Het TS forum

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Is het forum alleen voor transexuelen en mensen die hiermee worstelen ?

Ja, ik vind dat dit forum alleen voor TS is !
18
69%
Nee, het maakt mij niet uit wie er komen, hoe meer zielen hoe meer vreugde !
5
19%
Geen mening ( licht ook deze keuze toe aub )
3
12%

Totaal aantal stemmen: 26

johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Hallo Allemaal,

Hier even een bijdrage mijnerzijds.

Ik zal beginnen met een stukje 'geschiedenis'.
In het verleden bleek dat er onder de TS'en (zo ook de TG's, maar dat is een ander forum) behoefte was aan een 'eigen' plekje in de fora.
Vanuit dat idee is (o.a.) het forum transsekualiteit ontstaan.
Al snel bleek dat dit iets te krap was en is ertoe overgegaan om ook anderen toegang te geven mits deze een duidelijk 'iets' met TS hadden.
Neem mezelf even als voorbeeld: ik ben partner van een TS.
Ik had/heb er dus wel belang bij om ook hier toegang te hebben, al was het alleen maar om mijn partner te kunnen steunen/helpen.
Op die gronden heb ik toegang gekregen tot dit forum.

Het bleek dat dit goed werkte en ieder was tevreden (toch voor zover wij konden constateren)
Nu echter bleek dat er ergens iets mis is gegaan en dat er personen toegang hadden die volgens de ('oude'?) normen geen toegang gekregen zouden hebben.
Dit hebben we zelf ook ontdekt en dat willen we eigenlijk rechtzetten.
Hierbij willen we echter niet aan de wens van de 'leden' voorbijgaan en checken of de 'oude' criteria nog gelden.
Dat is de reden van deze poll.

Persoonlijk kies ik dan ook voor optie 1 ...met uitzonderingen.
Zoals door een aantal mensen genoemd : optie 1,5 :lol:

Groetjes,
johnn

(Hoewel deze posting op persoonlijke titel is, staan hieronder wel vermeld vanuit welke optiek ik schrijf)

(Partner van Marcella (TS))
(moderator partnerforum)
(lid van travestie.org webteam/denktank)
Groetjes,

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Hi Racine,

Adriana schreef:
met alle respect voor je posting, hier hebben we een goed voorbeeld waarbij ik durf te stellen dat het onderwerp dat Racine aansnijd over haar zelf en een van de kids, verder diepgaand zou worden besproken in een meer gesloten TS site, waarom, omdat we niet meer over vrijblijvende "issues" schrijven.
Ik wil me hier heel graag bij aansluiten. TS en kinderen vind ik een waanzinnig moeilijk en gevaarlijk onderwerp. Iets voor professionals en ervaringsdeskundigen. Hopelijk vind je die op de betr. Yahoogroup, of bij professionele begeleiding..
Hier m.i. in ieder geval niet.
Ik ben het eens met Amanda dat uiterlijke kenmerken weinig hoeven te betekenen, maar onthou me van verder commentaar.
Ik hoop dat de andere schrijvers(sters) op deze groep dezelfde terughoudendheid in acht zullen nemen.
Niet omdat ik je probleem niet begrijp Racine, maar gewoon omdat het te "tricky" is.

Groetjes,
Esther
transcommunity-girl2
ForumFan

Bericht door transcommunity-girl2 »

Hi Racine,

Ik sluit mij helemaal aan bij Adriana en Esther, kan hier niets aan toevoegen.

Liefs,
Kendra
I am proud to be transcommunity girl
racine
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door racine »

Dames (en heren ook),

Om een misverstand te voorkomen; het was niet mijn bedoeling dat er inhoudelijk op mijn posting gereageerd moest worden. Het onderstaande in mijn posting heb ik er bij geplaatst omdat dat voor mij een reden is om lid te zijn van ts-forum en de ts-yahoo groep. Wellicht had ik dat niet helemaal duidelijk gemaakt. Achteraf gezien had ik er waarschijnlijk beter aan gedaan het niet te vermelden.

