PETITIE: VN TEGEN GEWELD TRANSGENDER VROUWEN

Algemeen

Moderator: Moderators

Wendy B
ForumFan

Bericht door Wendy B »

Frederique_ schreef:Hoi Wendy,

Je zin komt op mij over als: "eerst willen homo's in het roze op een boot door de Amsterdamse grachten varen - dan willen ze ook nog samenwonen in een huis bij ons in de straat! 't Moet toch niet gekker worden!".

In beide gevallen gaat 't om een omslag in het denken. Iets wat altijd heel abnormaal gevonden werd moet je normaal normaal gaan vinden... Dergelijke omslagen in het denken kost tijd, moeite, energie; zowel bij de mensen die het direkt aangaat als bij de mensen in hun omgeving. Het een is een logisch gevolg van het ander.

Groetjes,

Frederique
Nee hoor, zo is het niet bedoeld.
Het gaat mij erom dat er sprake is van tegengestelde belangen; Het recht van de een gaat ten koste van de ander.

Zoals ik hierboven al aangaf is die formulering 'man én vrouw' gekozen is omdat de rechten van bio-vrouwen lang niet overal gelijkwaardig zijn aan die van mannen.
Dat veranderen in 'alle mensen' haalt dus die nadruk weer weg ten koste van de vrouweemancipatie.

Ander punt is dat de een bij wijze van spreke een 'T' in het paspoort wil, terwijl de ander nu juist erkend wil worden als volwaardig vrouw.

Ik ben het eens met de doelstelling om meer aandacht te krijgen voor transgenders, maar de voorgestelde formulering vindt ik niet juist.
kernel panic: root of unknown type; Not syncing
Plaats reactie