Hoe denk jij als "TS"?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Hoe denk jij als "TS"?

Ik ben een intolerante zwart/wit denker, als het mij aangaat bestaat er niets tussen man en vrouw, ik ben fundamentalistisch, een oud gereformeerde onder de transseksuelen, ik ken geen enkel compromis, en transseksualiteit betekent niets
2
18%
Ik ben best wel in staat water bij de wijn te doen en accepteren dat mensen mij niet helemaal als vrouw zien, ik word niet vervelend, ga dan niet doordrammen, maar geef toe dat ik ook eigenlijk wel een beetje man ben en zal blijven :)
9
82%

Totaal aantal stemmen: 11

ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Snoopy schreef:Hoi Anna

Nou ik heb het een beetje extreem gesteld :) omdat ik dat grappig vond..ik vind het leuk als je tussen twee dingen moet kiezen die je allebei niet zo aanstaan :) Want dat is vaak toch zo? :)
Maar als je zou moeten kiezen welke zou je dan kiezen?

En het zwart wit denken daarmee bedoel ik dat je jezelf vrouw vind, ipv iets anders. Niet dat je dat ook over anderen moet denken.

groetjes
Hoi Snoopy,

ik zie het in jouw toelichting voor keuze 1 toch een andere omschrijving staan, ik kies niet, ik ben wie ik ben. Een vrouw, geboren in het verkeerde lichaam. En normaal accepteert men mij zo ook zonder enig probleem.

groetjes, Anna
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

AM_ber_79 schreef:Of is transseksualiteit daarom n foutje van de natuur?
Ik zie transseksualiteit inderdaad als een foutje van de natuur, alhoewel de term 'foutje van de natuur' eigenlijk niet klopt want de hele evolutie zou onmogelijk zijn geweest als de natuur niet af en toe een 'foutje' zou maken.

Overigens is het maar zeer de vraag of transseksualiteit erfelijk is, want als dat niet zo is heeft het sowieso niets met evolutie te maken. Overigens denk ik wel dat er erfelijke factoren zijn die de kans op transseksualiteit kunnen vergroten.

Maar om terug te komen op je vraag, ja ik zie het als een foutje, een afwijking, een handicap. Het heeft een nogal nadelige invloed op mijn leven tot nu toe gehad en het is maar zeer de vraag of het in de toekomst beter zal gaan (alhoewel ik moet zeggen dat de verhalen van anderen die verder zijn in het proces me hoopvol stemmen). Ik was liever gewoon als vrouw zonder die handicap geboren, of zelfs nog liever als man zonder die handicap.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Anna. schreef:
Snoopy schreef:optie 1. Ik zou me niet als vrouw presenteren als ik me niet ook zo zou voelen. En ik ben me heel erg bewust dat een ander je als TS ziet, maar jezelf een TS id aan laten meten dient dan enkel als bescherming tov de buitenwereld, toegeven dat je vrouw bent terwijl je een mannenlichaam hebt met alle onvolkomenheden daarbij geeft je een grotere kans om gekwetst te worden, en lachwekkend of triest gevonden te worden, maar het is wel eerlijk. Ik vind het meepraten met de buitenwereld (je bent toch TS ipv vrouw?) een soort huichelen. Liegen tov jezelf en daarna tegen anderen. Dan maar officially insane. Zo denk ik daarover.
Ik denk dat je meer tegenover jezelf liegt als je jezelf na de srs niet zo volledig als mogelijk als vrouw kunt beschouwen. De chromosomen maken niet uit.
Een mannenlichaam, ik zie het meer als menselijk lichaam met uiterlijk manlijke of vrouwelijke kenmerken en trekken.
Je bent toch TS ipv vrouw ? Ik ben benieuwd of je hier 10 jaar na je srs nog zo over denkt, zoja, dan denk ik dat er een grote kans is dat mensen je onvolkomenheden zien, want dan heb je geen 100% zelfvertrouwen dat je een vrouw bent, en dan ga je echt opvallen door dat ook je gedrag dan anders is.
lees mn berichtje nog eens overnieuw dan begrijp je dat ik er hetzelfde over denk :) Ik illustreerde de gedachtegang van anderen niet die van mezelf.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Snoopy schreef:lees mn berichtje nog eens overnieuw dan begrijp je dat ik er hetzelfde over denk :) Ik illustreerde de gedachtegang van anderen niet die van mezelf.
Ja, maar die gedachtegang verwart een beetje, en die gedachtegang van een ander kan me ook gestolen worden, want het gros van de mensen zal niet zo denken. Ik persoonlijk merk er in ieder geval in het dagelijks leven niets van.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Anna. schreef:Ik persoonlijk merk er in ieder geval in het dagelijks leven niets van.
Ben jij in staat om in andermans hoofd te kijken en zo te zien wat degene nu werkelijk denkt? Of is t jouw conclusie op basis hoe mensen op je reageren?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik vond optie 1 dermate negatief dat ik uit balorigheid maar op 2 heb gestemd.

Irene
Kleine stapjes
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Snoopy schreef:Wat is antwoord 7?
Antwoord 7: Laat me met rust met zo'n stomme poll :wink:

Van mij mag iedereen doen en laten wat die wil.....en als die twee piemels ipv een zich wenst.....of drie borsten....of alle variaties daarvan.....

....de tijd is rijp om van zijn eigen lichaam dat te creëren, wat bij die persoon past...noem het dan maar mouw....van man en vrouw of zo.....maakt mij allemaal nie uit.....als er tenminste nog genoeg plaats voor gewone mannen en vrouwen blijft en ze dat dan ook nog gewoon kunnen zijn..... :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
ik ben hier niet meer
Forumdiva

AM_ber_79 schreef:
Anna. schreef:Ik persoonlijk merk er in ieder geval in het dagelijks leven niets van.
Ben jij in staat om in andermans hoofd te kijken en zo te zien wat degene nu werkelijk denkt? Of is t jouw conclusie op basis hoe mensen op je reageren?
Ik geloof dat dat er toch duidelijk sta, ik merk er niets van, en denk je nou echt dat mensen op straat rondlopen met continue het idee in het hoofd daar komt een transseksueel. Ik viel vroeger meer op dan nu. Dat ik vrouwelijke rondingen heb daar waar ze normaal ook zitten heb ik nu geen last meer van, vroeger viel daar door enigszins op indien mensen er heel goed op lette. Maar met kleding kan je dan wel wat verbergen.
Plaats reactie