psychologie in reverse, zullen we maar zeggen........en als 20% van de bio vrouwen al 'passabiliteitsprobs' heeft, hoe zou het dan kunnen zijn dat een van geboorte man als TS na verloop van tijd zo passabel word dat niemand dat dan in de gaten heeft?
Zoiets zou gekund hebben, maar dan tot zo'n 30 jaar geleden, toen de gemiddelde nederlander nog niet volledig op de hoogte was van het bestaan van TS, en evt mannelijke trekjes bij een TS niet wist te duiden.
Mila.
Aardig geprobeerd, maar ik acht mezelf goed in staat om aan te voelen of zoiets het geval is. Vooral omdat ik het niet nodig heb om mezelf op dit punt voor de gek te houden. Op de open monden waar ik op doelde volgden openhartige en ontspannen gesprekken, waarin die mensen geen enkele reden hadden om een houding te zoeken.mila schreef:<Ik heb die open monden zelf ook meegemaakt>
Hoe dat zou kunnen? Dat heb ik je nota bene net uitgelegd! Ik ga het niet nog eens overtypen. Lees dan ook nog eens hoeveel vrouwen er volgens mij passabiliteitsprobs hebben: 2 %. Die andere 18 % zouden ze wel hebben als ze naar jouw maatstaven bestudeerd werden, maar dat doen "gewone" mensen niet. Dat doen alleen transen, jammer genoeg. En voor al bij elkaar.mila schreef:Psychologie in reverse, zullen we maar zeggen........en als 20% van de bio vrouwen al 'passabiliteitsprobs' heeft, hoe zou het dan kunnen zijn dat een van geboorte man als TS na verloop van tijd zo passabel word dat niemand dat dan in de gaten heeft?
Je belevingswereld is sterk beperkt door je eigen transzijn, als je het mij vraagt. Voor het gros van de mensen is al die voorlichting over transigheid net zo belangrijk als voorlichting over -doe een greep- een of andere spierziekte. Heel ver van hun bed, dus. Beslist niet zo voor in hun hoofd, dat ze meteen een trans lezen als ze er een tegenover zich krijgen.mila schreef:Zoiets zou gekund hebben, maar dan tot zo'n 30 jaar geleden, toen de gemiddelde nederlander nog niet volledig op de hoogte was van het bestaan van TS, en evt mannelijke trekjes bij een TS niet wist te duiden.
Hallo Mila,
Janiek heeft hier wel gelijk dat het bij 'gewone' mensen niet een voor de hand liggende gedachte is om iets 'vreemds' dat ze opmerken bij iemand als T* te zien, omdat ze er eenvoudigweg niet mee bezig zijn.
Vanuit die gedachte heb ik die openvallende monden gehad ... ik val nu eenmaal op .. al is het maar vanwege mijn lengte.
volgens mij Mila (en dit is dan wel zo'n gevaarlijke aanname) ben jij zo gefixeerd op T* en passabiliteit dat jij de meeste van mijn vriendinnen nog als T bestempeld, terwijl ze gewone huis tuin en keuken "bio's" zijn
Patricia,
Liefde laat zich niet dwingen en dat ik nu een aantal bijzonder goede vriendschappen heb naar aanleiding van mijn gestruin op vrouwensites, is iets waar ik mijn handen voor dichtknijp.... hoeveel echt waardevolle vriendschappen heb jij zelf overgehouden aan jou gestruin met uithangbord?
groetjes, Fenna
Janiek heeft hier wel gelijk dat het bij 'gewone' mensen niet een voor de hand liggende gedachte is om iets 'vreemds' dat ze opmerken bij iemand als T* te zien, omdat ze er eenvoudigweg niet mee bezig zijn.
