Wie wil met mij mee?

Alles wat je kwijt wilt of zoekt plaats je hier

Moderator: Moderators

Sponstanietje
ff weer wat posten

Re: Wie wil met mij mee?

Bericht door Sponstanietje »

An1973tv schreef: ma apr 13, 2026 15:06 Dag Laura.

Mij gaat het om het verkleden naar vrouw met alle lingerie van kousen tot jarretelbodys en plisérokjes. Bij het travestie gedeelte voel ik me dan weer heerlijk vrouw als ik met een rokje over straat loop en de wind langs mijn kousen voel waaien. Ik moet het crossdressen nog meer ontdekken.
Grtjes. An
Nou ben ik weer verward, sorry :D

Wat is jouw definitie van crossdressing?
En wat is jouw definitie van travestie?
En waarin zie jij specifiek het verschil tussen de twee?
An1973tv
daar ben ik weer

Bericht door An1973tv »

Ik denk dat crossdressing en travestie veel raakvlakken hebben met elkaar. Beide termen verwijzen naar het dragen van kleding die past bij het genderrolpatroon als vrouw. Ik ben het zelf ook aan het ontdekken. Heb je ook een tip voor mij? Grtjes
Sponstanietje
ff weer wat posten

Bericht door Sponstanietje »

Naar mijn weten is het gewoon hetzelfde - vandaar mijn verwarring dat jij er een specifiek verschil mee aangeeft.

Alleen "travestie" en "travestieten" klinken een beetje als gedateerde termen ervoor - ik heb er geen problemen mee, heb er ook geen neutralere Nederlandse term voor gezien dus.. daarnaast - de website gebruikt notabene de term. ;)
In het Engels heb ik het idee dat men er meer moeite mee heeft - google voor de gein maar eens 'transvestite' of een vraag over of het outdated is)

Dan ben ik benieuwd: waar zit dat verschil, met welke definities?
Zie mij zelf ook maar als 'newbie' dus als je iets weet wat ik niet weet, hoor ik het graag :)
crisscross
dagelijks aanwezig

Bericht door crisscross »

Crossdresser draagt af en toe dameskleding.
Travestiet draagt de kleding veel meer en langer.
Echter zijn dit typische hokjes kwalificaties terwijl "real life" veel meer een grijs gebied zal tonen.
Dit is echter de uitleg zoals ik hem ken , voor wat het waard is.
An1973tv
daar ben ik weer

Bericht door An1973tv »

Ik denk dat ik in het grijze gebied zit. Vind het gewoon heerlijk om mijn vrouwelijke kant te voelen. Ik kan zo genieten van het dragen van een panty met een langere jurk. En aan de andere kant zou ik dat ook met andere crossdressers willen ontdekken. Ik draag nooit echt sieraden. Behalve een ring. 💍 kan me een website herinneren ; Jeanette van de Petteflet ; nu offline. Dat was voor mij de echte inspiratie. Heerlijk keuvelen en genieten van op en top dameskleding. Liefs. An
Plaats reactie