Met vriendelijke groet,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Beste mensen,

Bij hoge uitzondering tref je Lisa hier in Transseksualiteit. Ik had altijd de mening dat TS bedoeld was alleen voor de mensen die of TS voelde of twijfelde of hun genderidentiteit in die richting gingen. Omdat ik voor mijzelf volhoud dat dat niet het geval is, heb ik nooit toegang gevraagd, en dat ik nu hier kan schrijven, komt doordat ik Moderator ben. Maar ook als Moderator heb ik totnutoe de postings niet gelezen (behalve dit draad), uit respect voor jullie privacy (misschien moet ik dit standpunt herzien om in staat te zijn om mijn moderator rol hier te vervullen). Het was ik toevallig die er eerst meekwam in de Travestie.org stuurgroep om het toegangsbeleid ter discussie te stellen, hoewel dat meer toeval was, want berichten over ongenoegen hierover begon ons allemaal te bereiken, en het was gewoon een kwestie van tijd.

Toen kwamen mijn gedachten over wat wel of niet mag, ongeveer overeen met de conclusies waarmee Cynthia kwam hierboven. Maar ik ben niet zo snel van begrip als anderen hier, en daarom probeerde ik door te denken over wat dat inhoudt. Ik kom er niet uit. Sterker nog, hoe meer en hoe langer ik erover denk, hoe meer ik tot de conclusie kom, dat het huidige beleid (toegang voor iedereen die zich aanmeldt, behalve bij hoge uitzondering) misschien niet zo gek is. Overigens is er niet bewust hiervoor gekozen, maar is het ontstaan door de tijd.

Ik begin bij de makkelijkste gevallen: mensen die wij kennen die TS zijn. Natuurlijk mogen zij hier komen, daar is het Forum voor. Maar hoe zit dat met onbekenden? Als wij hun vragen, en zij zeggen dat zij TS zijn, horen wij hen toe te laten. Of verwachten jullie dat wij hun ondervragen, of verzoeken dat zij een briefje van hun psycholoog of wat dan ook overleggen. Het moet gewoon een kwestie van vertrouwen zijn, toch? Dus zowel de pre-op als post-op TS krijgt toegang, alsmede de non-op TS (degenen die zich, voor welke reden dan ook, afzie van het traject maar voelen dat hun genderidentiteit anders is als hun lichamelijke staat), als zij maar hoe dan ook kenbaar maken dat zij TS zijn. Zonder navraag.

Dan komen de zoekenden. Tja, iemand zegt -- ik twijfel aan mijn identiteit. Dan moeten zij ook toegelaten worden? Of moet het verder gaan dan een oppervlakkig iets? Ik persoonlijk geloof dat je niet "T" kunt zijn zonder twijfels, hoe klein dan ook, over je identiteit. Maar wanneer rechtvaardigt de mate van twijfel toegang tot het forum? En wie bepaalt dat? Is dat niet de persoon zelf? En als de persoon vraagt om toegang, is dat juist niet het bewijs dat de persoon zoekend is? Ik durf niet te zeggen, bijvoorbeeld, dat Joost hier niet hoort. Hij heeft een voorliefde voor damesschoenen en verder gaat het niet (zegt hij tegen ons, tenminste, en misschien tegen zichzelf ook). Maar dat het dieper zit dan alleen een schoenenfetisj getuigt misschien juist zijn belangstelling voor alle onderwerpen die met "T" te maken hebben. Misschien heeft hij het zelf niet eens door, maar gewoon intuitief op zoek naar zichzelf hier terecht is gekomen. Dat een aantal mensen zich ergeren aan Joost zijn uitlatingen is op zich geen reden om hem toegang te weigeren.