Vanuit die gedachte heb ik die openvallende monden gehad ... ik val nu eenmaal op .. al is het maar vanwege mijn lengte.
volgens mij Mila (en dit is dan wel zo'n gevaarlijke aanname) ben jij zo gefixeerd op T* en passabiliteit dat jij de meeste van mijn vriendinnen nog als T bestempeld, terwijl ze gewone huis tuin en keuken "bio's" zijn
Patricia,
Liefde laat zich niet dwingen en dat ik nu een aantal bijzonder goede vriendschappen heb naar aanleiding van mijn gestruin op vrouwensites, is iets waar ik mijn handen voor dichtknijp.... hoeveel echt waardevolle vriendschappen heb jij zelf overgehouden aan jou gestruin met uithangbord?
groetjes, Fenna
<Janiek heeft hier wel gelijk dat het bij 'gewone' mensen niet een voor de hand liggende gedachte is om iets 'vreemds' dat ze opmerken bij iemand als T* te zien, omdat ze er eenvoudigweg niet mee bezig zijn.
Kijk, als iemand als Vicky nou iets schrijft over openvallende monden als ze verteld dat ze TS is, dan zou ik dat voor waar aannemen, gezien haar foto's (ik ken haar niet IRL, dus ik weet niet hoe ze klinkt als ze spreekt, en ook niet hoe ze zich beweegt, maar dat zit denk ik wel goed).
Maar zelfs iemand als Vicky schreef eens dat sommige mensen wel door hebben dat.........en mede in dat kader vind ik het 'open vallende monden' verhaal van jou nogal, eh, gekleurd.
<volgens mij Mila (en dit is dan wel zo'n gevaarlijke aanname) ben jij zo gefixeerd op T* en passabiliteit dat jij de meeste van mijn vriendinnen nog als T bestempeld, terwijl ze gewone huis tuin en keuken "bio's" zijn >
Ik zie het verschil tussen een bio en een ts wel hoor....maar ik heb een bio vriendin die door iedereen voor een ts aangezien word.
Ik had eens een paar italiaanse ts kennissen op visite, en zij zou ook komen, waarop gevraagd werd 'oh, is she a TS'?
Zeg ik dus heel erg duidelijk, om problemen te voorkomen: 'NO! read my lips! NO, she is NOT a transsexual'.
Komt ze wat later binnen, maakt een praatje, en een van die italiaanse ts'en presteert het om te vragen 'you are a transsexual'? Pijnlijk.
En toen ze dus ontkende werd mij later door hun gevraagd of ze niets van haar ts heden/verleden wilde weten of zo, en hoe vervelend zij dat als ts'en vonden.
Ook niet een vreemde of 'levensgevaarlijke' (jouw woord) aanname, want die transen bestaan, al dan niet met niet een plaat voor hun hoofd, maar de hele Chinese Muur. Of een (ts) gewone realiteitsstoornis, min of meer, dat kan varieren.
Dus er zijn wel degelijk transen die bio vrouwen voor transen verslijten ja, dat kan.
<Vanuit die gedachte heb ik die openvallende monden gehad ... ik val nu eenmaal op .. al is het maar vanwege mijn lengte.>
Tjah.
Mila.
Kijk, als iemand als Vicky nou iets schrijft over openvallende monden als ze verteld dat ze TS is, dan zou ik dat voor waar aannemen, gezien haar foto's (ik ken haar niet IRL, dus ik weet niet hoe ze klinkt als ze spreekt, en ook niet hoe ze zich beweegt, maar dat zit denk ik wel goed).
Maar zelfs iemand als Vicky schreef eens dat sommige mensen wel door hebben dat.........en mede in dat kader vind ik het 'open vallende monden' verhaal van jou nogal, eh, gekleurd.
<volgens mij Mila (en dit is dan wel zo'n gevaarlijke aanname) ben jij zo gefixeerd op T* en passabiliteit dat jij de meeste van mijn vriendinnen nog als T bestempeld, terwijl ze gewone huis tuin en keuken "bio's" zijn >
Ik zie het verschil tussen een bio en een ts wel hoor....maar ik heb een bio vriendin die door iedereen voor een ts aangezien word.
