sekseregistratie

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi,

Ik had eerst zoiets van "laat maar gaan, mij te extreem". Vanmorgen had ik ineens de geest en heb mijn uitgangspunt er ook maar onder getypt (beter laat dan nooit).

Over de aanspreektitel: ik heb zoiets van: het klopt beide niet en je kunt van een buitenstaander niet verwachten dat'ie weet hoe die hiermee om moet gaan. Doe maar wat je ziet, denk ik dan. Aan de andere kant waardeer ik het wel als men het aantal keren "meneer" of "mevrouw" omlaag probeert te brengen. Ik ken een hotel waar men dat in het restaurantgedeelte heel consequent deed: ik heb er met veel plezier een dag of 5 gegeten en het was altijd "u" en "uw", men vroeg gewoon "heeft het gesmaakt" zonder mevrouw/meneer, enz. Het kan prima, kost alleen wat aandacht omdat men dat niet zo gewend is. In een ander restaurant lukte het een ober om 10x op 1 avond mij met "meneer" aan te spreken en dat werd op een gegeven moment wel wat vervelend.

Op dit moment zou "onzijdig" een best wel goede term voor mijn diepste ik zijn. Aan de andere kant denk ik ook wel "wat bereik je er nu in de praktijk mee": ik kan prima uit de voeten met een paspoort of een burgerlijke stand waar een M in staat i.p.v. een O of een V. Aan de andere kant is het ook weer niet verkeerd om dit probleem onder de aandacht te brengen bij een wat groter publiek.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Frederique_ schreef:[...Wat zou het leuk zijn om eens 1:1 met zoiemand te praten om te kijken waar die negatieve gedachten nu vandaan komen en te vragen wat er voor hem/haar zo erg aan is om iemand anders tegen te komen die de wens heeft om tussen de geslachten te leven...]
Ik denk dat het helemaal niet leuk is -- sterker nog, ik denk dat er een heleboel T's zijn die wekelijks zoniet dagelijks het gesprek aangaan met zo een iemand die uit haar gevoel van liefde bereid is om urenlang zoniet dagenlang haar T*-partner te overtuigen van haar gelijk.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Van haar gelijk en vanuit haar liefde, of van(uit) haar angst?

Groetjes,

Frederique
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Is het glas halfvol of halfleeg?

Lisa
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Lisa,

Ik denk dat "liefde" een veel gebruikt etiket is om een ander jouw kant op te dirigeren. Zo van: "ik ben lief voor jou, en nu verwacht ik van jou dat je ook lief bent voor mij en dus ... doet (of juist niet)". Dat noem ik geen liefde, dat noem ik emotionele chantage.

Echte liefde is m.i. niet alleen samen optrekken waar dat kan, maar ook niet samen optrekken waar je elkaar in de weg kunt zitten. Elkaar vrijlaten om het leven te leven wat bij je past. Daar waar de twee levenslijnen samenlopen samen het levenspad lopen - en ook erkennen dat de ander iets heeft, wil, doet wat niet bij jou past - en elkaar dan de vrijheid geven om daar afstand in te nemen. "If you love somebody set them free" (Sting).

Groetjes,

Frederique
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Frederique

Spreek je als ervaringdeskundige?

Lisa
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Lisa,

In zekere zin...

Groetjes,

Frederique
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Nou vertel Frederique -- bestaat de relatie nog steeds? En hoelang? Want wij zijn allemaal gebaat bij advies van iemand die uit ervaring weet hoe je onder onze omstandigheden een relatie op langere termijn kan onderhouden

Lisa
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Lisa,

Met zo'n ondertoon in je vraag heb ik geen zin meer om te reageren.
Flame-wars heb ik hier te vaak gespeeld...

Groetjes,

Frederique
kim dietrich
ForumFan

Bericht door kim dietrich »

Lisa met een S schreef:
Frederique_ schreef:[...Wat zou het leuk zijn om eens 1:1 met zoiemand te praten om te kijken waar die negatieve gedachten nu vandaan komen en te vragen wat er voor hem/haar zo erg aan is om iemand anders tegen te komen die de wens heeft om tussen de geslachten te leven...]
Ik denk dat het helemaal niet leuk is -- sterker nog, ik denk dat er een heleboel T's zijn die wekelijks zoniet dagelijks het gesprek aangaan met zo een iemand die uit haar gevoel van liefde bereid is om urenlang zoniet dagenlang haar T*-partner te overtuigen van haar gelijk.

Lisa
Ik denk dat Lisa gelijk heeft. Met je eigen vrouw/vriendin hier over praten is vaak (heel) moeilijk. Ik hoor dat ook wel van andere T's. Soms is het of wordt het onbespreekbaar.

Maar hierover met iemand anders dan je eigen vriendin o.i.d. over praten, is niet realistisch, denk ik. Deze mensen vinden zo iets gewoon gek, kennen het niet en hebben helemaal geen behoefte daarover een discussie aan te gaan.