Dan heb je de partners, zoals Johnn. Het lijkt voor iedereen vanzelfsprekend dat "good ol'" Johnn, als partner, hier thuishoort. En als Wilma, de partner van Kendra, die wij inmiddels kennen van haar eigen en van Kendra's postings, zou aanmelden, dan weigeren wij haar toch ook niet? Maar wat dan als een onbekende vrouw van ... hier komt aanmelden? Moeten wij haar ondervragen, of vragen wie haar partner is, en of de partner daarmee eens is? En, zelfs (of misschien juist) als zij veel problemen heeft met de T-partner, zou zij niet gebaat zijn door te weten wat men ondergaat?

Want de mensen die hier terecht komen verkeren vaak in een kwetsbare situatie. Hun hele wereld is topsy-turvy. Een voorzichtige vraag, waarom ze lid willen worden van het forum kan de mensen die juist steun en antwoorden nodig hebben, afschrikken. En wie is hier bekwaam genoeg om met zekerheid hierover te beslissen?

Ik heb hier geen duidelijke antwoorden voor. Misschien jullie wel. Anders is het misschien net zo realistisch om de status quo te handhaven, en het zo te laten dat het forum gesloten is behalve voor iedereen die zich aanmeldt, en alleen als er gegronde redenen zijn om iemand toegang te weigeren, dat te doen. Op dit manier creeer je geen valse verwachtingen over de mate van privacy hier. Dat zijn mijn gedachten vanavond. Ik blijf ermee bezig. Misschien heb ik morgen antwoorden die ik nu niet heb.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Heee Lisa.

Ik kan een heel eind met je meegaan in het idee om na aanmelding gewoon open te stellen tot het tegendeel blijkt. Maar nu de keerzijde van dit beleid.

Ik ben redelijk open in wat ik zeg, maar maak wel degelijk verschil tussen wat ik post op open groepen, en wat ik kwijt wil op besloten groepen. En door iedereen toe te laten na aanmelding zonder ook maar de geringste vorm van screening leg je dat in feite op straat.

Daarom blijf ik erbij, dat er toch wel enige mate van screening moet zijn. En het hoeft echt niet uitsluitend TS-ers te zijn.
Iemand als de partner van een bekende: voor mij geen probleem.
Iemand als sharon, waarvan we ondertussen weten hoe die in elkaar steekt: voor mij geen probleem, ook al is die (nog?) geen TS.
Iemand die toevallig langskomt, denkt "da's interessant" en toegang vraagt, zonder dat we weten wie het is en waarom die het interessant vindt: wat mij betreft geen toegang.
Zet die maar op een soort wachtlijst, en kijk ondertussen maar wat voor gedrag deze persoon in kwestie ten toon spreidt. Ook het maken van een klein profiel is mischien een (al eerder genoemd) idee.

Zo denk ik er dus over.
Maar ben graag bereid tot discussie om met elkaar tot een bevredigende policy te komen.
Cyn.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

ola

geen mening, wel een mening, namelijk:

velen weten niet eens of ze zich wel ts moeten noemen, in je zoektocht ga je automatisch opties onderzoeken, tg, tv ts, etc
dus zo ook ts forum, strak gezien alleen ts toelaten is praktisch nauwelijks haalbaar,en wat leverd het op??

wel vind ik dat als je je aanmeld, een motivatie afgegeven dient te worden, net als bij ieder ander zichzelf respecterende discussiegroep, zodat men kan besluiten iemand wle of niet toe te laten, desgewenst met een advies wellicht eerst elders te kijken, als blijkt uit motivatie dat dat beter is

shaomm, en nu sokken an, kouwe voete!!:)