Ik had eens een paar italiaanse ts kennissen op visite, en zij zou ook komen, waarop gevraagd werd 'oh, is she a TS'?
Zeg ik dus heel erg duidelijk, om problemen te voorkomen: 'NO! read my lips! NO, she is NOT a transsexual'.
Komt ze wat later binnen, maakt een praatje, en een van die italiaanse ts'en presteert het om te vragen 'you are a transsexual'? Pijnlijk.
En toen ze dus ontkende werd mij later door hun gevraagd of ze niets van haar ts heden/verleden wilde weten of zo, en hoe vervelend zij dat als ts'en vonden.
Ook niet een vreemde of 'levensgevaarlijke' (jouw woord) aanname, want die transen bestaan, al dan niet met niet een plaat voor hun hoofd, maar de hele Chinese Muur. Of een (ts) gewone realiteitsstoornis, min of meer, dat kan varieren.
Dus er zijn wel degelijk transen die bio vrouwen voor transen verslijten ja, dat kan.
<Vanuit die gedachte heb ik die openvallende monden gehad ... ik val nu eenmaal op .. al is het maar vanwege mijn lengte.>
Tjah.
Mila.
Mila, ik kan je wel wat referenties geven hoor van vriendinnen die buiten mijn aanwezigheid hebben gesproken over mijn anatomische situatie en de openvallende monden hebben waargenomen 
ik val inderdaad op omdat er 'iets' is. Wat dat 'iets' is, is door een T-betrokkene wel te plaatsen, maar door veel anderen niet onmiddelijk. Dat wil ik even duidelijk maken en DAT sluit aan bij wat Janiek ook al schreef en waar ik aan refereerde.
Oh nog een anekdote die ik nu wel kan aanhalen...
liep ik naar de supermarkt en werd ik door wat opgeschoten jochies op de fiets uitgemaakt voor travestiet .. een paar tellen later voor 'vrouw met ballen', waarop ik terugriep: "Als JIJ ballen hebt, kom je dat hier recht in mijn gezicht zeggen". "Oh *** tis echt een vrouw" riepen ze nog terwijl ze zich bijzonder gehaast uit de voeten maakten.
groetjes, Fenna
ik val inderdaad op omdat er 'iets' is. Wat dat 'iets' is, is door een T-betrokkene wel te plaatsen, maar door veel anderen niet onmiddelijk. Dat wil ik even duidelijk maken en DAT sluit aan bij wat Janiek ook al schreef en waar ik aan refereerde.
Oh nog een anekdote die ik nu wel kan aanhalen...
liep ik naar de supermarkt en werd ik door wat opgeschoten jochies op de fiets uitgemaakt voor travestiet .. een paar tellen later voor 'vrouw met ballen', waarop ik terugriep: "Als JIJ ballen hebt, kom je dat hier recht in mijn gezicht zeggen". "Oh *** tis echt een vrouw" riepen ze nog terwijl ze zich bijzonder gehaast uit de voeten maakten.
groetjes, Fenna
of ook een leuke, zit ik bij een vriendin thuis gezellig te keuvelen over van alles en nog wat, komt haar dochter binnen, vraagt de vriendin op een gegeven moment aan haar dochter (zit op de bankleuning naast me) of ze iets aan me ziet.. de dochter kijkt me aan, ik kijk haar aan en ze zegt :" nee niets bijzonders", op mijn TS stuitert ze van schrik zowat van de bank af 
groetjes, Fenna
groetjes, Fenna
Daarom maakten die gastjes zich ook bijzonder gehaast uit de voetenmila schreef:<liep ik naar de supermarkt en werd ik door wat opgeschoten jochies op de fiets uitgemaakt voor travestiet>
Hun monden vielen ws ook open........en het is idd zo dat kinderen de waarheid spreken.