Aan de andere kant: ik vind deze reacties niet zo gek. Je moet bedenken dat die mensen zo iets lezen en daar onmiddellijk op reageren zonder de betreffende persoon echt te ontmoeten of te zien. En verder is het voorval ook best wel extreem. Zelf beschouw ik me als volledig man. Ander T's zien zichzelf als vrouw. Sommigen wisselen afhankelijk van hun verschijning. En een enkele TS zegt: ik ben eigenlijk geen man, maar ik ben ook niet echt vrouw. Wel, dat begrijp ik en dat zullen veel gewone Nederlanders ook begrijpen. Maar dat je bewust kiest voor een status als 'het' en daar zelfs een proces voor wilt voeren....

Zelf leef ik als man en ik claim dat ook volledig te zijn. Het enige bijzondere aan mij is dat ik het vaak/soms leuk vind me wat (erg) vrouwelijk te kleden. Wel, ik kan je verzekeren, dat levert al problemen genoeg op. Dus waarom dan beslist als een 'het' door het leven willen?

De reacties laten wel zien dat 'het' midden in de roos geschoten heeft. Het punt ligt kennelijk nogal gevoelig. Daarom vind ik dat we 'het' op alle mogelijke manieren moeten steunen.

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
kim dietrich
ForumFan

Bericht door kim dietrich »

Josette schreef:
Lisa met een S schreef:Verontrustend zijn een aantal van de reacties die bij bovenstaande verhaal in de Telegraaf heeft gestaan
Ik heb hier maar één reactie op: :evil: En dan kom ik bij wat ik nog veel belangrijker vind: de veiligheid van ons op straat. Diegenen die ons een haar aandoen mogen zonder medelijden, hard en meedogenloos aangepakt worden. Diegenen die T-hater zijn zijn trouwens zelf T*, alleen willen ze het niet weten omdat ze bij hun groep willen horen en niet zelf dingen kunnen.

Wij zijn trotse mensen die uit de kast als volwassenen wensen te worden behandeld en diegenen die dat niet accepteren zijn zelf idioten
Ha, Josette wordt strijdbaar! Kalm maar, Josette. Deze mensen reageren op dit stukje op de site van de Telegraaf. Dat is iets heel anders dan ergens iemand tegenkomen.

Wat de veiligheid op straat betreft: die hangt in de eerste plaats van jezelf af. En niet van strenge straffen etc. Aan die strenge straffen en ook aan de politie heb je in de praktijk niets, daar moet je niet op rekenen. Vertrouw op jezelf. Je bent op jezelf aangewezen.

En dan is in de eerste plaats belangrijk: waar en wanneer ga je uit en ben je alleen? Dus liever niet om 5 uur 's zaterdagochtends alleen door de kroegenwijk van de stad.

In de tweede plaats: je uiterlijk. Als je goed gekleed bent, beschermt je uiterlijk je. Een mooie, dure vrouw heeft in onze samenleving nu eenmaal een speciale positie.

En misschien nog wel belangrijker: je moet wel zelfverzekerd zijn en dat ook uitstralen. Als je er echt goed uitziet, komt dat meestal wel.

En je moet weten wat je doet en alert en nuchter zijn.

Tenslotte: zorg dat je hard en lang (is ook goed voor het hart) kunt hollen. Vooral op hakken moet je dat wel even oefenen. En voor de conditie dus gewoon op holschoenen zo af en toe een half uurtje of zo.

Groetjes,

Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Frederique_ schreef:Met zo'n ondertoon in je vraag heb ik geen zin meer om te reageren.
Dat was ook mijn bedoeling, Frederique. Mensen die zelf niet weten hoe ze een relatie in stand kunnen houden kunnen beter luisteren naar mensen die wel veel ervaring daarmee hebben dan hun proberen advies te geven. Er zijn genoeg onderwerpen hier waarover je een goed gefundeerde mening kunt geven zonder volledig de plank mis te slaan door gebrek aan ervaring.

Terug naar de topic: Wat mij verontrust -- en dat gaat zowel voor de mensen van de Telegraaf reacties als van gesprekken met mensen die er serieus over hebben nagedacht -- is dat op een gegeven moment, alle logica ten spijt, je op een punt komt waarbij het duidelijk wordt dat de oorzaak van hun afkeer aan een gevoel van onbehagen ligt waartegen geen redenering opgewassen is. Om daar tegen te vechten zijn andere wapens nodig.

Groetjes
Lisa
Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Lisa met een S schreef: Terug naar de topic: Wat mij verontrust -- en dat gaat zowel voor de mensen van de Telegraaf reacties als van gesprekken met mensen die er serieus over hebben nagedacht -- is dat op een gegeven moment, alle logica ten spijt, je op een punt komt waarbij het duidelijk wordt dat de oorzaak van hun afkeer aan een gevoel van onbehagen ligt waartegen geen redenering opgewassen is. Om daar tegen te vechten zijn andere wapens nodig.

Groetjes
Lisa
Gewenning. Dat gevoel van onbehagen is een gevoel van chaos of 'verloedering' zoals ze dat misschien zelf omschrijven.

Als mensen steeds vaak geconfronteerd worden met een T* in de buurt of in de supermarkt, zal vanzelf wel blijken dat ondanks al die T*s de wereld nog steeds niet ten onder gaat in chaos.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Plaats reactie