b
transcommunity-girl2
ForumFan

Hi Lisa,

In deze vind ik de oplossing die Cynthia aandraagt degene die mij het meest aanspreekt.
Mn een wachtlijst voor de toevallige passanten lijkt mij een goied idee. Ook een soort introductie kan mi geen kwaad.
Ik weet dat dit principe ook toegepast wordt bij de partnergroep van Bibi en dat het daar heel goed werkt.
Als je nl iedereen toelaat die zich aanmeld dan kan je het forum net zo goed open gooien en loop je het risico dat een aantal mensen niet meer of minder gaan posten op dit forum.
Als ik kijk naar mezelf post ik bepaalde dingen hier omdat dit forum gesloten is, dus niet voor iedereen toegankelijk (dacht ik) nu dit niet zo blijkt te zijn post ik bepaalde dingen wel op TS-NL en helaas niet op dit forum.
Maar eigenlijk zou dezelfde bescherming die ik ervaar op TS-NL ook voor dit forumonderdeel moeten gelden.
En gezien de belangrijke plaats die Trav.org inmiddels binnen de T wereld heeft veroverd en de belangrijke behoefte waarin zij voorziet moeten mi de toelatingseisen voor de gesloten fora aangescherpt worden om die veiligheid te waarborgen maar dit is echt mijn gevoel.

lieve groeten,
Kendra

Ps die trouwens je stuk heel goed vindt en een heel stuk met je mee kan komen
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bedankt allemaal voor het meedenken. Ik kan mij ook hier grotendeels in vinden. Dus, wil je lid worden van het forum, moet je wel iets voor doen. Als het niet staat in jouw openbare profiel of in "Hallo Allemaal", dan maar in een bericht in "TS" -- dat alleen te lezen is door andere leden.

Je sluit dan wel mensen uit die voor welke reden dan ook hun privacy niet prijs willen geven, en alleen maar willen lezen in het forum. Of is het toelaatbaar dat ze dan alleen motiveren aan Travestie.org waarom zij willen deelnemen, en als wij het goedvinden, is het goed genoeg?

Lisa
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

en nu maar afwachten of er ook daadwerkelijk iets met deze in mijn ogen zeer zinnige postings gedaan wordt:)

en kendra stiekum een nieuwe foto:))

shalomm,Joy
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Joy,

Beetje vertrouwen hoor komop ! Er wordt zeker iets gedaan met jullie info.

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

happerdeflap zeg!

:)))
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi Lisa

Nog even reageren. Je besloot met:
Je sluit dan wel mensen uit die voor welke reden dan ook hun privacy niet prijs willen geven, en alleen maar willen lezen in het forum. Of is het toelaatbaar dat ze dan alleen motiveren aan Travestie.org waarom zij willen deelnemen, en als wij het goedvinden, is het goed genoeg?
Is wat mij betreft prima hoor. Ik hoef echt geen inspraak wie wel en wie niet. En als jullie overtuigd zijn van oprechte bedoelingen, wie zijn wij dan om daaraan te twijfelen. Ten overvloede, het ging mij alleen erom dat de toegang niet ongecontroleerd werd verleend; meer niet.
Cyn.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Joy schreef:en nu maar afwachten of er ook daadwerkelijk iets met deze in mijn ogen zeer zinnige postings gedaan wordt:)
Als ik de suggestie van Cynthia als leiddraad neem, dan zie ik dat van de huidige lichting, alleen mensen die nooit in het TS forum hebben geschreven niet in aanmerking komen voor lidmaatschap (inzover als die bij ons/jullie onbekend zijn).

Lisa
transcommunity-girl2
ForumFan

Hi Lisa :D en Pamela :D ,

Naar mijn gevoel, maar ik hoor ook graag de mening van de andere girls daarover.
Heb ik vertrouwen genoeg in het team van trav.org dat als iemand een aanvraag doet en nadat zij (goed) gescreend is door jullie op haar motieven.het geen bezwaar hoeft te zijn om de aanvraagster lees bevoegdheid te geven en/ of zelfs volledige participatie mogelijkheid.
Mochten jullie zelfs een keer twijfelen van wel of niet, vraag dan aan een tweetal die langer op dit forum onderdeel participeren of ze even mee willen kijken en een vertrouwelijk adviesje willen uitbrengen.
Ik weet zeker dat dat er een paar te porren zijn daar -voor :wink: :wink: :D

Lieve groetjes,
Kendra
Gesloten