Mila.
groetjes, Fenna
<of ook een leuke, zit ik bij een vriendin thuis gezellig te keuvelen over van alles en nog wat, komt haar dochter binnen, vraagt de vriendin op een gegeven moment aan haar dochter (zit op de bankleuning naast me) of ze iets aan me ziet.. de dochter kijkt me aan, ik kijk haar aan en ze zegt :" nee niets bijzonders", op mijn TS stuitert ze van schrik zowat van de bank af >
Leen jij je echt voor het soort 'ra ra ra, wat is dat' verhalen??
Genant!
Ik geloof dat ik je begin te begrijpen.
Ik hoop echt dat die dochter volwassen was trouwens.
Mila.
Leen jij je echt voor het soort 'ra ra ra, wat is dat' verhalen??
Genant!
Ik geloof dat ik je begin te begrijpen.
Mila.
de vriendin keek mee eerst aan of ze de vraag mocht stellen en omdat ik in principe geen geheim maak van mijn situatie mocht de volwassen dochter de vraag horenmila schreef: Leen jij je echt voor het soort 'ra ra ra, wat is dat' verhalen??
Genant!
Mila.
en aangezien jij er niet bij was Mila, kun je er geen enkel oordeel over hebben of de situatie genant was!.. hier spreekt weer jouw eigen perceptie Mila!!!! een perceptie die zich niet laat storen door de feiten
Mila doelde natuurlijk op de laatste uitspraak, toen ze het had over kinderen die de waarheid zeggenfenna69 schreef:Oh nog een anekdote die ik nu wel kan aanhalen...
Een anekdote van mij:
Binnen één uur werd ik vanmiddag eerst door één van de Marokkaanse buurtschoffies enigszins binnensmonds (hardop vind-ie te eng) nageroepen met "manwijf". Vervolgens vroeg de jongen achter de kassa in de Turkse buurtsuper netjes: "Anders nog iets, mevrouw?" En toen ik de winkel verliet zei zijn vader, die mij tenslotte al 8 jaar kent, netjes: "Dag heer!"
Toen met mijn dochter naar het Stadsdeelkantoor om voor ons allebei een nieuwe identiteitskaart te halen. De ambtenaar (v) reageert even verbaasd, omdat we allebei dezelfde achternaam hebben. Ik leg haar uit waarom en wijs haar op de "m" op mijn oude ID-kaart. Dan vraagt ze toch of ik ook een briefje met handtekening van "mijn man" mee heb voor de ID-kaart van mijn dochter. Ik zeg dat mijn partner een vrouw is, maar even later refereert ze toch weer naar mijn partner als zijnde "hij".
Zo ondergaat het begrip "identiteitscrisis" wel een zekere inflatie...
<de vriendin keek mee eerst aan of ze de vraag mocht stellen en omdat ik in principe geen geheim maak van mijn situatie mocht de volwassen dochter de vraag horen
en aangezien jij er niet bij was Mila, kun je er geen enkel oordeel over hebben of de situatie genant was!.. hier spreekt weer jouw eigen perceptie Mila!!!! een perceptie die zich niet laat storen door de feiten arme Mila....>
*gasp* *ongelooflijk*! Die 'ra ra ra spelletjes' dat is iets heel anders dan 'geen geheim' ervan maken.
Respectloos tov van je zelf, en ook ten opzichte van een ander, die in verlegenheid gebracht kan worden.
Mila.
en aangezien jij er niet bij was Mila, kun je er geen enkel oordeel over hebben of de situatie genant was!.. hier spreekt weer jouw eigen perceptie Mila!!!! een perceptie die zich niet laat storen door de feiten arme Mila....>
*gasp* *ongelooflijk*! Die 'ra ra ra spelletjes' dat is iets heel anders dan 'geen geheim' ervan maken.
Respectloos tov van je zelf, en ook ten opzichte van een ander, die in verlegenheid gebracht kan worden.
Mila.