Precies andersom in mijn ervaring. Mensen die geld hebben beweren er niet gelukkig door te wordenSuzette schreef: Doet mij denken aan de gezegde, “Geld maakt niet gelukkig” vaak gebezigd door mensen die, op dat moment, het niet hebben. .

Moderator: Moderators
Precies andersom in mijn ervaring. Mensen die geld hebben beweren er niet gelukkig door te wordenSuzette schreef: Doet mij denken aan de gezegde, “Geld maakt niet gelukkig” vaak gebezigd door mensen die, op dat moment, het niet hebben. .
Mooi lijstje, je kunt je verhaal beter samenvatten met,Er zijn voor mij 4 levels.
1) Mentaal vrouw,
2) Geslachtelijk vrouw
3) Juridisch vrouw
4) Maatschappelijk vrouw.
Misschien is het nu iets duidelijker ?
Voor een post op transseksueel en dus niet een biovrouw zijn er 4 levels:lief dinnetje schreef:
Het is ook heel verwarrend dat je steeds maar draait van standpunten!
Dan ben je weer gewoon een vrouw... dan toch weer transseksueel.
Neen hoor. Ik denk dat je de dingen juist moet plaatsen.
Er zijn voor mij 4 levels.
1) Mentaal vrouw,
2) Geslachtelijk vrouw
3) Juridisch vrouw
4) Maatschappelijk vrouw.
lief dinnetje schreef: En ja, jammer genoeg komen die negatieve reacties zeer vaak van heteromannen die hun eigen ego belangrijker vinden dan de maatschappelijk overeengekomen samenlevingsafspraken (wetten, regels, KB's).
Klopt!pipa schreef: Die (echte) heteromannen zijn nou eenmaal hetero in die zin dat ze op geboren vrouwen met XX chromosomen, bio vagina, baarmoeder en eierstokken vallen.
Als een (echte) heteroman bedankt voor een post op TS dan is dat niet negatief, ook niet een kwestie van een te groot ego maar van heel gewoon hun goed recht.
gerdaatje schreef:Wat is het verschil tussen geslachtelijk vrouw of chirurgisch aangepast?
Ik vind dat een onzinnige scheiding.
Worstje is weg, doosje geplaatst. punt.
Geen baarmoeder?
Mwah, komt ook onder biovrouwen voor.
Niet vruchtbaar?
Zie hierboven.
Hier vind ik je wel te ver gaan.pipa schreef: Eerlijk gezegd vind ik onvruchtbare bio vrouwen vergelijken met in de regel wel vruchtbaar zijnde geweest mv transseksuelen op zijn zachtst gezegd nogal impertinent.
Ik veralgemeniseer omdat maar liefst even 85% van de man-vrouw transseksuelen voorheen een vruchtbare hetero man en zich als zodanig gedroeg en voor het overgrote deel tevens bio vader van zelfverwekte kinderen.marinth schreef: Uitzondering wil ik wel maken voor transseksuelen die als man een heteroseksueel leven hebben geleid. Die waren mentaal en fysiek wel degelijk vruchtbaar en hebben er geen moeite mee om vader te worden/zijn.