Frederique_ schreef:Joyy schreef:Frederique_ schreef:Ach... Sommige transen blijven toch ook mannen. "Mijn penis/passabiliteit is groter dan die van een ander"... En als de penis weg is wordt het "diepte van de vagina/passabiliteit"...
geen id wat je nu precies wilt zeggen met deze reactie, leg eens uit?
Dat ik het vrij irritant vind als iemand met een minder passabel uiterlijk of een meer androgyne gedrag neergezet wordt als iemand "die als een bouwvakker in rok naar binnen banjert, en imo terecht werd nagekeken". Daar spreekt voor mijn gevoel weinig respect uit. 't Lijkt er voor mij dan op dat je een ander naar beneden wilt trekken om zelf omhoog te gaan drijven. Een gedachte die bevestigd wordt door je toevoeging "had ik stiekum een gevoel van, pff, ben toch blij met hoe ik er zelf bij loop". En ja, de zinnen er om heen heb ik wel gelezen, maar ik vind het desondanks -heel- stigmatiserend wat je daar over die ander schreef...
't Gaat er bij genderdysforie niet om hoe je er bij loopt. Ook niet of een ander je als man of als vrouw ziet. Genderdysforie is dat je je uiterlijk of lichaam aanpast aan je gevoel. Als die combinatie van uiterlijk voor die vrouw? man? vreer? het beste voelde dan deed ze er beter aan om dat te doen dan om er helemaal feminine uit te zien. Of helemaal mannelijk. Dat inzicht mis ik in jouw bericht. Zoals jij het schrijft lees ik er een wedstrijdje in passabiliteit in. En dat wedstrijdje lijkt voor mij sterk op "mijn penis is groter dan die van jou". In beide gevallen is er sprake van een volslagen irrelevante vergelijking tussen twee mensen.
Groetjes,
Frederique
... voorstander van "vrijheid van gender"
tis maar wat je WILT lezen uit mijn tekst
wat jou ontgaat is dat ik slechts mijn bevindingen heb opgeschreven die slechts mijn beoordeling zijn en niet meer dan dat, het zegt meer over mij dan over haar
mag je irritant vinden, ik doe er niemand kwaad mee, tenzij zij ook op dit forum zit, dit leest, en er dan ook op kan reageren, en mocht dat het geval zijn heb ik haar met mijn schrijven een spiegel voorgehouden, kun je je druk om maken, zoals jij nu doet, of ervan leren
het lijkt er voor jou op dat ik een ander neer wil halen, als je goed gelezen had, minder selectief, je haalt er net datgene uit wat jou blijkbaar triggert, had je gelezen dat dat niet mijn opzet was
je kan wel beweren dat het bij GD niet gaat om hoe je erbij loopt, feit is wel dat je er door buitenwereld wel op af wordt gerekend, ook ik en ook ik heb zo mijn momenten dat ik na wordt gestaard, na wordt gekeken er naar me wordt geroepen, en dat neem ik mee naar huis, overdenk dat en besluit of ik er wat mee ga doen of niet, de ene keer trek ik het me aan, de andere keer denk ik, het zij zo, en ga door met mijn leven
kheb genoeg zelfspot en zelfinzicht in huis om te beseffen dat er op mij vast een hoop op aan te merken is, zoals ik schreef
ja ze liep imo als bouwvakker naar binnen banjerend, en wellicht heeft ze daar zelf helemaal geen last van, of wel, ik zal het niet weten
het viel mij op, en in de kern zegt het alles over mij, niets over haar
dat het jou raakt wat ik schrijf zegt vervolgens ook weer een heleboel over jou
waarom raakt het je zo,waarom vind je het zo irritant, want nochtans heeft mij hele posting niets met jou te maken, nul komma nul, en vind ik je reactie er een van fakemedeleven
Joy